2020-03-28, 12:37
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vet inte men de tycker väl inte att det är så viktigt? Annars kan man ju tänka sig att de sett till att vara uppdaterade. Eller så vill de bara publicerad kontrollerad och vedertagen information. Det sker ju en del dubbelpubliceringar av dödsfall etc. Kan nog finnas många skäl.
Du menar från FHM, vars företrädare påstod att ingen spridning skulle ske i Sverige? Ja, de inger ju ett bra förtroende.
Citera
2020-03-28, 12:37
Medlem
Thegns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Beror ju på sjukdomen visa livstid andra tillfälligt.

Men kan man utgå från att man klarar sig den aktuella virussäsongen ut om viruset förblir omuterat?
Citera
2020-03-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tror det är sekretess på det? Annars hade man publicerat hur många som är på intensiven nu.
Man kan gå in på respektive regions hemsidor så finns det en uppdatering på hur många som intensivvårdas just nu (i alla fall på de flesta).
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
På vilket sätt menar du att vi har mer transparens i vår rapportering? Jämfört med vilka länder? Kina räknas inte.

Att vi kan se och höra när regionerna rapporterar in dödsfall efter FHM:s dagliga uppdatering givetvis. Det kan du inte i de flesta europeiska länder, varför du ser en uppdatering en gång/dygn från Italien, Spanien, UK, Frankrike, Tyskland osv.
Citera
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Intressant.

Det är nog för att i Sverige är det alldeles för mycket högröstade idioter med medialt inflytande, som inte kan förstå händelsekedjan att coronaspridning bland skolbarn kan rädda äldre människors liv. De väljer alltid den moraliskt enklaste vägen, dvs. lös problemet framför näsan, oavsett negativa konsekvenser några led längre bort.

Nej, det är för att Sverige har en stor tradition av social ingenjörskonst.

Dock har det blivit svårare med internet att inordna fårskocken.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegn
Men kan man utgå från att man klarar sig den aktuella virussäsongen ut om viruset förblir omuterat?

Ingen aning man vet ju väldigt lite om detta virus.
Citera
Bannlyst
3000 fall i Svearike. Om jag skulle gissa på att minst 15.000 har det. Tror ni jag är helt ute och cyklar då?
Citera
2020-03-28, 12:39
Medlem
sannes avatar
Haha roligt när stadsministerna ska förklara varför stockholm inte kan stängas ner.

Stockholm är ju så starkt knuten till tex. Uppsala och Södertälje, så det blir väldigt svårt. Det är inget som diskuteras men man kan inte utesluta det, eller delar av samhället tex.
Myndigheten här säger att skulle vara oerhört svårt att hålla koll på en sån bestämmelse, men vi utesluter ingenting, eller att andra delar skulle kunna stängas av.

Jag tycker nog att bilden är delad, varför gör Sverige såhär att inte stänger ner, men det finns dem som säger att det där är en intressant väg.
Citera
2020-03-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Varför jobbar propagandamaskinen såhär, är det enbart för att få Sverige att framstå som bättre eller är det endast endel av det?

Jag tycker mig se en slitning ibland Svenska journalister, de är själva oroliga för liv och lem nu.
Man får inte riktigt rapportera sanningsenligt om läget i Sverige men däremot om utlandet.

Vi som ser, ser ju vart detta är påväg mellan raderna och jag tror det kan vara delvis meningen.

Problemet är att stora flertalet ej gör det.

En annan grej:
Tegnell och CO menade igår att Svenskar är bra på att följa myndigheternas rekommendationer.
Därför behöver vi inte införa order hit och dit.

Paradoxen är ju att just Svenskar lyssnar på FHM, därför så smittas ju och dör Svenskar nu.
De som dör nu smittades ju för upp till ca 2-3 veckor sedan.

De som smittas på ICA idag kommer ju dö om ca 2-3 veckor från nu.
Och då kvittar det ju vad det kommer för rekommendationer från Staten då.

Staten skalar upp åtgärderna allt eftersom.

Man bygger ju därmed för en massiv smittspridning nu och en framtida vårdkollaps genom att vara långsamma och ej proaktiva eller preventiva.

Våra myndigheter bedriver en folkmordspolitik.
De är Psykopater.

Sverige är i vanlig ordning center för diverse experiment på befolkningen?
Propagandamaskinen är trimmad optimalt.
Befolkningen är foglig efter decennium av hjärntvätt?
Nu är vi kontrollgrupp för biologiskt experiment?
Citera
2020-03-28, 12:40
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Kommer dom med info under helgen med?

Ja jag har uppfattat det så. Anders Tegnell sa att de jobbar även under helgen, men att vissa måste såklart ha ledigt så det är inte full bemanning.

https://fohm.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/68d4537bf2714e63b646c37f152f1392
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
På Stureplan var de inte tomt i alla fall.
Mer sol så hade de säkerligen varit ännu mer folk ute.

Ja jag ser två män 45-50 sitter och dricker öl väntar på sin mat på en uteservering. Kanske rädslan släppt. Men de har precis satt ut borden kan vara det också.

Nu får vi se Tegnells och Steffes motdrag, blir hårdare tag eller mer propaganda?
Citera
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Att vi kan se och höra när regionerna rapporterar in dödsfall efter FHM:s dagliga uppdatering givetvis. Det kan du inte i de flesta europeiska länder, varför du ser en uppdatering en gång/dygn från Italien, Spanien, UK, Frankrike, Tyskland osv.
Nja, följer man siffrorna på Worldometers verkar faktiskt de flesta länder ha rätt kontinuerligt uppdaterade siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in