Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-27, 23:03
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134
Är det någon som kan hjälpa mig att få ihop LB:s senaste vinkel i palmemords-podd och JÅS vintensmål?
http://www.itdemokrati.nu/page36q.html
Jag är helt klart med på möjligheten med det andra skotten men hur går det ihop?

SE även Bengt Palms vittnesmål, som styrker JÅS vittnesmål, så går LB's teori än mindre ihop..
Citera
2020-03-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja, Krister Petersson säger att de har kommit fram till vad som har hänt, genom att läsa och analysera de gamla vittnesförhören. Till Expressen säger han,

"Min uppfattning har varit att det är viktigt för oss att återvända till brottsplatsen och se vad vi kan med förnyade ögon och titta på och se vad personer kring brottsplatsen verkligen sagt och på så sätt försöka komma fram till vad som har hänt"

"Krister Petersson säger att man i gruppen suttit och analyserat de gamla vittnesförhören och försökt komma fram till vilka slutsatser som är rimliga att dra, vad vittnena har sagt. Det är det som jag menar är att komma tillbaka till brottsplatsen"

"Läs eller försök minnas vad vittnen har berättat, säger Krister Petersson"

"man måste kunna föra en gärningsman till brottsplatsen. Det har varit vår primära uppgift och det har vi jobbat efter."

Med andra ord, de har lyckats föra en gärningsman till brottsplatsen genom att läsa och analysera de gamla vittnesförhören. Det är nog inte signalelementet han pratar om.

Funderar på det sista du skriver om. I praktiken måste ju detta handla om ett vittne på eller i närheten av mordplatsen eller en namngiven person i närheten av mordplatsen som vittnen pekat ut.

Ni som kan utredningen, finns det något annat vittne i närheten av mordplatsen än SE eller möjligen NF som överhuvudtaget skulle kunna vara GM?

Personer som namngetts av vittnen i närheten av mordplatsen är väl främst poliser, tänker framför allt på polismannen på buss 43 vid Birger Jarlsgatan som tidigare sågs med walkie talkie. Men det kanske finns andra namngivna personer som är mer troliga?
Citera
2020-03-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
SE även Bengt Palms vittnesmål, som styrker JÅS vittnesmål, så går LB's teori än mindre ihop..
Det har du ju helt rätt. Jag har missat det helt. Hur i hela friden gick andra skottet till? Ända rimlig som jag kan se är om LP ändå stod böjd över OP.
Citera
2020-03-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matematik.D
Funderar på det sista du skriver om. I praktiken måste ju detta handla om ett vittne på eller i närheten av mordplatsen eller en namngiven person i närheten av mordplatsen som vittnen pekat ut.

Ni som kan utredningen, finns det något annat vittne i närheten av mordplatsen än SE eller möjligen NF som överhuvudtaget skulle kunna vara GM?

Personer som namngetts av vittnen i närheten av mordplatsen är väl främst poliser, tänker framför allt på polismannen på buss 43 vid Birger Jarlsgatan som tidigare sågs med walkie talkie. Men det kanske finns andra namngivna personer som är mer troliga?
AB med sällskap och dess koppling till Bofors har diskuterats i tråden.
Citera
2020-03-27, 23:54
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Skott nummer två träffar gångbanan/trottoarkanten (FUP 406 och 293)

Citat:
Det har du ju helt rätt. Jag har missat det helt. Hur i hela friden gick andra skottet till? Ända rimlig som jag kan se är om LP ändå stod böjd över OP.

https://ibb.co/SVMzjnf
Senast redigerad av 299792458 2020-03-27 kl. 23:59.
Citera
2020-03-27, 23:59
Medlem
Citat:
Skott nummer två träffar gångbanan/trottoarkanten (FUP 406 och 293)
Ja och med tanke på blodstänkens riktning från OP borde det inte funka om andra skottet träffade honom.
Citera
2020-03-28, 00:00
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ja och med tanke på blodstänkens riktning från OP borde det inte funka om andra skottet träffade honom.
Ja det gör det
Citera
2020-03-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ja det gör det
Gör det? Hur?
Citera
2020-03-28, 00:03
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Ja vi kan ju bara spekulera här, men min egna uppfattning är fortfarande nära den "officiella".
Armkrok eller ej. Lisbeth var (ändå) snabb att vrida och böja sig mot sin Olof.

(Men jag tror på armkrok då detta vore löjligt att ljuga om för Lisbeth)
Citera
2020-03-28, 00:05
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Gör det? Hur?
Det första skottet går uppåt, det andra går nedåt, båda skott går snett mot Sveavägen

amatörskytt/kaos
Senast redigerad av 299792458 2020-03-28 kl. 00:13.
Citera
2020-03-28, 00:45
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Var NF verkligen klädd som han påstod? Allt annat han säger är fel, varför då tro han var klädd just så?
Ditt svamlande förtal av NF är bortom tröttsamt.

Det enda skälet du har presenterat för att NF skulle vara inblandad i MOP är att han lämnat olika och kanske motstridiga uppgifter till polisen. Dessa uppgifter har han lämnat efter att ha självmant kontaktat polisen, något besynnerligt om man mördat statsministern, kan tyckas. Enligt dig gör har det för att han tror att någon känt igen honom, den välkände restaurant-kocken.

Men inte nog med det, nu lanserar du den brilljanta tanken att NF också ljuger om sin klädsel när han kontaktar polisen. Det lilla problemet med det är förstås att om han nu faktiskt har blivit sedd i närheten av MP så är det minst sagt misstänkt om vittnena säger att de såg NF, fast utan Salomon-ryggsäck.

Nu kommer du att trolla vidare och dikta ihop ännu ett lager i berättelsen om den påstådde mördaren NF.
Senast redigerad av farbror_barbro 2020-03-28 kl. 00:50.
Citera
2020-03-28, 03:59
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matematik.D

Jahadå. Polisen frågar Lars Jeppson rätt ingående om innehållet i väskan.

Följde efter mördaren i trappan, sure.
Jfr Lisbeth, mördaren stannar vid baracken och stirrar.
Borderlineperson, hm knäppgök.

Visst finns det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in