2020-03-27, 21:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny

-97 var Lena tillsammans med He*nrik ( okänt efternamn) och för inte så länge sedan sa Lena att de nyligen haft kontakt och att han uttryckt att han aldrig kommit över henne. Efter He*nrik träffade Lena Ulf. De hade till en början en långdistansrelation som var tufft för Lena som hade svårt med separationer. 2010 uppdaterade Lena sin Facebook med att hon hade ångestreducerat och sprungit upp för ett berg. Je*nny kontaktade henne gick veta att hon och Ulf skulle separera. Under den perioden fick Je*ny och Lena tätare kontakt. De träffades -09, vilket var sista tillfället som Jen*ny träffade Ulf då Lena levde. Lena brukade säga att hon blev en snällare person av Ulf. Relationen mellan Ulf och Lena har innehållit konflikter, men inte mer än vanligt. Det har inte förkommit våld mellan dem. Efter separationen från Ulf lämnade Lena pastors livet och börjat jobba på ett boende för ensamkommande där hon träffade Dan*iel Per*sson. De blev aldrig något par men Lena var väldigt förälskad i honom och hade sannolikt träffat honom innan separationen utan att inleda ett sexuellt förhållande. Lenas intresse för motion tog fart under den perioden. Då relationen inte blev något blev Lena förkrossad.

s. 207
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Skilsmässa från UW för att de vuxit ifrån varandra?
Tydligen inte. LW var förälskade i någon annan.
Citera
2020-03-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att jag nog har gått igenom de väsentliga delarna av förhören med SD, och jag har inte kunnat hitta något tydligt exempel på att de skulle kunna ha belagt honom med lögn, vare sig när det gäller hans förehavanden under mordnatten eller under natten mellan den 11 och den 12 maj. Här är t.ex. ett inlägg jag skrev för flera veckor sedan:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag har inga problem med att förstå vad SD förklarar, men jag har svårare att förstå åklagarens mordplansteori.

Är inte tanken den att han hade tänkt slå ihjäl henne? Därför vallade han ut henne i skogen mot Vivalla. Genom att först larma polisen om en grupp skumma orcher skulle de först komma att rikta sina blickar mot Mordor. Utredningen skulle nog, efter en titt i kristallkulan, zooma in honom ändå, men nu i en miljö av rimligt tvivel. En djävulsk plan men en trovärdig teori.

Nej, de har inte kunnat beslå honom med någon lögn, vare sig vid Orch-incidenten eller under mordnatten. I övrigt ljuger han uppenbarligen ganska friskt, men just de två nätterna är undantag för då håller han sig till planen.
Citera
2020-03-27, 21:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
..Men älskade verkligen LW SD? Konstig kärleksdans hon hade, med en rad älskare framför näsan på honom.
Den dragkamp hon ställde upp på, istället för att ge upp och vara ledsen och bekänna sig kränkt - och invänta tillfälle på att
sakligt utreda alla "missförstånd".

Hon säger det själv till några vänner.

Men man kan fråga sig vad och hur denna kärlek ser ut?

Jag hörde en av "Blattelitos" fd tjejer i en intervju. Hon hade varit misshandlad och kontrollerad under deras förhållande. Hon beskrev det som att hon "trodde" att hon älskade honom.

Jag hörde en annan kvinna berätta om hur hennes bästa vän blev helt förändrad av den man som hon påstod sig vara väldigt förälskad i. Vännerna märkte att hon inte fick knappt röra sig utanför hemmet och allt som vännerna skrev till varandra krävde han att få se. Han följde hennes varje steg. Hon började ljuga på ett sätt som vännerna märkte och som inte var som hon brukade göra. Samtidigt bedyrade hon att hon älskade mannen, som verkade både hota och slå henne. Hon lyssnade inte på vännerna. Hon skrev i smyg och pratade ibland ändå om at försöka komma ifrån honom. Vännerna beskrev det som "Stockholmssyndromet". Amerikansk youtuber (Brainscratch) som hade fallet på sin kanal. En dag var hon försvunnen. Hittades död bara några hundra meter från hemmet i ett litet avsides område efter några veckor (av anhöriga).
Citera
2020-03-27, 21:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
För att ingå i detaljer, konstigt att LW verkar blöda under fler sexmöten med SD.
Inte bara i hans bostad - eller minns jag fel.
Så många att man förhör andra älskare om det varit så.
(Står inget om våld alt sjukdom, vid dessa tillfällen.)

Det finns väl ingen människa som inte skulle söka vård för dessa ymniga blödningar? Ingen människa, varken den drabbade eller partnern skulle väl anse det som normalt?

De flesta skulle bli väldigt oroliga.
Hans lögner går ingen på.
Citera
2020-03-27, 21:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny

-97 var Lena tillsammans med He*nrik ( okänt efternamn) och för inte så länge sedan sa Lena att de nyligen haft kontakt och att han uttryckt att han aldrig kommit över henne. Efter He*nrik träffade Lena Ulf. De hade till en början en långdistansrelation som var tufft för Lena som hade svårt med separationer. 2010 uppdaterade Lena sin Facebook med att hon hade ångestreducerat och sprungit upp för ett berg. Je*nny kontaktade henne gick veta att hon och Ulf skulle separera. Under den perioden fick Je*ny och Lena tätare kontakt. De träffades -09, vilket var sista tillfället som Jen*ny träffade Ulf då Lena levde. Lena brukade säga att hon blev en snällare person av Ulf. Relationen mellan Ulf och Lena har innehållit konflikter, men inte mer än vanligt. Det har inte förkommit våld mellan dem. Efter separationen från Ulf lämnade Lena pastors livet och börjat jobba på ett boende för ensamkommande där hon träffade Dan*iel Per*sson. De blev aldrig något par men Lena var väldigt förälskad i honom och hade sannolikt träffat honom innan separationen utan att inleda ett sexuellt förhållande. Lenas intresse för motion tog fart under den perioden. Då relationen inte blev något blev Lena förkrossad.

s. 207
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Skilsmässa från UW för att de vuxit ifrån varandra?
Tydligen inte. LW var förälskade i någon annan.
Bra grävt.
Så kommer även dom falska påtåendena för att att göra Lena till någon hon inte var ut i ljuset.
Lenas frigjordhet kom inte som att trycka på en knapp. Dessutom hade hon kontakt med SD redan 2007. Det är svårt att se någon av dom sexfreaken tyckt det varit ett hinder i att LW var gift..tvärt om..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-27 kl. 22:18.
Citera
2020-03-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är visserligen fascinerande att det finns e n människa som tycker att SD:s skogs-Mållgans-historia är trovärdig, men det var inte det jag frågade om.
Jag undrade varför a) SD direkt trodde att det var LW:s blod som hittats i hans hem, och b) varför han kommer med uppenbara lögner om blodsex och sex med cykelsadel?

Good luck and God bless you
Du kommer aldrig få något svar. Många har försökt ingen har lyckats.
Citera
2020-03-27, 22:31
Medlem
Citat:
..Men älskade verkligen LW SD? Konstig kärleksdans hon hade, med en rad älskare framför näsan på honom.
Den dragkamp hon ställde upp på, istället för att ge upp och vara ledsen och bekänna sig kränkt - och invänta tillfälle på att
sakligt utreda alla "missförstånd".

Lena måste ha mått riktigt riktigt jävla dåligt. Med vidöppna ögon anträdde hon mot slutet The Highway to hell = förutspådde sin egen död. Knarrande och dödligt, nästan poetiskt. Till The bitter end. Det tror jag.

När hon efter 6 års kamp för kräket SD inte fick SD, trots att han skilde sig från HD, så tror jag att hon någonstans insåg hur det låg till.
Citera
2020-03-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hon säger det själv till några vänner.

Men man kan fråga sig vad och hur denna kärlek ser ut?

Jag hörde en av "Blattelitos" fd tjejer i en intervju. Hon hade varit misshandlad och kontrollerad under deras förhållande. Hon beskrev det som att hon "trodde" att hon älskade honom.

Jag hörde en annan kvinna berätta om hur hennes bästa vän blev helt förändrad av den man som hon påstod sig vara väldigt förälskad i. Vännerna märkte att hon inte fick knappt röra sig utanför hemmet och allt som vännerna skrev till varandra krävde han att få se. Han följde hennes varje steg. Hon började ljuga på ett sätt som vännerna märkte och som inte var som hon brukade göra. Samtidigt bedyrade hon att hon älskade mannen, som verkade både hota och slå henne. Hon lyssnade inte på vännerna. Hon skrev i smyg och pratade ibland ändå om at försöka komma ifrån honom. Vännerna beskrev det som "Stockholmssyndromet". Amerikansk youtuber (Brainscratch) som hade fallet på sin kanal. En dag var hon försvunnen. Hittades död bara några hundra meter från hemmet i ett litet avsides område efter några veckor (av anhöriga).

Ja det finns ju sådana klassiska fall uppräknade i den "psykologiska historien" i världen.
De tror att de älskar. De vill älska.
Att anta utmaningen att kunna älska en svår, ev. patologisk individ tycks "bevisa" att kärleken ifråga är stark då kanske.
Man kan tänka att LW var något av en tävlingsmänniska eftersom hon på alla kända plan antingen var
duktig och utredande (arbetet), höll i många trådar i geocashingen, kunde i evigheter diskutera vad som var rätt och fel, blev till och med pastor ett tag ... samtidigt som hennes sätt att leva inte grumlade hennes självbild.
Att älska "värst" (mest) låg kanske i hennes kamp-natur.
När sådana personer "skriver i smyg" som du beskriver, och medger att de borde ta sig ur en farlig relation som de delvis själva varvat upp, tillsammans med en (annan?) psykopat, är de plötsligt
nära sig själva. Med hjälp av en lyssnande vän.
Och på några ögonblick är insikten borta!
Senast redigerad av Moschata 2020-03-27 kl. 23:35.
Citera
2020-03-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns väl ingen människa som inte skulle söka vård för dessa ymniga blödningar? Ingen människa, varken den drabbade eller partnern skulle väl anse det som normalt?

De flesta skulle bli väldigt oroliga.
Hans lögner går ingen på.

Ja det är VÄLDIGT egendomligt att SD inte genast ifrågasätter varför hon skulle blöda så.
Att han bara kan bete sig som en okunnig pojke i yngre tonåren ...
Det borde då också ha framkommit i alla sms och förhör, att hon pratat om detta fenomen!
Citera
2020-03-27, 23:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har läst det mesta av HD's förhör och har noterat lite smått och gott som liksom inte går ihop osv
för den som orkar läsa:

Sida 412 a. 149:
Förhörsledaren berättar för HD att SD i sitt första förhör den 15e maj sagt att han fick reda på att
dörren till LW stod öppen genom hans före detta fru och att han före detta fru fått höra det från en annan person.
HD ger som motsvar att SD har sagt till HD att dörren var öppen. Hon tror att det var N0a som berättade det för honom.
I detta första förhör säger även SD att HD är den som har motiv för mordet.
Han har senare också sagt till polisen att det var HD som berättat för honom att man hittat LW's kropp. (Alltså.... vilken ynkrygg)

I de första förhören så är Thea och rider på måndagkvällen.
I ett senare förhör är hon plötsligt inte med på träningen på måndagkvällen.
Hon berättar att SD varit och gymmat på måndagkvällen och att hon inte tycker att det är konstigt att han bara tränat mellan ca 21.30 fram till ca 21.50 (Obs, SD har sagt att han duschade ca tio minuter innan de stängde?). Man tränar styrketräning max 30 minuter, enligt henne.
Ändå har han hunnit "pratat länge med en som städade" i samband med att han blev insläppt s.123 a 149). Detta har JG återberättat för HD.
HUR LÄNGE HAR HAN KUNNAT GYMMA OM HAN PRATADE LÄNGE MED EN STÄDARE OCH HUNNIT DUSCHA INOM LOPPET AV 30 MIN?

I första förhöret säger hon att hon har lite bestyr över att packa så natten till tisdagen (15e), så är hon uppe och grejar lite "går ner och upp igen". Svammel.
I nästa förhör säger hon att hon kanske vaknat upp nån gång under natten, men att hon somnade om så som hon brukar göra pga sina nattmediciner. För när hon somnar så sover hon.
I senare förhör så säger hon att hon inte tagit starka nattmediciner på ett år.
På frågan om SD kan ha varit där på natten svarar hon att hon sov ju, så därför kan hon inte svara på frågan eftersom den är "hypotetisk" (?!)

HD minns inte om W*ilma berättade för henne på morgonen innan jobbet eller senare att N0a ringde för han ville få tag på SD för att LW inte var hemma när dom kom (s. 215) Men hon tror att det var innan hon åkte till jobbet.
Tilläggas bör att HD åkte till jobbet runt 06:20 vilket då inte stämmer i tid alls! Precis efteråt ändrar hon sig och säger att hon inte minns nånting av den dagen. Hon minns inte ens att hon har pratat eller ens träffat kollegan som hon berättade för att LW var borta redan runt 8 på morgonen.

Bland de första redogörelserna hon gör över vad hon gjorde efter jobbet denna tisdag var att hon åkte hem och mös med sina flickor. Då hörde SD av sig (en av döttrarna ringde) runt fyra halv fem och de kom överens om att han skulle komma över och äta glass.
16:37 SD: "Det ska bli så bra nu" (Tiden...?)

Till en början säger hon att hon och SD bara har haft kontakt via messenger angående LW's försvinnande den 15e.
Hopp till ett annat förhör så har hon pratat med honom i telefon när hon läste att LW var borta? (sida 67 a.149)
Hon velar mellan om det var på förmiddagen eller under lunchen. Detta ifrågasätter man under förhör 2019 pga att man inte hittar något samtal dom sins emellan.
I samma veva kan hon märkligt nog redogöra för att SD varit och besiktat hus under den dagen, men backar tvärt och börjar säga sånt som att hon antar att han varit på jobbet.
Hon jobbar till 16 och mellan fyra och halv fem ska SD alltså hem dit. Det är först EFTER att han cyklat in för polisförhör nummer två som hon berättar att hon är ute och promenerar en sväng i skogen (hon förklarar nån slinga som hon gått tidigare som leder över andra sidan motorvägen och baronbackarna).
Men J*udith som såg henne i skogen på eftermiddagen när hon var ute med sina hundar då? Det var inte på kvällen hon såg henne.
Det var på em i samma veva som hon såg HD gå in på SD's tomt.
I senare förhör berättar hon att hon flexade hem redan runt "halv tre till tre".

I första förhöret redogör hon att Sillen är mycket väl medveten om att hon och Stefan har som gemensamt mål
att hitta tillbaka till varandra. Det är även därför som de inte sålt den stora bilen och köpt två mindre bilar. Deras plan var ju att bli en familj igen och då behöver de ha kvar den stora bilen.
Enligt kompisen K*arins vittnesmål så uppfattade hon det som att de INTE hade intentionerna att bli ett par igen?
Bland de senare förhören säger HD att de enbart åker som kompisar. Ännu lite senare 2019 blir tonen den att hon hade bestämt att hon inte ville ha en framtid med SD eftersom hon blev uppvaktad av Sillen.
Ny uppgift för mig: Att resan var för att fira att de varit tillsammans halva tiden av sina liv (s.192)

Fun fact: Hon säger att hon började träffa Sillen i november 2018. Polisen undrar om hon inte menar 2017 och hon säger att nej, det var 2018. Sen börjar hon fundera och stämmer in med att det såklart måste vara 2017 (s 171). Ooops..
Ok?? Detta kan ju stärka teorin om att relationen med Sillen bara är en dimridå för att svalka ner motivbilden?
Hur som helst så ser bilden annorlunda ut i detta förhör om man jämför med de första: Det var slut mellan HD och SD och det var fritt fram för båda att träffa andra och att det inte var något problem om SD ville träffa LW och att HD i viss mån visste om att dom två träffades, men inte riktigt på vilket sätt. Ändå visste SD inte om att HD och Sillen var intima med varandra.

Lite undringar:

- HD pratar ganska obehindrat om de saker som är sanna. Så som hur geocaching funkar osv. Hon redogör relativt tydligt för otroheten och hur det förhöll sig när hon var sjuk osv. Men allt annat gällande tiden för mordet osv är ju helt dimmigt och konstigt.

- Varför vet hennes vänner inte om att hon och SD ska åka till USA (bortsett från K*arin)?

- Varför nämner inte HD nånting om blodigt sex förrän i senare förhör?

- K*arin sa i veckan att det var hon som ringde till hotellet där SD och LW var,
men på sida 321 säger HD att HON ringde till hotellet och på så vis fick reda på att han var otrogen?

- T*herese berättar att HD och SD har förklarat för sina barn att polisen kan komma att hämta SD för att ställa frågor om LW osv eftersom det var SD som såg LW sist (han träffade henne på fredag/lördag enligt honom själv. Knappast troligt eller ens sant att han skulle vara den som sist såg LW i så fall) Sida. 413

Galen tanke:

Hon beskriver ganska utförligt hur man tar sig till den har cachen vid motorvägen och bullerplanket som varit LW's. Väldigt ingående beskriver hon hur man tar sig dit och att man måste krypa runt nån buske och sedan stängslet (s 146).
Är det kanske HD som man sett på vägen den natten?
Var hon där och tog väck mordvapen och kanske SD's "skyddsplagg" och la dessa i den vita påsen?
En påse som hon gömde undan för att sedan fixa bort dagen därpå när hon var på sin skogspromenad
som hon undvek att berätta om? Ingen såg personens ansikte.

Stickspår: HD jobbar på sjukhuset. Svartån löper förbi alldeles i närheten. Svartån= ett ställe att dumpa nånting i?

Om jag verkar snurrig så beror det på att hela HON är snurrig.. Det går liksom inte att hålla tråden från en mening till den andra.

EDIT: Hittar ni uppenbara fel, så fyll gärna i och rätta till. Det är otroligt svårt att redogöra för alla motsägelser, tvärvändningar och halvsanningar och försöka matcha dom med allt annat i FUP.

Nu har ju HD vart intagen så polisen har väl gjort vad de kunnat med henne. Hon är riktigt skum. Att hon inte kan redogöra för vad som skett är skumt.

Sen kan väl SD f.ö. läsa förhören med henne i fupen...
Citera
2020-03-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lena måste ha mått riktigt riktigt jävla dåligt. Med vidöppna ögon anträdde hon mot slutet The Highway to hell = förutspådde sin egen död. Knarrande och dödligt, nästan poetiskt. Till The bitter end. Det tror jag.

När hon efter 6 års kamp för kräket SD inte fick SD, trots att han skilde sig från HD, så tror jag att hon någonstans insåg hur det låg till.

Så är mina känslor inför det hela också .. Någon fransk poet kunde här fått bränsle för mardrömslik romantik och besvärjelse (Fin-de-siecle litteraturen på sent 1800-tal).
Tala om självanskaffat martyrskap!¨
Hon måste som du skriver mått "riktigt riktigt jävla dåligt".
Känt en djup besvikelse bortom allt förstånd och normal hantering.

Undrar om raden av älskare upplevdes av henne själv som en slags hämnd för att SD "hade ledningen"
eller om hon ville visa hur attraktiv hon var, vad han gick miste om ..
För hon verkade ju snabbt uttråkad av hela bunten.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-27 kl. 23:28.
Citera
2020-03-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ja, enligt LW:s tidigare skrivna privata dagboks-anteckningar, så älskade LW St*fan Davidss*n, men ! ... det var först när hon började upptäcka och förstå dennes mörka sidor som hon ville ta avstånd ifrån vederbörande.

Enligt ovan skrivet, vill jag få deklarerat en sak till begriplighet och det är följande sagt,

Att jag, personligen, inte har L*na Wesstr*m:s privata dagboks-anteckningar i min ägo, däremot sagt har jag haft tillgång till dessa dagboks-anteckningarna och där ur kunnat och fått läsa en hel del om vad L*na Wesstr*m en gång i tiden hade skrivit.

L*na Wesstr*m överlämnade dessa dagboks-anteckningarna till en av hennes då närmaste och förtrognaste vän, och det var inför sin vederbörande som LW en gång hade uttryckt sig med följande ord,

Citat: / "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och St*fan" ... slut Citat /

Hon hade även uttryckt följande,

Citat: / "bla bla bla bla bla. om något skulle hända mig" ... slut Citat /

Mvh/ @JokerMannen

Och dessa dagböcker nämns inte i FUP. För de är väl överlämnade till polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in