Citat:
Du missar det självklara. En person som ligger för döden kan bli smittad utan att viruset hinner utvecklas eftersom patienten dog i sin redan befintliga sjukdom.
Se ovan.
Det behövs inga källor om du läser det jag skrev.
Fan det är som om ni vill att viruset ska vara det värsta som funnits någonsin och kämpar på med alla till buds stående medel för att beskriva dess dödlighet.
Men vi behöver inte diskutera vidare. Vi ser olika på saken.
Se ovan.
Det behövs inga källor om du läser det jag skrev.
Fan det är som om ni vill att viruset ska vara det värsta som funnits någonsin och kämpar på med alla till buds stående medel för att beskriva dess dödlighet.
Men vi behöver inte diskutera vidare. Vi ser olika på saken.
1. Så du tror att majoriteten av de som dött av corona har palliativ vård? Det är bara ren slump menar du att corona slog till nu och dödssiffrorna är STARKT avvikande mot tidigare år eller ens månad, du pratade nyss om "logik" som stöd för ditt resonemang och detta är väl bland det dummaste jag hört.
2. Se ovan
3. Men vad är det du inte förstår? Att man kan konstruera ett resonemang som hänger ihop logiskt är inget som helst bevis på att det resonemanget är korrekt, för att etablera detta behöver du något att bygga det på som kan bli granskad. Det är så den vetenskapliga metoden fungerar.
Och till sist nej jag VILL inte att det ska vara det värsta som funnits, och det är det inte heller men hur många pandemier har du upplevt i ditt liv? Hur många epidemier har du upplevt? Har du någonsin hört talas om en epidemi som blivit bekämpad med tafatthet och arrogans så som den svenska regeringen och myndigheter agerar på detta, det enda bra de gjort hittills är begränsningen som kom idag. Men även den är 3 veckor för sen.
Utöver det om vi ska prata logik igen, tror du viruset bryr sig det minsta om vad vi skriver på detta forum? Tror du det påverkar dess egenskaper på något sätt?
Utöver det inser du inte att det värsta man kan göra i detta läge är att underestimera en okänd fara?