Citat:
Ursprungligen postat av
Kurt7777
Det är också en möjlighet, att de förstår att det går till helvetet, men att det inte finns några resurser, så varför inte lura det svenska folket till att tro att allt är bra, tills det är för sent ?
Tror inte de försöker luras de är bara blåögt naiva och tror att folket i en större grad än de gjort lyssnat och rättat sig efter det.
Jag har personligen kört med social distansering och isolering självmant så snart jag ens hörde talas om att det fanns fall i Sverige, jag vet andra som gjort det också.
Men jag vet också att det är en markant större andel som inte bryr sig alls, det finns inget virus här enligt dom och om det gör det är det bara en liten förkylning som aldrig stoppat dessa från att leva livet tidigare.
Och det felet är regeringens de misslyckas totalt med att upplysa folk om att det är allvar, att stefan löfven säger "nu är det allvar" i sina tal hjälper inte när det är mängder som inte ens tittar på presskonferenserna.
Och i media har detta rullat i flera veckor nu och folk är trötta på det, de läser knappt om det mer.
Sen kom det nyheter om att det blivit bra i italien att kina öppnar upp och helt plötsligt så trodde en massa att det blev inget här heller.
Sagt det förut vi har ett signalsystem för kris situationer som de testkör varje månad... använd det för helvete så att folk avbryter vad de gör och går och lyssnar vad de har att säga.
Men tyvärr kommer det inte hända innan det är ren katastrof och då är det försent.
Jag har inga som helst tvivel om att FHMs åtgärder som de kallar det, att säga till folk att hålla sig hemma, tvätta händerna ofta osv skulle ge önskad effekt om de efterföljdes, men i verkligheten gör de inte det och jag har sett det med egna ögon, jag ser det varje dag.
Därför tror jag det de införde idag med max 50 personer (och kanske bordservingskravet om det nu efterlevs) är de första åtgärder som ger praktisk effekt, distanserings uppmaningen tror jag inte ett skit på, det är ett naturligt beteende om man vet någon är sjuk det behövs inte sägas till folk.