2020-03-27, 23:40
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Är det sant att Tegnell låg bakom vaccin skandalen som gjorde massor av barn sjuka för ett par år sedan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Alltså, det kommer bero på hur man agerar när Stockholm är fullt - kommer man försöka flytta folk ut i landet? Lär egentligen inte spela så stor roll - alla landets platser kommer fyllas nästa vecka ändå, med Stockholm först. När Stockholm är fullt kanske det diskuteras i en eller två dagar hur man ska få ut folk till andra IVA platser, men sedan är ju dom redan fulla av inhemska ändå. Ökningstakten är hög, och Sverige har alldeles för få platser.

Ja det är redan sagt att man tänkt flytta patienter från Stockholm till andra regioner om de får fullt.
Citera
Medlem
Vad blir prislappen för de diktatoriska svinens vidriga djurhållning?
Citera
2020-03-27, 23:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Du menar climate change förnekarna? fins ju inga sådana men att GRETA och ANTIFA liberal globalisterna påstår att det gör blir ju inte mera sant!

Så fins det corona förnekare, naturligtvis inte.

Klart att det finns - rabiata sektmedlemmar som i en narcissistisk dröm t.o.m kan tro att det blir kallare.

Har du inte läst om alla konspirationsteorier i tråden om klimatet?
Citera
Medlem
Hermankarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Är det sant att Tegnell låg bakom vaccin skandalen som gjorde massor av barn sjuka för ett par år sedan?

Vilken skandal?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
När dagen noll blir definitivt konstaterad för Stockholm, så ger det ju en fingervisning för hur kurvan kan bli i resten av Sverige.

Då skulle jag vilja ha en prognos för de olika regionerna i landet från FMH eller någon oberoende. För just nu känns det som att jag lever i en stor ovisshet. Är det veckor kvar till det brakar iväg för min region eller blir det först i maj? Jag vill veta hur långt efter Stockholm de olika regionerna är och när jag ska vara förberedd på den stora stormen.
Citera
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Med tanke på att vi inte själva har material för pandemin så tycker jag att det är jävligt dumt att ge bort det enda som finns.
Men du kanske hellre vill ses som duktig som skänker bort allt på svenskarnas bekostnad? Vad ska vi ha nu när vi inget har själva?
HM är ju dock inte något som ägs av staten eller hur? De får göra vad de vill med sina grejjer eller hur?

Sverige kommer såklart också få masker från dem, men som det är just nu så är Italien och Spanien i skriande behov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De har ju mycket mer skyddskläder än stackars svensk personal som får behandla Covidsjuka i kortärmat och med plastvisir utan munskydd.

Det finns uppgifter om att dom inte haft skyddskläder i alla lägen i Italien under utbrottet.
Vi börjar få slut på material ja det är sant. Men skall man inte ner i halsen på en coronapatient kan det räcka med antingen munskydd eller visir. Så är det sagt från smittskyddsläkarna. Det lär vi snart få se hur det fortlöper. Så hade man skött sin uppgift i regioner och kommuner så hade det funnits material.
Men vi har prioriterat skattesänkningar, utförsäljningar och avdrag för diverse bidrag så som rut och rot och gynnat mer rika. Förstatliga produktionsbolagen under tiden och tillverka är mitt råd.
Citera
2020-03-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Fan lipar ni för? Vi borde bevara isolera gamlingar och köra på som vanligt. Inte värt att krascha samhället för att dom redan sjuka dör ...

Statistik över dödsoffren i Italien.

medelåldern 78 år.

... 29,6 procent kvinnor.

... ingen under 30 år.

.... 39,7 procent mellan 80 och 89 år.

... 8,9 procent över 90 år.

... 35,3 procent mellan 70 och 79 år.

... bara 0,2 procent mellan 30 och 39 år, 1 procent mellan 40 och 49 år, 3,6 procent mellan 50 och 59 år och 11,2 procent mellan 60 och 69 år.

... 97,9 drabbade av en eller fler svåra sjukdomar sedan tidigare.

... snittet för hur antal svåra sjukdomar de hade sedan tidigare 2,7 stycken.

... hade 50,7 procent tre eller fler svåra sjukdomar sedan tidigare, 25,9 procent hade två svåra sjukdomar sedan tidigare och 21,3 procent en svår sjukdom sedan tidigare.

Källa: ISS

yngre överlever om det finns en ledig respirator

vad tror du händer om du som yngre? blir smittad och är i behov av respirator och blir hemskickad istället?

"Den största befolkningsgruppen i Sverige är de mellan 20 och 64 år. Ur den gruppen beräknas 70.000 personer söka vård. Av dem beräknas 9.000 behöva sjukhusvård. För ytterligare 2.800 vuxna krävs intensivvård."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/22000-svenskar-vantas-behova-sjukhusvard-vid-forsta-coronavagen/
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
https://www.geekwire.com/2020/bill-gates-entire-country-needs-shut-6-10-weeks-effectively-fight-coronavirus/
Tack.
Känns orealistiskt att sätta hela USA i karantän två och en halv månad.

Tror inte det är möjligt för det första, möjligen 2,5 veckor men det lär bli tufft och USAs myndigheter kommer verkligen behöva bekänna färg.

För det andra räcker det inte.
För även om detta kan ge en möjlighet att hålla efter smittan i landet förutsätter det därefter total gränskontroll.

När viruset börjar spridas i Latinamerika kommer vi se en kraftig ökning immigranter till USA, och det hjälper knappast att militären då skjuter för att döda.

När karantänen upphör kommer det även krävas enorma militära insatser för att kväva följdeffekterna, exempelvis upplopp och plundring.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermankarlsson
Vilken skandal?

Jag vet inte, det är därför jag söker svar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Alltså, det kommer bero på hur man agerar när Stockholm är fullt - kommer man försöka flytta folk ut i landet? Lär egentligen inte spela så stor roll - alla landets platser kommer fyllas nästa vecka ändå, med Stockholm först. När Stockholm är fullt kanske det diskuteras i en eller två dagar hur man ska få ut folk till andra IVA platser, men sedan är ju dom redan fulla av inhemska ändå. Ökningstakten är hög, och Sverige har alldeles för få platser.

Kommer bli så jävla tokigt i Svedala framåt nästa helg så klockorna stannar..

Å då skall vi inte ens prata om helgen därefter.

Måste nog fara och inventera farsans vapenskåp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in