2020-03-27, 21:29
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Och det tycker du är en vass kritisk fråga...? Det förklarar ju en del iofs... Varför ens ställa den när varken reporter eller FHM vet den saken? Det är ju rena gissningar isf.
Jag tänker mer på frågor om vad de baserar sina data på när de inte testar brett, varför de skiljer sig så från många andra länder, att media publicerar kritik från andra mot FHM osv. Allt detta görs regelbundet. Eller tycker du det är lismande att låta Björn Olsen, Rocklöv och andra komma till tals överallt, de som knappt håller med FHM on något?
Exakt. Varför ställa en fråga som varken FHM eller reportern vet något om?
Så svaret några promille godkänns, utagerat och klart. Inget att se här! Nästa.
Så har det varit sedan jag skaffade TV 1975.
Citera
Medlem
Börjar känna lite ont i halsen idag. Jag som skulle hälsa på föräldrarna i morgon. Nu vet jag inte hur jag ska göra.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Lugn i stormen. Om det brinner hos grannen. Börjar du då vattna ditt hus eller försöker du släcka grannens hus?
Med tanke på att vi inte själva har material för pandemin så tycker jag att det är jävligt dumt att ge bort det enda som finns.
Men du kanske hellre vill ses som duktig som skänker bort allt på svenskarnas bekostnad? Vad ska vi ha nu när vi inget har själva?
Citera
Medlem
Frankrike: Ca 3 800 patienter intensivvårdas.

Parisregionen larmar: kapacitetsgränsen kommer att nås inom något dygn.
Citera
2020-03-27, 21:30
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag får fram samma siffror även om jag använder primitiva funktioner eller logaritmer, jag kan min matematik för jag har läst till och med Matte E i gymansiet.

Som sagt är det där vansinneskalkyler. Smittan kan inte sprida exponentiellt för en person kan ändå bara sprida till 2.5 andra personer. så ja då har vi i slutet av året cirka 10 000 fall för nuvarande 3000 har då hunnit spprida till 2.5 var
Om du kan din matte så inser du att så länge som antalet smittade fördubblas per tidsenhet, så länge beskrivs antalet smittade av en exponentialfunktion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Börjar känna lite ont i halsen idag. Jag som skulle hälsa på föräldrarna i morgon. Nu vet jag inte hur jag ska göra.

Du vet nog mycket väl vad du bör göra. Sluta ställa dumma frågor. STANNA HEMMA
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Riskerna är lite för stora för att någon offentligt ska våga förespråka den behandlingen.
Att pröva på sig själv och på sina nära och kära är en helt annan sak än att uppmana andra att göra detsamma.
Jag är överygad om att plaquenil el dyl används rutinmäsdigt enligt protokoll. Vad jag inte begriper är varför det är så tyst?
Citera
2020-03-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Folk på AB verkar sky viruset, och anammar inte alls tanken kring flockimmunitet !

Karin Pettersson, kulturredaktør i svenske Aftonbladet, sier Stockholm er tommere en vanlig, selv om barer og treningssentre er åpne.

– Jeg sitter jo selv hjemme og jobber, og går verken ut på restaurant eller gym, selv om det er åpent. Folk tar mye ansvar selv, er mitt inntrykk, sier Petterson til NRK.

https://www.nrk.no/urix/okt-press-mot-sveriges-korona-strategi-1.14963066

Tror personalen på Schibstedt generellt blivit tillsagda att arbeta hemifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det är jätteintressant.
Med andra ord är alltså hög ålder den största riskfaktorn i Sverige (undantaget multisjuka med kraftigt nedsatt lungfunktion och liknande). Men överviktiga med diabetes och högt blodtryck behöver inte oroa sig så länge de står under rätt behandling. Då borde vi också få mycket färre dödsfall på grund av bra grundhälsa.

För övrigt håller jag med om kineserna. De ser ju inte direkt ut som de feta gubbarna man fått se på tv-inslagen från intensivvårdsavdelningarna i Italien.

Kanske inte riktigt så..

Diabetes kan man ju behandla med insulin. Högt blodtryck med blodtrycksmedicin. Men fettet sitter där det sitter - oavsett om man skulle vara på diet för tillfället.

Så mest rädda borde vi vara för övervikten. Vilket är ju amerikanernas och engelsmännens stora problem. De hinner inte banta tillräckligt oavsett om det skulle sluta äta helt redan idag!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du litar mer på Merkel än Löfvén?

Tala om 'pest eller kolera' frågor !

Fast ännu värre förstås.
Citera
2020-03-27, 21:32
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det blir ju ändå 6 pers om dagen det värsta influensaåret på länge.
20-30 pers dör om dagen i corona nu och det är bara i början säger ju tom din älskling Tegnell.
Fel igen!
Citat:
Dödligheten i diagnosen influensa med lung*inflammation var litet högre 2018 än åren innan. Men 22.277 personer hade denna diagnos som underliggande dödsorsak under tioårsperioden 2009-2018
https://www.globalpolitics.se/dn-asikt-hysterin-kan-vara-varre-an-viruset-2500-dog-i-influensa-forra-aret-hur-manga-blir-det-i-cor ona/

Nu är denna diskussionen ganska meningslös och irrelevant men dubbekolla gärna när ni kräker ur er något från Wiki, friatider, Sputnik eller liknande.
Citera
2020-03-27, 21:32
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Exakt. Varför ställa en fråga som varken FHM eller reportern vet något om?
Så svaret några promille godkänns, utagerat och klart. Inget att se här! Nästa.
Så har det varit sedan jag skaffade TV 1975.

Ja? Varför? Vad är poängen? Finns ju inget rätt eller fel svar öht då. Hur skulle det ens kunna ses som "en kritisk fråga"? Jag fattar inte vad du är ute efter?
Dessutom har den ställts typ så för några dagar sen, då Tegnell gissade att vi kunde ha ungefär 100 000 smittade vid det här laget. Men det är en gissning, precis som han sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in