2020-03-28, 22:11
Medlem
Skrev detta tidigare idag:

Citat:
HD's pappa får frågan om när han fick reda på att en kropp hittats så svarar han att det var i tidningen eller nyheterna men inte på vilken tid av dygnet. Men han tror att han var på landet. Det är ju intressant eftersom HD sa att hon förstod att det var LW man hade hittat då hon och hennes pappa åkte förbi avspärrningarna vid bullerplanket när de var på väg från hennes förhör.
Och SD säger att det var HD som berättat för honom att LW var död och att det var polisen som sagt det till henne under förhöret (det skrev han i ett sms till en kompis och att kompisen absolut inte fick berätta nåt för någon). Skulle inte HD och hennes pappa i så fall börjat prata om att LW hittats död redan i bilen på väg hem från förhöret den eftermiddagen?

- HD säger att hon inte vet hur SD reagerade när han fick veta att LW var död - för hon var inte där?
Ringde hon honom och berättade?
Nu hittar jag inte var SD själv uppger att han var när han fick veta att LW hittats död.

.. och nu svarar jag mig själv angående vart Stefan var och hur han fick reda på att LW hittats:
Det enklaste svaret är egentligen att han inte minns och att det kan ha gått till på alla möjliga sätt.
Han svarar så luddigt att man ibland har svårt att förstå vad han pratar om.

Läs sida 630 i SD's förhör (A.147) så blir saker och ting genast mer komplicerat om man ska börja jämföra vad SD har sagt i det förhöret och vad HD har sagt i förhör och vad hennes pappa har sagt i förhör gällande när och hur de fick reda på att LW hittats död.

SD säger många svävande saker på frågan:

Minns inte
Nyheterna, möjligen SR
Fick full återberättelse av HD's pappa i bilen på vägen ut till sommarstugan?
Nyheterna eller nån annan i familjen
Nån som har messat

Sen får han lite hjälp med minnet av FL som påminner honom om att han tidigare uppgett att det var HD som berättade detta för honom. Då gick det upp ett litet ljus för honom. Han minns det som att HD blev uppringd av polisen och då fick hon veta att det var LW som dom hade hittat.

FL: "När hon säger det är ni tillsammans då?"
SD: "Vet inte.. Det kan ha varit nån familjemedlem emellan.... det är inte helt säkert att det är hon som har sagt det direkt men hon kan ha sagt det till sin mamma som har sagt det till mig eller så det..
jag minns inte.."

Han minns inte vart han var när han fick reda på det.
Han minns till en början egentligen inte att han messat J*ani om detta och att han inte får föra det vidare.

Både HD och SD lider av extremt dåligt minne.
Kanske dags att reda ut om där finns en underliggande sjukdom som spökar?
Citera
2020-03-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Skrev detta tidigare idag:

.. och nu svarar jag mig själv angående vart Stefan var och hur han fick reda på att LW hittats:
Det enklaste svaret är egentligen att han inte minns och att det kan ha gått till på alla möjliga sätt.
Han svarar så luddigt att man ibland har svårt att förstå vad han pratar om.

Läs sida 630 i SD's förhör (A.147) så blir saker och ting genast mer komplicerat om man ska börja jämföra vad SD har sagt i det förhöret och vad HD har sagt i förhör och vad hennes pappa har sagt i förhör gällande när och hur de fick reda på att LW hittats död.

SD säger många svävande saker på frågan:

Minns inte
Nyheterna, möjligen SR
Fick full återberättelse av HD's pappa i bilen på vägen ut till sommarstugan?
Nyheterna eller nån annan i familjen
Nån som har messat

Sen får han lite hjälp med minnet av FL som påminner honom om att han tidigare uppgett att det var HD som berättade detta för honom. Då gick det upp ett litet ljus för honom. Han minns det som att HD blev uppringd av polisen och då fick hon veta att det var LW som dom hade hittat.

FL: "När hon säger det är ni tillsammans då?"
SD: "Vet inte.. Det kan ha varit nån familjemedlem emellan.... det är inte helt säkert att det är hon som har sagt det direkt men hon kan ha sagt det till sin mamma som har sagt det till mig eller så det..
jag minns inte.."

Han minns inte vart han var när han fick reda på det.
Han minns till en början egentligen inte att han messat J*ani om detta och att han inte får föra det vidare.

Både HD och SD lider av extremt dåligt minne.
Kanske dags att reda ut om där finns en underliggande sjukdom som spökar?
Någon nämnde tidigare folie a deux. Kanske är väldigt smittsamt inom deras kretsar...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folie_%C3%A0_deux
Citera
2020-03-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu har jag i princip läst ifatt.

Angående bokstavskombination:
SOB

Angående HD:s pappa:
Han är verkligen en riktig hjälpsamma Jönsson han.
Man undrar hur hjälpsam...

Angående de (minst) 17 slagen:
Uppgiften kommer även ifrån 141/1 Stämningsansökan:
"Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet. I vart fall merparten av slagen har skett med tillhygge..."

Angående mordvapen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Angående HD:

@Snor-Johan, undrar om du tänker tiga ihjäl detta inlägg:

Och JA! jag har lärt mej länka. Tack Fröken_Sverige!

Hmmm. Har hans fru givit honom alibi? Det där är väl en hållhake som kan få HD att säga att allt är hypotetiskt och svårt att minnas. Och så kanske han duschade hos henne?
Citera
2020-03-28, 22:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, menar inte att HD kommer att presentera några konkreta namn. Men att Backman kanske kommer att leda in samtalet på hur LW var i sociala/geocachsammanhang etc: att hon var färgstark och nog hördes och syntes och också satte ett och annat manshjärta i brand.
Vilket kanske inte uppskattades på alla fronter.
Någon strategi måste Backman ha med att sätta ut två timmar. Och lekmannadomarna är ju lekmän, trots allt.
Och fup har de inte läst.
Kanske kan de tycka att man ändå inte till 100 kan utesluta någon annan. I avsaknad av direkt konklusiv bevisning mot SD.

Det enda som skulle ha kunnat hända är ju om han den där starke mannen,geocachare ,hette Kostas,Ketos eller vad det nu var ? Att han blivit så pass ursinning på LW:s fortsatta strul med SD så att han gått bananas på henne som då blev hennes död ?
Det var ju den där mannen som LW verkade ligga med just den gången hon var i annat län, trots att hon egentligen inte ville ....
Han verkade ju ha blivit ursinnig på henne någon annan gång där när hon hade åkt skidor och skulle sova över på natten!?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-28 kl. 22:34.
Citera
2020-03-28, 22:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja. Advokaten har naturligtvis haft långa samtal med både SD, JG och HD mfl. Tecknen är ju att han/de insett att SD skulle bli huvudmisstänkt och att det var nödvändigt att koka in andra i soppan för att väcka rimligt tvivel. Därför har man pekat mot HD och hon har dessutom uppträtt som en kriminell i förhören.

För advokaten innebär det här att han har en potentiell anstiftare/mördare. Ett drömläge för en advokat som ska väcka rimligt tvivel. Jag är rätt säker på hur han kommer att gå fram.

Citat:
Nej, menar inte att HD kommer att presentera några konkreta namn. Men att Backman kanske kommer att leda in samtalet på hur LW var i sociala/geocachsammanhang etc: att hon var färgstark och nog hördes och syntes och också satte ett och annat manshjärta i brand.
Någon strategi måste Backman ha med att sätta ut två timmar. Och lekmannadomarna är ju lekmän, trots allt.
Kanske kan de tycka att man ändå inte till 100 kan utesluta någon annan. I avsaknad av direkt konklusiv bevisning mot SD.
Ja det är nog inget tvivel om att IB kommer att peka med hela handen mot mållgans och vad fasen som helst för att hitta rimligt tvivel, det är ju hans raison d'etre (för mig finns dock inget tvivel, niente, zip, nada...)
Ser redan motvilligt fram mot rundan i HR
Citera
2020-03-28, 22:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny

Då Je*nny och Lena träffades -14 under några dagar hade Lena kontakt med Stefan via telefon men beskrev då honom som en bästa kompis. Stefan stöttade henne i uppbrottet från Jan*ne och hjälpte henne med praktiska saker. Under -15 hade Jenn*y och Lena mycket kontakt via telefon och Messenger. Lena upplevde det som att relationen till Stefan spårat ur. Stefans fru Hanna hade börjat må bättre samtidigt som Lena och Stefan inlett en sexuell relation. Lena var känslomässigt involverade och kunde inte backa ur relationen utan att "gå sönder" samtidigt som Stefan var tydlig med att han inte planerade att lämna Hanna. Lena blev isolerad, tappade kontakter och relationen till Stefan blev hennes liv. De umgicks jättemycket genom att göra aktiv i ter samt att han korn till hennes sent på kvällarna för att vara hos henne. Under -16 upplevde Lena relation som jobbig och beskrev hur Stefan blivit allt mer elak och kontrollerande. Relationen mellan dem blev allt mer destruktiv samtidigt som Lena kravlade sig fast vid de få tillfällen då de hade det bra. Exempelvis hjälpte Stefan henne att renovera badrummet men då de blev osams slutade han hjälpa henne och Lena visste då inte vad som skulle hända med badrummet. Efter ett tag var han plötsligt där igen och fmisatte renovera, Då var Lena tacksam trots att han gjort henne väldigt illa. Jen*ny liknar det vid ett spelberoende där de få gångerna man vinner gör det värt alla andra tillfällen man förlorar,

s. 209

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 147-148.

"Känner mig orolig i själen över att 5 kommer hem i morgon
Längtat så mycket. Rädd för hur det ska bli när han verkligen kommer hem Han har haft en fantastisk resa, roligt med familjen. Skrev senast igår att han "Älskar Hanna, vill dela livet med henne"

Har samtidigt också visat mycket tydligt att han längtar efter mig
Vet inte vad jag ska tro om hur det blir
De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?

Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna Ja
Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger "Vill vara tydlig"
Jag har slutat kommentera

På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom."

Var det därför hon försökte knäcka HD. För att hon skulle slänga ut honom ?
Varje gång SD nobbade hennes så blev hon ännu mer beslutsam att vinna honom.
Underlig kvinna
Citera
2020-03-28, 22:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Just antalet slag var inte det jag vände mig mot utan att dessa (slagen) skulle vara riktade mot ansiktet. Så var inte fallet. En del om skadorna kan du läsa i förhör med SD, där man försöker trissa upp stämningen rejält genom att läsa högt ur obduktionsprotokollet för honom.

Vad menar du????

Det här är enbart utvalda delar, hoppat över alla andra skador och frakturer på händerna/armarna som har avvärjningsskador:

Aktbilaga 147/727
" då är det tre sårskador i skallen med underliggande fraktur, det är en till vänster i huvudet omfattande vänster ytteröra med underliggande fraktur och skador på hjärnhinna och hjärna, en sårskada i den vänstra ögonregionen med underliggande fraktur och en sårskada bakom vänster ytteröra med underliggande fraktur."

" Sen fortsätter det med skallen men då är det mjukdelsblödningar med underliggande fraktur och då är det mjukdelsblödningar i den vänstra tinningsmuskeln med underliggande krossfraktur med en större skada då på hjäss och tinningsben samt flera andra skelettdelar och mjukdels blödningar på vänster pek och långfinger med underliggande fraktur. "

Sen går hon in på rena frakturer då är det fraktur på högra tinningsbenet, höger
nackben, vänstra okbensbågen, vänstra ögonhålan och högra överkäksbenet
.

(okbenet är kindbenet, min egen kommentar)

"undersökningsfynden talar starkt för att dödsorsaken varit omfattande intrakraniella skadorna i kombination med skada på mellersta hjärnhinneartär och åtföljande blödningar .. "
Vad menar du med att det inte riktades slag mot ansiktet?

- Vä öra, skallfraktur och skador på hjärnan
- Vä öga, fraktur under
- Bakom vänster öra, fraktur
- Vä okbensbågen fraktur
- Vä tinningen, krossfraktur
- Större skada hjäss och tinningsben

- Hö tinningeben, fraktur
- hö nackben, fraktur
- höger överkäksben fraktur

- Omfattande skador på hjärnan med med åtföljande blödningar

Av enbart detta förstår man att det finns inte en enda bit av L*enas huvud som är helt.
Till och med slag rakt i ögat.

Hur kan du säga att det inte handlar att slagen är riktade mot ansiktet?????
Hjärnan är helt förstörd.
Skallen är krossad!!!
Fattar du inte???

Vad är det med dig?
Senast redigerad av notknapparen 2020-03-28 kl. 22:38.
Citera
2020-03-28, 22:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Hmmm. Har hans fru givit honom alibi? Det där är väl en hållhake som kan få HD att säga att allt är hypotetiskt och svårt att minnas. Och så kanske han duschade hos henne?
Där skulle man faktiskt kunna hitta ett riktigt tvättäkta motiv.
Citera
2020-03-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det värsta är att ingen av oss vet ju vad allihopa pysslade med ,vem som sa vad ,vem som var elak ,vem som var gränslös ,vem som var ledaren ,vem som följde ledaren i denna härva osv .osv.

Och jag som gick med i geocaching för naturupplevelser och frid och fröjd med harmoni som ledord...Herre Min Je ,vad jag måste ha misstagit mig ...

Vet vi inte?
Citera
2020-03-28, 22:37
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Okej förstår. Jag tror indicierna är många och starka nog ändå
Citera
2020-03-28, 22:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad menar du????

Det här är enbart utvalda delar, hoppat över alla andra skador och frakturer på händerna/armarna som har avvärjningsskador:

Aktbilaga 147/727
" då är det tre sårskador i skallen med underliggande fraktur, det är en till vänster i huvudet omfattande vänster ytteröra med underliggande fraktur och skador på hjärnhinna och hjärna, en sårskada i den vänstra ögonregionen med underliggande fraktur och en sårskada bakom vänster ytteröra med underliggande fraktur."

" Sen fortsätter det med skallen men då är det mjukdelsblödningar med underliggande fraktur och då är det mjukdelsblödningar i den vänstra tinningsmuskeln med underliggande krossfraktur med en större skada då på hjäss och tinningsben samt flera andra skelettdelar och mjukdels blödningar på vänster pek och långfinger med underliggande fraktur. "

Sen går hon in på rena frakturer då är det fraktur på högra tinningsbenet, höger
nackben, vänstra okbensbågen, vänstra ögonhålan och högra överkäksbenet
.

(okbenet är kindbenet, min egen kommentar)

"undersökningsfynden talar starkt för att dödsorsaken varit omfattande intrakraniella skadorna i kombination med skada på mellersta hjärnhinneartär och åtföljande blödningar .. "
Vad menar du med att det inte riktades slag mot ansiktet?

- Vä öra, skallfraktur och skador på hjärnan
- Vä öga, fraktur under
- Bakom vänster öra, fraktur
- Vä okbensbågen fraktur
- Vä tinningen, krossfraktur
- Större skada hjäss och tinningsben

- Hö tinningeben, fraktur
- hö nackben, fraktur
- höger överkäksben fraktur

- Omfattande skador på hjärnan med med åtföljande blödningar

Av enbart detta förstår man att det finns inte en enda bit av L*enas huvud som är helt.
Till och med slag rakt i ögat.

Hur kan du säga att det inte handlar att slagen är riktade mot ansiktet?????
Hjärnan är helt förstörd.
Skallen är krossad!!!
Fattar du inte???

Vad är det med dig?
Ursäkta inlägg här ,men jag blir så nedrans ledsen över det man läser ,hur i hela friden kunde LW ens skrika utifrån alla skador hon fick ? Anar att hon försökte kalla på hjälp ,tror Ni inte ?
Citera
2020-03-28, 22:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet vi inte?

För mig känns det som en mobbinggrupp ,hela alltihopa ....som att de ville bli av med LW ur geocachingen och även förövrigt också ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in