2020-03-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Gäller att ha extraförsäkring, vanlig A-kassa täcker givetvis inga 90%

Som man bäddar får man ligga. Har man inte tecknat detta, får man givetvis inget. Är man inte med i facket, (eller ens i a-kassan) får man stå sitt kast.

Jo, tills man blir utförsäkrad.
Svaret är helt enkelt nej. Vi fick en liten nedgång på våran fabrik och några som varit hemskickade med a-kassa och hade tilläggsförsäkring på 80 procent av inkomsten hos Folksam kom upp ungefär är 70 % av inkomsten och blev av med det efter 3 månader men då vart det åter anställningar så ingen drabbades
så hårt som de skulle om dom fortsatt skulle varit på a kassa o tilläggsförsäkringen. Men med det sagt så kan ju du ha en super försäkring som inte är hos folksam.
Citera
2020-03-27, 17:04
Medlem
Eller akassa hos ifmetall
Citera
2020-03-27, 17:08
Medlem
kraftfoders avatar
Verkar som LO-facken har sämre försäkringar.
Citera
2020-03-27, 17:55
Medlem
Citat:
Klart att pengarna inte är kravlösa. Men premien är löjligt låg, så man är imbecill om man inte tecknar den. Hur har du det själv med dina arbetslöshetsförsäkringar, är de ordnade?

Behöver inte ha. Jag tillhör de sista 3 procenten som blir varslade. Om jag blir det så är hela samhället i anarki och då fungerar inga försäkringar ändå. Just tack vare att jag tidigt förstod att jag skulle utbilda mig för att slippa bli arbetslös i medelåldern.

Nu har jag tittat på inkomstförsäkringar. Bland annat Unionen, Seko och ytterligare 10 bolag. De ersätter alla mellan 100-300 dagar upp till max 80 procent. Tror du är lite bakom här. Vore intressant om du kunde posta villkoren för din försäkring här så fler få ta del av den. Är du så dum så du tror att försäkringsbolagen riskerar vid händelse av depression tar på sig försörjingsbörda ut för 40 procent av befolkningen?
Senast redigerad av jonte400 2020-03-27 kl. 18:01.
Citera
2020-03-27, 18:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Behöver inte ha. Jag tillhör de sista 3 procenten som blir varslade. Om jag blir det så är hela samhället i anarki och då fungerar inga försäkringar ändå. Just tack vare att jag tidigt förstod att jag skulle utbilda mig för att slippa bli arbetslös i medelåldern.

Nu har jag tittat på inkomstförsäkringar. Bland annat Unionen, Seko och ytterligare 10 bolag. De ersätter alla mellan 100-300 dagar upp till max 80 procent. Tror du är lite bakom här. Vore intressant om du kunde posta villkoren för din försäkring här så fler få ta del av den. Är du så dum så du tror att försäkringsbolagen riskerar vid händelse av depression tar på sig försörjingsbörda ut för 40 procent av befolkningen?

Har inte kollektivavtal, jag är chef. Men är med i facket ändå på grund av de förmånliga försäkringarna. Men tja, du får gärna vara avogt inställd till försäkringar, det är ännu ett någorlunda fritt land. Har by the way inte varit arbetslös en enda dag i mitt arbetsliv. Men försäkringar är ändå bra att ha. (Jämför med brandförsäkring, är också bra att ha trots att det aldrig har brunnit).
Citera
2020-03-27, 18:55
Medlem
Citat:
Har inte kollektivavtal, jag är chef. Men är med i facket ändå på grund av de förmånliga försäkringarna. Men tja, du får gärna vara avogt inställd till försäkringar, det är ännu ett någorlunda fritt land. Har by the way inte varit arbetslös en enda dag i mitt arbetsliv. Men försäkringar är ändå bra att ha. (Jämför med brandförsäkring, är också bra att ha trots att det aldrig har brunnit).

Jo men nu handlar det inte om försäkringar. Du påstår att du har 90 procent livet ut i inkomstförsäkring. Alla med IQ överstigande en mygga inser att du ljuger. För att vara chef är du väldigt dåligt påläst. Du kan ju inte ens hänvisa till vilken försäkring du har. Som chef får man dessutom sparken ganska ofta så låter otroligt att försäkringsbolagen tar den risken. Ser att läkare kan få upp till 90 procent i ett år. Haha då fram med det eller så tar vi dig som en lögnare.
Citera
2020-03-27, 19:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jo men nu handlar det inte om försäkringar. Du påstår att du har 90 procent livet ut i inkomstförsäkring. Alla med IQ överstigande en mygga inser att du ljuger. För att vara chef är du väldigt dåligt påläst. Du kan ju inte ens hänvisa till vilken försäkring du har. Som chef får man dessutom sparken ganska ofta så låter otroligt att försäkringsbolagen tar den risken. Ser att läkare kan få upp till 90 procent i ett år. Haha då fram med det eller så tar vi dig som en lögnare.

Har aldrig påstått att jag har 90% livet ut, var har du drömt ihop detta någonstans?
Ha en fortsatt trevlig kväll, herr Halmgubbeproducent!
Citera
2020-03-27, 19:08
Medlem
Citat:
Har aldrig påstått att jag har 90% livet ut, var har du drömt ihop detta någonstans?
Ha en fortsatt trevlig kväll, herr Halmgubbeproducent!
Du skriver 99 procent hela perioden. Det går inte tolka på annat vis herr mygghjärna
Citera
2020-03-27, 19:12
Medlem
Skullknights avatar
S-väljare? Så den som istället röstar på ett parti som vill sänka både löner och bidrag ska skylla på S-väljare?
Citera
2020-03-27, 19:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Du skriver 99 procent hela perioden. Det går inte tolka på annat vis herr mygghjärna

Du får skaffa dig glasögon alternativt nyktra till, då du fortfarande fabulerar och trollar.
(Samt är ouppfostrad). Ersättningsperioden är givetvis inte som du tolkar "livet ut", utan tills man är utförsäkrad. Och några "99%" står det inte någonstans.
Citera
2020-03-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
S-väljare? Så den som istället röstar på ett parti som vill sänka både löner och bidrag ska skylla på S-väljare?

Japp, du ser inte välfärden monterats ned för att prioritera invandringen. Det räcker inte till. Men lyssna till Morgan, Mona, Ynkeman och Lövet
Citera
2020-03-27, 20:14
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Japp, du ser inte välfärden monterats ned för att prioritera invandringen. Det räcker inte till. Men lyssna till Morgan, Mona, Ynkeman och Lövet
Så folk som vill montera ner välfärden ännu mer ska ha mindre skuld över att vilja montera ner välfärden? Fin logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in