2020-03-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svetsarenstefan
Hej jag fyllde först i att jag hade allergi och då fick jag avslag. Ringde och pratade med rekryteringsmyndigheten och förklarade läget att jag svarade på reflex och inte tagit medicin eller haft besvär på 2-3 år
De sa gör om testet se om det går
Det gick och idag är jag antagen sedan i fredags rycker in i sommar

Lycka till

Tack för svaret!

Det var alltså i mönstringsunderlaget som fylls i när man fyller 18 och inte ett frivilligt rekryttest som du fyllde i att du hade allergi? Du fick inte några frågor om de tidigare uppgifterna i mönstringsunderlaget under din prövning och medicinska undersökningen?

Grejen är den att jag fyllde i flertalet uppgifter som kan ge avslag i formuläret jag fick när jag fyllde 18, men är nu sugen på att söka mig till försvarsmakten trots pollenallergi.
Citera
2020-03-11, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinkopf
Tack för svaret!

Det var alltså i mönstringsunderlaget som fylls i när man fyller 18 och inte ett frivilligt rekryttest som du fyllde i att du hade allergi? Du fick inte några frågor om de tidigare uppgifterna i mönstringsunderlaget under din prövning och medicinska undersökningen?

Grejen är den att jag fyllde i flertalet uppgifter som kan ge avslag i formuläret jag fick när jag fyllde 18, men är nu sugen på att söka mig till försvarsmakten trots pollenallergi.

Rekryttestet gjorde jag
Fyll i det går det så går det allergi borde inte vara problem de kan begära att du testar dig hos läkare för att visa att du blivit av med den
Citera
2020-03-21, 00:03
Medlem
Orkar inte läsa tråden.. min fråga är: Kan man göra GMU utan att vara tränad alls?
Citera
2020-03-24, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesfuruhall
Orkar inte läsa tråden.. min fråga är: Kan man göra GMU utan att vara tränad alls?
Orkar inte svara.. kanske?

Citera
2020-03-25, 23:00
Medlem
kjellouts avatar
Citat:

Fysiska kraven för cybersoldat verkar riktigt låga så det går säkert!
Citera
2020-03-26, 16:31
Medlem
Hur tror ni det blir med oss som ska rycka in i sensommaren?
Min introduktionshelg Blev inställd pga Corona
Citera
2020-03-27, 16:46
Medlem
linne83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svetsarenstefan
Hur tror ni det blir med oss som ska rycka in i sensommaren?
Min introduktionshelg Blev inställd pga Corona

Rycker in som Artillerisoldat på A9 17e Augusti, någon annan här som ska dit?
Tror inte att utbildningen ställs in, men man börjar ju undra. Möjligtvis att den skjuts upp eller liknande.
Citera
2020-03-28, 19:37
Medlem
Citat:

Det beror på vad du har för befattning men generellt skulle jag säga nej. Jag var vältränad när jag gjorde min GU framförallt i muskelstyrka men hade en helt average kondition då jag tränade mer kondition närmare utbildningen. Jag upplevde att det var ett antal snäpp jobbigare än typ skolidrotten (om man körde fullt ut på den dvs).

Är du helt otränad inför så kommer det bli tufft. Framförallt är du respektlös mot dina kamrater om du är den som har det jobbigast varje fys och inte kan hålla tempot i marscher och liknande. Träna upp dig något om du funderar på att hoppa på det militära.
Citera
2020-04-02, 09:47
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linne83
Rycker in som Artillerisoldat på A9 17e Augusti, någon annan här som ska dit?
Tror inte att utbildningen ställs in, men man börjar ju undra. Möjligtvis att den skjuts upp eller liknande.
En artillerist, precis vad jag letade efter.
Under lumpen kommer du äta ISO-käk ute i fält, i lådan den kommer i finns det ofta ett kvitto med. Kan du (eller någon som är på A9 just nu) kolla hur mycket de betalar per person?
Under min tid, 2015, gav de 300 elller 1000 kr/portion, kommer inte ihåg vilket.
Citera
2020-04-02, 09:57
Medlem
Citat:

Ja, i flygvapnet.
Citera
2020-04-02, 13:14
Medlem
Någon som varit bevakningsbåtssoldat på amfibieregementet och har något att delge?
Citera
2020-04-04, 04:31
Medlem
Vad kan man förvänta sig som fordonsförare på P4? Mycket strid eller bara köra runt på toapapper i 11 månader? Vilka fordon kör man etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in