2020-03-27, 20:39
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Hade de infört utegångsförbud hade alla vrålat om Sovjetunionen och DDR så detta är det liberala alternativet. De sitter ju i regeringen med hjälp av Centern och Liberalerna.

Jo fast så här har de alltid ryggen fri.

Och de vet om detta. När regeringen lägger över ansvaret på folk, så är det precis vad det heter, ansvaret hamnar hos folket.

Så hur illa det än går sen, så kan de bara skylla ifrån sig att folk inte höll sig till riktlinjerna.

De vet vad de gör. De vill ju fortsätta styra Sverige och bli omvalda.

Sorgligt nog är de flesta så jävla dumma i huvudet, så de köper den här skiten, tar på sig allt själva och väljer om regeringen

Det är alltid lättare att styra naiva och dumma människor. De människor som är svårast att styra är intelligenta människor som har egen tankeverksamhet och analytisk förmåga.

Det säger ju också en hel del om den svenska befolkningen
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/arets-vanliga-influensa-mildare-an-tidigare
Snyggt försök.

Men fel!

Någon som försökt leka smart och skumläst rapporten eller är allmänt okunnig.

Citat:
. Totalt hade 1012 av 20438 personer avlidit inom 30 dagar efter en laboratorieverifierad
influensadiagnos som de fått mellan 2 oktober 2017 och 21 april 2018 (vecka 16), vilket
motsvarar 5,0 procent av fallen

Kolla staplarna på sidan 22 så inser du det orimliga i ditt påstående, återkom gärna med ursäkt eller rättelse.

Wuhanviruset är läskigt nog så finns ingen anledning att försöka överdriva allt.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2017-2018/influensarapport_2017-2018_sasongssammanfattning_final_v3.pdf&ved=2ahUKE wjxka7MsrvoAhULCuwKHYOBC-MQFjABegQIBxAH&usg=AOvVaw2kjS4kxOyW7I3ZAX_iEFSy
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
På snart 4 månader som viruset har funnits har det alltså smittat cirka 3000 personer och det är ganska dåligt det betyder att det är runt 3 om dagen.

Så vi kanske har 10 000 i slutet av året, det där tycker jag är överdrivet.

Du behöver läsa på om exponentiell tillväxt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Exponential_growth
Citera
2020-03-27, 20:40
Medlem
Tycker att det finns ett mönster i hur många som testade positivt för cov-19
Och närheten till större flygplats.
I efterhand kan man ju tycka att alla som fattade beslut hade inte den pondusen som behövdes. Lättare att byta ut partisymbolen till den förhatliga flaggan. Hycklare.

Och en
kram till dig Gr*ta Thunb*rg. *=e
Nu kan det hända saker som var omöjliga för ett par månader sedan.
Citera
2020-03-27, 20:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Har du inte hört JÅ's uttalanden? Samt hans tal till nationen igår tror jag det var?

Han verkar vara emot den idioti som pågår här.

Men vad skall han göra? De andra partierna tar ju inte i honom med tång en gång. Han har ju inte mycket till val. Vad skall han göra? Hade han haft något val så hade han ju fällt regeringen för länge sedan, men alla försök har misslyckats hittills p.g.a att han ju inte har 51%.

Jag har sett det. Jag vet var de står Jag vet givetvis även hur fånigt de behandlas av de övriga i sandlådan.
Dessutom, om SD i detta läge eller när som helst säger något så gör de övriga barnen tvärt om bara för att man kan inte säga eller göra detsamma som SD.

Sedan att det finns sådana här stolpskott även i det partiet...

"SD vill öka restaurangbesöken"

https://www.friatider.se/sd-vill-oka-restaurangbesoken

I coronatider.
Citera
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det svårast sjuka coronapatienterna brukar läggas i respirator. Denna pumpar in luft i lungorna. Man kan tillsätta extra syre. Men varför tillsätter man inte virusdödande medel till luften. Det behövs i stort sett bara något som är fettlösande. Helt vanlig tvål är mycket effektivt mot virus till exempel. Kunde man skapa en aerosol av fettlösliga droppar till inandningsluften skulle man ganska snabbt få bukt med lunginflammationen.
Är inte läkare men låter tveksamt att pumpa in fettlösande medel i lungorna. Borde väl tas upp i blodet och pumpas ut i kroppen. Låter farligt!
Citera
Medlem
Mi-Mas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolex666
Jag förstår inte hur många kan uttala sig så tvärsäker. Ingen vet!. Jag var extremt anti Tegnell för några/någon vecka sedan. Har insett att det alltid är lättare att skylla på någon enskild person och lägga skulden på denna. Kontentan är att det säkerligen är en av de massa idioter som är här och läser som kan ha en stämpel på sin rygg. ”jag spred Covid 19 på min skidresa 2020!. Att sedan experter, läkare, sjukvård etc gör allt för att få samhället att gå runt.. det räknas inte. Utan det ska läggas skuld på några få personer..😳 vilka tog hit smittan!! Jag anser att det är de som åkte på skidsemester trots varningar är de som är mer skyldiga än Tegnell för alla de som dött..

Kan ju omöjligt bara ha varit Italien resenärerna som tagit hit smittan, känns rätt så oansvarigt att bara skylla på dom då smittan var i full blom i Iran också (vilket dom likt Italien säkert inte heller hade koll på..)
Men det vi kör på att det bara har kommit hit med dom som åkt skidor i alperna och kniper om en eventuell smittspridning från Iran, låter bäst så....
Citera
Medlem
prominentens avatar
Funderar på en grej:

Tegnell har fått kritik för sin siffror, att de har varit färre än aktuell data.

Undrar vilka av er som gör kalkylblad och grafer en timme innan landet tittar på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Folkhälsomyndighetens modell, som publicerats på myndighetens hemsida:

100 000 svenskar smittas av covid-19

17 000 väntas bli allvarligt sjuka och vårdas på sjukhus

5 000 väntas behöva intensivvård.

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Varför bara 100'000?

Det är ungefär 100 000 som förväntas söka vård. Står inget om totalt antal smittade.
Citera
Medlem
"What This Chart Actually Means for COVID-19"
https://www.youtube.com/watch?v=fgBla7RepXU

Mycket bra. Alla borde se denna.
Citera
2020-03-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja en del positiva effekter med corona. Åkesson är nu helt slut, likaså sd. Han har gifflat i decennier om att stoppa invandringen, så upphör den plötsligt helt pga ett litet virus. Ridå.

Spelar väl ingen roll om sd skulle va slut,(vilket de givetvis inte är) om politiken i sig uppfylls på ett eller annat sätt.
Citera
2020-03-27, 20:42
Avslutad
Ännu en Coronapråm; Zandaam.

Citat:
Drygt 50 av de omkring 1 250 gästerna och 85 personer ur fartygsbesättningen har influensasymptom, några av dem har konstaterats bära på coronaviruset.

"I går testade en rad patienter som har respiratoriskt symptom för covid-19, och två personer testade positivt", skriver bolaget i ett uttalande.

Fartyget lämnade Buenos Aires i Argentina den 7 mars och är nu på väg till Florida i USA, men det har inte fått klartecken att passera Panamakanalen.

https://www.vk.se/2020-03-27/fyra-doda-pa-kryssningsfartyg-med-virussmitta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in