2020-03-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Kanske just därför dom plockade bort den?

Så är det nog! Om den är borta nu?
Citera
2020-03-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Han la upp en film på Facebook innan..den lär väl vara bort

Om han la upp filmen på FB "bara minuterna innan" larmet kom om branden, så hur eller vem har tillgång till hans konto att ta bort filmen? Lever han? Vem var den vuxna som brann upp med barnen då? Sorry, men jag fattar inte!
Citera
2020-03-28, 15:06
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Så är det nog! Om den är borta nu?

Det är den.
Citera
2020-03-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.uljanov
https://unt.se/nyheter/uppsala/senaste-nytt-om-storvretamorden-5543054.aspx
Förskoleklass i grundsskolan.
Citera
2020-03-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Är det fortfarande ingen som reagerade på att videoklippet på Svt visar släckningsarbete och bilen i lågor?

Detta måste ju innebära att man filmar bilen med tre kroppar i och lägger upp på svt.se?

Man kan ju inte ha hittat den brinnande bilen, tagit ut kropparna medan bilen brinner, börjat filma, sedan släcka bilen?

??

Kan det vara som så att det inte bann så häftigt när den första släckningsbilen (inte brandbilen) kom fram och de killatna hade faktiskt dragit ut kropparna, som var döda redan? Naturligtvis lägger ingen vettig upp de bilderna tiĺl offentlig beskådan!!! - tänker jag?
Citera
2020-03-28, 15:19
Medlem
godhetsapostelns avatar
Bekräftelse utan betalvägg https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/barnen-mordades-timmar-efter-skilsmassobeslutet/
Citera
2020-03-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag citerar mig själv bara för att visa hur dumt det kan bli då man försöker ironisera i en text.
Försökte få slut på diskussionen om kulhålen genom att skriva som jag gjorde men det togs emot som ett seriöst inlägg. Resultatet blev att kulhåls-debatten tilltog. Dumt av mig.
å jag hoppade på tåget och drog ironin ytterligare ett steg.
Det var fel.
Jag blev straffad.
Ironi i text är svårt, mycket svårt(tydligen)
Att använda ironi mot "icke klart tänkande" personer är både elakt och dumt.

Jag skäms.
Citera
2020-03-28, 15:38
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
Vi kommer aldrig få veta hur dem dog? Tändes de alla på levandes eller ströp/högg/sköt han ihjäl dem och sig själv först? Verkar ju ha varit en helt vanlig pappa utan kriminell bakgrund så han hade nog ingen pistol direkt..

Man behöver inte vara kriminell för att ha tillgång till vapen. Jägare har i regel ett vapen, till exempel. Det är så jobbigt att tänka på att barnen måste insett vad som skulle ske. Någon av dem har sett vad som hände brodern och förstod att han stod på tur. Så jäkla hemskt.
Citera
2020-03-28, 16:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Bekräftelse utan betalvägg https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/barnen-mordades-timmar-efter-skilsmassobeslutet/

Dra på trissor, E*pressen efterfrågar öppenhet kring bakgrunden innan röken hunnit lägga sig. Är det ens journalistiskt hederligt?

”Men det är också viktigt att utredningen ger svar på bakgrunden till mordet för att samhället eventuellt ska kunna dra lärdom av det fruktansvärda som hänt.
Mord på barn får inte falla i glömska eftersom de slarvigt kallas ”familjedrama” eller ”utvidgade självmord”.
För många barn har mördats i Sverige på senare år:”

En skilsmässa som landar i gemensam vårdnad men leder till mord o självmord innan dagen är över är civilisatoriskt ingen fullt lyckad skilsmässa. Hur mycket rätt än den andra make/an hade på sin sida. Medborgare behöver få veta vad som egentligen skedde. Inte i domstolen men i huvet på respektive.

Och så får vi hoppas att GM inte är corona-varslad.
Citera
2020-03-28, 16:47
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Om han la upp filmen på FB "bara minuterna innan" larmet kom om branden, så hur eller vem har tillgång till hans konto att ta bort filmen? Lever han? Vem var den vuxna som brann upp med barnen då? Sorry, men jag fattar inte!

Pappas är avliden. Nedan 3 scenarier är vanliga.
Facebook kan ta bort stötande innehåll
Anhöriga kan ha kommit in på hans konto, tex automatik log in.
Polisen kan be Facebook ta ner filmen.
Citera
2020-03-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Dra på trissor, E*pressen efterfrågar öppenhet kring bakgrunden innan röken hunnit lägga sig. Är det ens journalistiskt hederligt?

”Men det är också viktigt att utredningen ger svar på bakgrunden till mordet för att samhället eventuellt ska kunna dra lärdom av det fruktansvärda som hänt.
Mord på barn får inte falla i glömska eftersom de slarvigt kallas ”familjedrama” eller ”utvidgade självmord”.
För många barn har mördats i Sverige på senare år:”

En skilsmässa som landar i gemensam vårdnad men leder till mord o självmord innan dagen är över är civilisatoriskt ingen fullt lyckad skilsmässa. Hur mycket rätt än den andra make/an hade på sin sida. Medborgare behöver få veta vad som egentligen skedde. Inte i domstolen men i huvet på respektive.

Och så får vi hoppas att GM inte är corona-varslad.

Domstol kan knappast ha hunnit bli inblandad, skilsmässoansökan kom in i tisdags, dödsfallen inträffade ett par dagar senare.
Citera
2020-03-28, 17:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Domstol kan knappast ha hunnit bli inblandad, skilsmässoansökan kom in i tisdags, dödsfallen inträffade ett par dagar senare.

”Uppsala tingsrätt beslutade ändå, enligt rättspraxis, i torsdags om sex månaders betänketid innan skilsmässan kan bli giltig.”
/ E*pressen

Ovanför samma ställe:
”Men de ville inte ha betänketid som föräldrar med små barn normalt ska ha utan kryssade i rutan för äktenskapsskillnad utan betänketid.”

Nedanför samma ställe:
”Bara några timmar senare mördades barnen.”
/ E*pressen
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-28 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in