Hur jag än letar, så hittar jag inget som gör covid19 mer speciellt än andra corona virus. Tvärtom verkar det ganska lamt i förhållande till andra dödssiffror.
Vad handlar denna hysteri om, är kungen naken, är det en masspsykos, som kommer sig av att var och en har hela världen i sin ficka. Den stora upplysningens tid, man ser ljuset, och verkligheten som den är i sin krassa nakenhet, och det kommer som en chock för hela mänskligheten?
Påminner starkt om hysterin kring det förljugna klimatet, som alltid förändrats, innan människan fanns på jorden. I all ärlighet, är folk riktigt kloka egentligen?
Masshysteri, även kallat masspsykos, innebär att en grupp människor låter sig påverkas av propaganda eller på annat sätt ett budskap vars syfte är att få dessa människor att ryckas med i en viss riktning och agera på ett visst sätt. Orden psykos och hysteri till trots, är människorna för övrigt psykiskt friska.
Håller ni på att förlora förståndet, får man fråga varför?
Jag har en medicin mot detta!
Sätt på dina skor, lämplig jacka, väl avvägd till utomhustemperaturen. Så du helt enkelt känner dig behaglig med dig själv ute. Greppa din kompass, så du inte går vilse, uppsök närmaste skog, och gå rakt in, ända tills sorlet i ditt huvud tystnar. Där stannar du, uppsöker en stubbe, sitter ned, och lyssnar på tystnaden och verkligheten du är född i, under två timmar. Bara du, tystnaden, verkligheten, stilla dina sinnen. Går sen tillbaka och förstå, vem du är!
Om detta hade skett på 80-talet?
Skål på dig, ha en trevlig helg!