Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Behöver inte ha. Jag tillhör de sista 3 procenten som blir varslade. Om jag blir det så är hela samhället i anarki och då fungerar inga försäkringar ändå. Just tack vare att jag tidigt förstod att jag skulle utbilda mig för att slippa bli arbetslös i medelåldern.
Nu har jag tittat på inkomstförsäkringar. Bland annat Unionen, Seko och ytterligare 10 bolag. De ersätter alla mellan 100-300 dagar upp till max 80 procent. Tror du är lite bakom här. Vore intressant om du kunde posta villkoren för din försäkring här så fler få ta del av den. Är du så dum så du tror att försäkringsbolagen riskerar vid händelse av depression tar på sig försörjingsbörda ut för 40 procent av befolkningen?
Har inte kollektivavtal, jag är chef. Men är med i facket ändå på grund av de förmånliga försäkringarna. Men tja, du får gärna vara avogt inställd till försäkringar, det är ännu ett någorlunda fritt land. Har by the way inte varit arbetslös en enda dag i mitt arbetsliv. Men försäkringar är ändå bra att ha. (Jämför med brandförsäkring, är också bra att ha trots att det aldrig har brunnit).