2020-03-28, 10:27
Medlem
Han la upp en film på Facebook innan..den lär väl vara bort
Citera
2020-03-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
För att metallen ska bli genomvarm fort och självantända, då släcker inte vatten elden. Därför bilar ofta blir så fullständigt utbrända, metallen eldar upp sig själv.
Va det dummaste jag hört, du tror inte metallen blir varm ändå??🤔
Citera
2020-03-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Jag tror isåfall snarare insta-profilen är fel
Börjar dyka upp kommentarer som barnmördare så det är nog rätt
Citera
2020-03-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
Vi kommer aldrig få veta hur dem dog? Tändes de alla på levandes eller ströp/högg/sköt han ihjäl dem och sig själv först? Verkar ju ha varit en helt vanlig pappa utan kriminell bakgrund så han hade nog ingen pistol direkt..
Vi kommer säkerligen inte att få veta hur honom dog. Inte hur barnen dog heller.
Vad fruktansvärt för alla dagiskompisar och förskoleklasskompisar till de två barnen som dog. Ryktet når väl även dem vem som utförde morden.
Självklart mest fruktansvärt för mamman och eventuell bebis som finns kvar i livet.
Citera
2020-03-28, 11:25
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Börjar dyka upp kommentarer som barnmördare så det är nog rätt

Det kan ju vara folk som sett att det är den profilen på flashback, inget som säger att det är rätt för det
Citera
2020-03-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Det kan ju vara folk som sett att det är den profilen på flashback, inget som säger att det är rätt för det

Så sant!!
Men ålder på barna stämmer
Citera
2020-03-28, 12:43
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DobermannSpitfire
Tragiskt att det var pappan som dödade sina barn och inte en skuldreglering. Avskyvärt.
Vart finns det bekräftat?
Citera
2020-03-28, 13:01
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Vart finns det bekräftat?
Citat:
Enligt vännen, och även en annan bekant till mannen som UNT pratat med, la pappan ut ett klipp på Facebook bara minuter innan larmet om bilbranden kom in till SOS vid klockan 18.44 på torsdagen.

– Han la upp ett videoklipp på Facebook där han berättade att han skulle göra slut på sitt liv och på barnen. Jag blev chockad.
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/van-till-familjen-det-ar-hjartskarande-5543525.aspx

Tyvärr betalvägg. Men allt talar för att det stämmer.
Citera
2020-03-28, 13:07
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
...
Något barn i grundskolan i Sävja har inte dött. Ett barn i förskolan i Sävja har dött. Jag påstår inte att personerna på instagram inte skulle kunna vara BO.
Citat:
Så hanterar skolan situationen
Det ena barnet gick i lågstadiet och på den skolan informerades föräldrarna på fredagseftermiddagen om vad som hänt. Däremot pratade skolan inte med barnen under dagen, i stället förbereds ett ordnat mottagande på måndag.

– Det är små barn och måste göras på ett omsorgsfullt sätt. Därför valde vi tillsammans med grundskolans ledning att först informera föräldrarna, säger skolans rektor.
https://unt.se/nyheter/uppsala/senaste-nytt-om-storvretamorden-5543054.aspx

Tyvärr med betalvägg, men ändå.
Citera
2020-03-28, 13:17
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
Vi kommer aldrig få veta hur dem dog? Tändes de alla på levandes eller ströp/högg/sköt han ihjäl dem och sig själv först? Verkar ju ha varit en helt vanlig pappa utan kriminell bakgrund så han hade nog ingen pistol direkt..
Så småningom kanske vi får veta mer.

Jag pratade i telefon igår med min bäste vän när han var ute och promenerade. Under samtalet möter han sin granne och ursäktar sig en kort stund. Jag kan då höra hur grannen pratar (på bruten svenska) med min vän. Grannen är upprörd. Det visar sig att GM är en kollega till honom.
JA är, eller var, alltså kollega till min kompis granne. Möjligen kan det komma informell information från det hållet om hur det hela gick till, ifall inte polisen släpper den infon.
Citera
2020-03-28, 14:02
Medlem
Är det fortfarande ingen som reagerade på att videoklippet på Svt visar släckningsarbete och bilen i lågor?

Detta måste ju innebära att man filmar bilen med tre kroppar i och lägger upp på svt.se?

Man kan ju inte ha hittat den brinnande bilen, tagit ut kropparna medan bilen brinner, börjat filma, sedan släcka bilen?

??
Citera
2020-03-28, 14:51
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Är det fortfarande ingen som reagerade på att videoklippet på Svt visar släckningsarbete och bilen i lågor?

Detta måste ju innebära att man filmar bilen med tre kroppar i och lägger upp på svt.se?

Man kan ju inte ha hittat den brinnande bilen, tagit ut kropparna medan bilen brinner, börjat filma, sedan släcka bilen?

??

Kanske just därför dom plockade bort den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in