2020-03-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, menar inte att HD kommer att presentera några konkreta namn. Men att Backman kanske kommer att leda in samtalet på hur LW var i sociala/geocachsammanhang etc: att hon var färgstark och nog hördes och syntes och också satte ett och annat manshjärta i brand.
Vilket kanske inte uppskattades på alla fronter.
Någon strategi måste Backman ha med att sätta ut två timmar. Och lekmannadomarna är ju lekmän, trots allt.
Och fup har de inte läst.
Kanske kan de tycka att man ändå inte till 100 kan utesluta någon annan. I avsaknad av direkt konklusiv bevisning mot SD.

Domaren och lekmannadomarna skall inte gå efter hurvida man till 100% kan utesluta någon annan gärningsman för att fälla en åtalad i en mordrättegång. Frågan de har att utgå ifrån när de skall fria eller fälla är "om sammanträffande omständigheter kan visa på skuld i sådan omfattning att ett åtal är styrkt."
Citera
2020-03-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Oavsett så lär du hålla med om att våldet hade "personliga skäl"?

Absolut, något annat är väl otänkbart. Det jag diskuterade var hur vissa deltagare med bestämdhet hävdade att våldet var riktat specifikt mot ansiktet.
Citera
2020-03-28, 22:59
Medlem
Funderade lite. Läste MHs förhör och där lyser hatet igenom. En väldigt falsk människa. Poliser ser igenom sånt och de hade nog väldigt roligt åt henne efter det förhöret. Hon lurade ingen där. Om det inte är SD som dödade LW så skulle hon varit en bra kandidat.
Citera
2020-03-28, 23:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad menar du????

Det här är enbart utvalda delar, hoppat över alla andra skador och frakturer på händerna/armarna som har avvärjningsskador:

Aktbilaga 147/727
" då är det tre sårskador i skallen med underliggande fraktur, det är en till vänster i huvudet omfattande vänster ytteröra med underliggande fraktur och skador på hjärnhinna och hjärna, en sårskada i den vänstra ögonregionen med underliggande fraktur och en sårskada bakom vänster ytteröra med underliggande fraktur."

" Sen fortsätter det med skallen men då är det mjukdelsblödningar med underliggande fraktur och då är det mjukdelsblödningar i den vänstra tinningsmuskeln med underliggande krossfraktur med en större skada då på hjäss och tinningsben samt flera andra skelettdelar och mjukdels blödningar på vänster pek och långfinger med underliggande fraktur. "

Sen går hon in på rena frakturer då är det fraktur på högra tinningsbenet, höger
nackben, vänstra okbensbågen, vänstra ögonhålan och högra överkäksbenet
.

(okbenet är kindbenet, min egen kommentar)

"undersökningsfynden talar starkt för att dödsorsaken varit omfattande intrakraniella skadorna i kombination med skada på mellersta hjärnhinneartär och åtföljande blödningar .. "
Vad menar du med att det inte riktades slag mot ansiktet?

- Vä öra, skallfraktur och skador på hjärnan
- Vä öga, fraktur under
- Bakom vänster öra, fraktur
- Vä okbensbågen fraktur
- Vä tinningen, krossfraktur
- Större skada hjäss och tinningsben

- Hö tinningeben, fraktur
- hö nackben, fraktur
- höger överkäksben fraktur

- Omfattande skador på hjärnan med med åtföljande blödningar

Av enbart detta förstår man att det finns inte en enda bit av L*enas huvud som är helt.
Till och med slag rakt i ögat.

Hur kan du säga att det inte handlar att slagen är riktade mot ansiktet?????
Hjärnan är helt förstörd.
Skallen är krossad!!!
Fattar du inte???
Vad är det med dig?

Hur kan du tolka en fraktur under ögat som rakt i ögat?
Rimmar bra med hur du tolkat resten i denna tråd

Instämmer i att det verkar som att skada ansiktet inte var det primära för mördaren.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-28 kl. 23:06.
Citera
2020-03-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Mycket obehagligt inlägg, men dessvärre nödvändigt, då det fortfarande sitter folk i tråden och tycker synd om gärningsmannen/gärningsmännen. Och kränker offret.

Vilken ondska. Man vill bara gråta.

#TeamÅsaHiding

Det där kommer upp i tråden med jämna mellanrum. Kan inte du visa mig några inlägg där deltagare av den här tråden tycker synd om GM?
Citera
2020-03-28, 23:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Absolut, något annat är väl otänkbart. Det jag diskuterade var hur vissa deltagare med bestämdhet hävdade att våldet var riktat specifikt mot ansiktet.
Nej, men det mesta tycks vara riktat mot huvudet. Förvånar mig att det sägs att hon var vid liv hela tiden, skulle trott att iaf några av slagen var perimortem.
Förhoppningsvis blir förhöret med rättsläkaren eller dennes rapport offentlig i framtiden.
Citera
2020-03-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Funderade lite. Läste MHs förhör och där lyser hatet igenom. En väldigt falsk människa. Poliser ser igenom sånt och de hade nog väldigt roligt åt henne efter det förhöret. Hon lurade ingen där. Om det inte är SD som dödade LW så skulle hon varit en bra kandidat.
Tråden funderade mycket på henne när hon lade ut sin blogg. En bekant till henne har hävdat att hon hade alibi. Hursomhelst tror jag att hon hade bloggen som hämnd och avledning av aggression och nöjde sig med att mörda LW ( och hela hennes familj) på papper.
Citera
2020-03-28, 23:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hur kan du tolka en fraktur under ögat som rakt i ögat?

Instämmer i att det verkar som att skada ansiktet inte var det primära för mördaren.

Nej, inga skador i ansiktet, eller hur?

Sen går hon in på rena frakturer då är det fraktur på högra tinningsbenet, höger
nackben, vänstra okbensbågen, vänstra ögonhålan och högra överkäksbenet."[/i]

[i]", en sårskada i den vänstra ögonregionen med underliggande fraktur"

Läs själv i FUP.
Om du begriper.

Förminska skadorna som att det inte vore något.
Fy sjutton vad vidrigt!!
Citera
2020-03-28, 23:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det där kommer upp i tråden med jämna mellanrum. Kan inte du visa mig några inlägg där deltagare av den här tråden tycker synd om GM?
Det kan knappast ha undgått dig att ett par stollar i tråden konstant försöker förskjuta skuldbördan på BO? Förkrympta små kryp som när dom står inför Sankte Per förvånat kan konstatera att de anvisats plats längst ner, intill pannrummet.
Citera
2020-03-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, inga skador i ansiktet, eller hur?

nackben, vänstra okbensbågen, vänstra ögonhålan och högra överkäksbenet."[/i]

[i]", en sårskada i den vänstra ögonregionen med underliggande fraktur"

Läs själv i FUP.
Om du begriper.

Förminska skadorna som att det inte vore något.
Fy sjutton vad vidrigt!!

Finns väl ingen i den här tråden som har förminskat skadorna? Dock är vi några stycken som helt pragmatiskt läser rapporten och du släpper på alla känslorna. Det jag vänder mig emot är alltså påståendet att någon ska ha riktat in sig på just ansiktet.
Citera
2020-03-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Tråden funderade mycket på henne när hon lade ut sin blogg. En bekant till henne har hävdat att hon hade alibi. Hursomhelst tror jag att hon hade bloggen som hämnd och avledning av aggression och nöjde sig med att mörda LW ( och hela hennes familj) på papper.
Nå - hon verkar vara helt klart en person som inte haft problem att gå över gränsen och döda någon hon tyckte illa om. Kanske vännen ljuger om alibit? Det kan ju varit HON som slagit sig ihop med SD och stått och hejat på.

Hatet lyser igenom i förhöret - hon är en otäck människa. Hon vill väldigt gärna prata illa om LW, men inser att forumet inte passar. Dock lyckas hon inte. Herregud vilket förhör. Det gick bra i början - sen gick det bara utför.

Nu - god natt från mig.
Citera
2020-03-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det kan knappast ha undgått dig att ett par stollar i tråden konstant försöker förskjuta skuldbördan på BO? Förkrympta små kryp som när dom står inför Sankte Per förvånat kan konstatera att de anvisats plats längst ner, intill pannrummet.

Menar du också att vissa deltagare tycker synd om GM?
vet inte om jag håller med dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in