2020-03-26, 18:10
Medlem
Så, snabb fråga

Jag är beviljad a-kassa, jobbar som timanställd

Jag har varit sjuk här i det senaste, varför jag inte jobbat under några dagar. Har ingen sjukersättning för dessa dagar.

Jag har några dagar då skrivit i mig som arbetslös, och inväntat att repa mig

Jag insåg att jag nog, enligt regelverket, har fyllt i detta fel, de tycker att jag ska anmäla mig som sjuk för dessa dagar, och då stå utan inkomst.

Jag undrar, hur stor är risken att de upptäcker detta, och kanske anmärker på det? Jag har ju ej fått några pengar för dessa dagar, det är väl knappast så de ringer och frågar om varje specifikt tillfälle hos min arbetsgivare?

Nån som har koll? Bra att veta, liksom.
Citera
2020-03-27, 15:41
Medlem
Till alla S- väljare. Nu får ni en råttas A-kassa, var det värt det?

I början av 90-talet låg a-kassan nivå nära på samma höjd vad en industriarbetare fick i lön. Att vara arbetslös under den tiden innebar i princip inte något ekonomiskt bortfall.
Allt eftersom lågkonjuktur och massinvandring slog till ökade bidragsfusket och nivån har inte kunnat upprättas. Idag får man ut ca 40-50 procent som medelinkomsttagare. Nu varslas tusentals varje dag. Till de som varit oliktänkare har ni mobbat och kallat bönder. Nu står ni där på bar backe, bönar och ber och vill ha jobbet tillbaka. Men min sympati har ni inte
Var det värt det?
Citera
2020-03-27, 15:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
I början av 90-talet låg a-kassan nivå nära på samma höjd vad en industriarbetare fick i lön. Att vara arbetslös under den tiden innebar i princip inte något ekonomiskt bortfall.