2020-03-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej, såklart inte. Men inte förringa influensa heller för den tar kål på rätt många på ett år.

Och har vi flockimmunitet kan det nog bli rätt så jämförbart.

Grejen med flockimmunitet är ju att minst 60% måste smittas.
Det är ju bara att räkna på dödligheten så förstår man att processen att uppnå flockimmunitet medan man inte överbelastar vården skulle ta många år...
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Du menar climate change förnekarna? fins ju inga sådana men att GRETA och ANTIFA liberal globalisterna påstår att det gör blir ju inte mera sant!

Så fins det corona förnekare, naturligtvis inte.

Du är en av dom största förnekarna i hela tråden! Du vill inte ens inse faran med viruset, du vill offra människoliv för pengar!

Du leder svenskar och deras familjer in i graven när dom läser er förnekares inlägg och ser att "barn smittar inte", "viruset är ofarligt för unga", "alla ska smittas och få flockimmunitet (alla ska med), "viruset är som en förkylning", "man smittar inte utan symptom", "lita på tegnell".

Begriper du inte att vissa utan medicinska kunskaper tror på ert skitsnack och blir svårt sjuka alternavt till och med dör, din jävla idiot!

Sen är du ju paranoid, säger att jag har en agenda. Ja det kanske jag har och den är att försöka varna om stundande fara och rädda så många liv som möjligt!

Man ser att ni sprider disinformation för att skydda era ekonomiska intressen!

Jag kommer aldrig sluta kämpa för rädda ett land vars folk hjälpt mig mer än du kan ana, även om eran regering är ett skämt!

En dag kommer ni tacka mig.

Mvh
Dr. Jeff
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Nu är Sverige över 100 döda totalt. När det börjar slå i taket om en till två veckor har vi 100 döda per dag. Det är inget att hetsa upp sig över, särskilt inte när det mest är gamla och sjuka som dör.
Nej absolut inte! Inget att hetsa upp sig över.
Det som man kan oroa sig över, det är hur sjukvården kommer att fungera när/om behovet av sjukvård vida överstiger tillgången, och när/om personalen där insjuknar.
Citera
2020-03-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Känns alldeles för tidigt, det kommer behöva hålla stängt månadsvis.

Undrar vad bakgrunden är till detta beslutet, Finland har ju agerat ytterst nyktert hittills.
Jag tror att bakgrunden är helt enkelt matematiska modeller gjort av finska FHM och faktum att posklovet närmar sig. Man har räknat att 11000 finnarna skulle behöva sjukhusvård varav 3500 på IVA. Man är helt enkelt orolig för att resurser räcker inte. Troligen har svenskarna mer optimistiska modeller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Dom har extremt bra vård enligt uppgifter från olika länder. Men dom kanske inte är lika bra på skyddskläder och struntar i social distans. Så vården där utöver detta är mycket bra.

De har ju mycket mer skyddskläder än stackars svensk personal som får behandla Covidsjuka i kortärmat och med plastvisir utan munskydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Har varnat för detta länge, självklart dör äldre och svaga först, så är det med de flesta sjukdomar, men nu med tiden kommer vi se fler och fler unga friska dö för tidigt...

Och vad spelar det för roll att/om du varnat för det?
Citera
Medlem
Hermankarlssons avatar
Vad roligt att man kommer bli den som dog i corona när mina barnbarnsbarnsbarns kusiner släktforskar. Ett jävla namn bland alla andra jävla namn i historien..
Va fan
Tror jag börjar (börgar?) (ibland stavas tydligen j med g) religiös.
Hur som helst alla som är oroliga: ta fighten, skydda era anhöriga. man behöver inte en massa myndigheter som talar om för en vad man ska göra. Tänk själva, det är ditt liv, det är dina barn, det du kallar liv dör i samma stund du dör.

P.S känn för fosterlandet om du är yngst bland dina D.S
Citera
2020-03-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Tror du all IVA är fullt då i Svea och Götaland??
Alltså, det kommer bero på hur man agerar när Stockholm är fullt - kommer man försöka flytta folk ut i landet? Lär egentligen inte spela så stor roll - alla landets platser kommer fyllas nästa vecka ändå, med Stockholm först. När Stockholm är fullt kanske det diskuteras i en eller två dagar hur man ska få ut folk till andra IVA platser, men sedan är ju dom redan fulla av inhemska ändå. Ökningstakten är hög, och Sverige har alldeles för få platser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
CDC släppte en sammanställning härom veckan, nu är detta visserligen för USA men Frankrike, Spanien, Holland och Italien har senaste veckorna sagt exakt samma sak att medelåldern har blivit betydligt lägre.
I Sverige ser vi ju det redan men här står Tegnell och säger det beror på att vi är så fantastiskt duktiga på att skydda de äldre...

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6912e2.htm?s_cid=mm6912e2_w#T1_down

Tack för länken.

Har du någon tanke om varför det sker?
Att medelåldern sjunker alltså.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och vad spelar det för roll att/om du varnat för det?

Jag är trovärdig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
https://www.geekwire.com/2020/bill-gates-entire-country-needs-shut-6-10-weeks-effectively-fight-coronavirus/

Tack för länken ching chong.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Erfarenheter som baseras på kaosblattar och negrer. Och?
...och finnar och tyskar och polska intellektuella judar och tjeckiska dito och budhistiska asiater och konfusianska dito och japaner internerade i USA...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in