Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-28, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Om det KP antyder stämmer. Visst.

Men hur knyter han ihop det med vad vittnena säger?

Var det inte en misstänkt fd legoknekt som bodde på Cypern som var misstänkt ett tag? Lever han?

Ja det är det jag menar han måste ju kunna visa hur GM kom till platsen och detta skall
dessutom stämma överens med dom vittnesuppgifter som finns annars håller det inte.
Förhoppningsvis är det vad dom håller på med nu att kontrollera att allt stämmer.
Citera
2020-03-28, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Jo, då vore det svårt att inte se det som polisiärt uppklarat.

Om det är CA kommer många inom polisen få ta på sig dumstruten (de som fortfarande lever) och skämmas.

Ja några kommer få en dumstrut , men några kommer även få upprättelse tex. dom som
påverkats att vrida sina vittnesmål för att stämma med CP.
Om det skulle vara CA räcker det för mig med polisiärt uppklarat .
Skulle det däremot röra sig om en sammansvärjning av något slag blir ju det
rättsliga efterspelet viktigt vem gjorde vad och varför måste isåfall klarläggas
enligt min uppfattning
Citera
2020-03-28, 08:10
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Eftersom det är fredag kastar jag ut en brandfackla:

En liten grupp agenter från Sydafrika mördade Palme.

1. Palme får helgongloria, dog i kampen mot apartheid.
2. Politiskt acceptabelt, apartheid är avskaffat.
3. WT får en logisk förklaring.
4. GM var proffs.
5. Bevisningen består i att Sydafrikas nuvarande regering erkänner (efter interna utredningar).
6. Ingen kan åtalas, men PU "vet" att det är rätt.
7. Den tekniska bevisningen är lite vinglig men kan tolkas i SA-riktning (Fråga mig inte hur).
8. SA-agenterna dröjde sig kvar en vecka efter konferensen.
9. Vittnesmål om konstig tyska/ holländska får sin förklaring.
10. Mördaren liknade CP.

Sant? Inte en aning. Men en lösning svenska folket köper.

mycket nära vad jag tror
Citera
2020-03-28, 08:13
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matematik.D
Funderar på det sista du skriver om. I praktiken måste ju detta handla om ett vittne på eller i närheten av mordplatsen eller en namngiven person i närheten av mordplatsen som vittnen pekat ut.

Ni som kan utredningen, finns det något annat vittne i närheten av mordplatsen än SE eller möjligen NF som överhuvudtaget skulle kunna vara GM?

Personer som namngetts av vittnen i närheten av mordplatsen är väl främst poliser, tänker framför allt på polismannen på buss 43 vid Birger Jarlsgatan som tidigare sågs med walkie talkie. Men det kanske finns andra namngivna personer som är mer troliga?

Vi har ju en boforsanställd som andra vittnen trodde var mördaren och som var närmast mordet (förutom LP*) . Inte poppis att tro det i tråden, men han har en del emot sig trots allt.
Citera
2020-03-28, 08:27
Medlem
Citat:

1. Palme får helgongloria, dog i kampen mot apartheid.
2. Politiskt acceptabelt, apartheid är avskaffat.
3. WT får en logisk förklaring.
4. GM var proffs.
5. Bevisningen består i att Sydafrikas nuvarande regering erkänner (efter interna utredningar).
6. Ingen kan åtalas, men PU "vet" att det är rätt.
7. Den tekniska bevisningen är lite vinglig men kan tolkas i SA-riktning (Fråga mig inte hur).
8. SA-agenterna dröjde sig kvar en vecka efter konferensen.
9. Vittnesmål om konstig tyska/ holländska får sin förklaring.
10. Mördaren liknade CP.

Citat:
Ursprungligen postat av heheho
mycket nära vad jag tror

Till heheho
Kan du precisera närmare vad du tror?
Citera
2020-03-28, 08:41
Medlem
Citat:

Vad menar du med
?

Statligt anställda polisagenter?
Statligt anställda militära agenter?
Frelancande polisiära/militära agenter?
Agenter för storbolag som Anglo-American PLC?
Agenter ur South African Institute for Maritime Research (SAIMR)? ("lego/bandit"-soldater)
Citera
2020-03-28, 08:57
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Till heheho
Kan du precisera närmare vad du tror?

det får bli lite punktformigt
tror på
-the upsala group (säpo)
-bertil wedin är inblabdad och en del av KPs lösning
-mr 200% är inblandad (barret)
-stor sannolikhet att en i bevakningen sköt efter att proffsmördaren vägrat (tyvärr)
-kulorna falska
-OP sköts med finkalibrigt vapen
-Tror att USA godkänt eller initierat och detsamma någon på MI6 (robertsson)
-P. Wallenberg in the know
-Williamson vet hur det gick till
-Casselton, Robertsson, Wilsson, Östling , Grundborg inblandade
-SE är en duktig idiot som inte ens vet att han spelat en roll som han manipulerats till
-Allen tänkt mördare, eventuell höll han i pickadollen (GM)
-En belgisk legosoldat körde flyktbilen en röd golf
-VG kände till mordet, hade perifier standby roll on need to know
-Normalspiketen och södermamlmspiketen on need to know vet inte exakt vad som kommer att hända men inblandade för att röja området och söka påligtligt, vet väldigt lite
-Helin on the need to know
-Hela VIP security on need to know
-Wedin och´kså tänkt som patsy men räddar sig själv
-MIT skyddar Wedin
Senast redigerad av heheho 2020-03-28 kl. 09:00.
Citera
2020-03-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
det får bli lite punktformigt
tror på
-the upsala group (säpo)
-bertil wedin är inblabdad och en del av KPs lösning
-mr 200% är inblandad (barret)
-stor sannolikhet att en i bevakningen sköt efter att proffsmördaren vägrat (tyvärr)
-kulorna falska
-OP sköts med finkalibrigt vapen
-Tror att USA godkänt eller initierat och detsamma någon på MI6 (robertsson)
-P. Wallenberg in the know
-Williamson vet hur det gick till
-Casselton, Robertsson, Wilsson, Östling , Grundborg inblandade
-SE är en duktig idiot som inte ens vet att han spelat en roll som han manipulerats till
-Allen tänkt mördare, eventuell höll han i pickadollen (GM)
-En belgisk legosoldat körde flyktbilen en röd golf
-VG kände till mordet, hade perifier standby roll on need to know
-Normalspiketen och södermamlmspiketen on need to know vet inte exakt vad som kommer att hända men inblandade för att röja området och söka påligtligt, vet väldigt lite
-Helin on the need to know
-Hela VIP security on need to know
-Wedin och´kså tänkt som patsy men räddar sig själv
-MIT skyddar Wedin

Tack, låter lite väl invecklat och i så fall en pedagogisk uppförsbacke för KP.
Citera
2020-03-28, 09:19
Medlem
Min tanke om att den enda arbetshypotes som kan hålla måttet inför den stora allmänheten är CA baseras på det material som vi nu har.
Jag påstår att alla andra hypoteser kan plockas sönder och misstänkliggöras på ett sätt som hypotes CA inte kan.
Topp tre när det gäller arbetshypoteser är CA,SE och VG...enligt Palmepoddens magra statistik varje fall,med CA i särklass den mest betrodde potentielle GM.

Redan här ser man svårigheten att föra fram en konspiration som lösningen.Ingen konspirationshypotes kommer att kunna köpas utan rejäl teknisk bevisning.De flesta i tråden vet redan hur lätt det är att plocka sönder hypoteserna SE och VG.

Det ÄR betydligt svårare att göra sammaledes med CA.

OM det är så att KP kommer att föra fram en arbetshypotes(således saknas fortfarande tillräckligt stark teknisk bevisning för någon annan lösning)..så ser jag det endast potentiellt möjligt i fallet CA.

Det måste fortfarande anses osannolikt i sammanhanget att tillräckligt stark teknisk bevisning har hittats som möjliggör annan lösning..så som jag ser det vill jag understryka.Det har ju gått över 34 år.

Spännande kommer det att bli vartfall.
Citera
2020-03-28, 09:22
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ditt svamlande förtal av NF är bortom tröttsamt.

Det enda skälet du har presenterat för att NF skulle vara inblandad i MOP är att han lämnat olika och kanske motstridiga uppgifter till polisen. Dessa uppgifter har han lämnat efter att ha självmant kontaktat polisen, något besynnerligt om man mördat statsministern, kan tyckas. Enligt dig gör har det för att han tror att någon känt igen honom, den välkände restaurant-kocken.

Men inte nog med det, nu lanserar du den brilljanta tanken att NF också ljuger om sin klädsel när han kontaktar polisen. Det lilla problemet med det är förstås att om han nu faktiskt har blivit sedd i närheten av MP så är det minst sagt misstänkt om vittnena säger att de såg NF, fast utan Salomon-ryggsäck.

Nu kommer du att trolla vidare och dikta ihop ännu ett lager i berättelsen om den påstådde mördaren NF.
Ja hela hans berättelse om var han mötte LOP och hur han då var klädd är påhitt.

NF säger han passerar LOP och AB innan han ser AB stå i porten. Varken LP eller AB ser NF passera, däremot ser AB en person gå bredvid LOP några meter. Jag tror den personen var NF.

"Det finns således en betydande möjlighet att Fauzzi kan ha haft svårigheter att såväl i verkligheten, som i sitt minne särskilja de olika delarna i förloppet” (Gärningsmannaprofilen s. 97)
Citera
2020-03-28, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja hela hans berättelse om var han mötte LOP och hur han då var klädd är påhitt.

NF säger han passerar LOP och AB innan han ser AB stå i porten. Varken LP eller AB ser NF passera, däremot ser AB en person gå bredvid LOP några meter. Jag tror den personen var NF.

"Det finns således en betydande möjlighet att Fauzzi kan ha haft svårigheter att såväl i verkligheten, som i sitt minne särskilja de olika delarna i förloppet” (Gärningsmannaprofilen s. 97)

Försvann NF ut ur landet efter mordet, eller bor han kvar i Sverige?

Normalt försöker väl en GM flytta från Sverige och även flyga under radan i möjligaste mån
Citera
2020-03-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Försvann NF ut ur landet efter mordet, eller bor han kvar i Sverige?

Normalt försöker väl en GM flytta från Sverige och även flyga under radan i möjligaste mån

Folkbokförd i Vallentuna, hos de 90-åriga föräldrarna vad det verkar?

Men i verkligheten sitter han med all sannolikhet barrikaderad i ett skyddsrum någonstans i Sverige, i väntan på att KP ska komma och gripa honom.

Efter att ha läst 299792458:s övertygande inlägg i tråden har jag svårt att se någon annan rimlig möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in