2020-03-27, 16:00
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Steffes snackar om blod och spermaspott på cykelhjul. Fn, det är ngt rejält skumt med cyklarna.
I förhör pratar han om att sexblod kan finnas överallt och hans cykelsadel har varit i henne! Cykeln Scott var beslagtagen, höger handtag och pedal var skickade på analys, men har de analyserat stången under sadeln? Jag har inte sett det i FUP och det är väl flera som har undrat om den saken?
Det är ju ganska fiffigt mordvapen om man efter mordet cyklar iväg och låtsas som ingenting ifall möte skulle ske.

Framgår det i FUP om cykelrengöring ingick vid den stora städningen?
När jag tänker mig hur man skulle slå med sadeln så ser jag antingen att man håller i sadeln eller på stången precis under den. Hon blev ju slagen med något cylinderformat, så själva sadeln är utesluten.

Jag ser problem problem med båda. Med första blir det för konstig vinkel och svårt att greppa bra och med andra blir det för lite kraft, den stången brukar ju inte vara varken lång eller tjock.

Eller tänker du att han tog bort sadeln och använde stången som batong? Jag tror den skulle blivit krökt fort.
Citera
2020-03-27, 16:01
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För mig är han det, fixa namnet själv

Upp till dig att fixa namnet på *rasisten *.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-27 kl. 16:10.
Citera
2020-03-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Känner igen det där med en cache som låg lite för öppet, men kan inte placera minnet längre var jag läste om det.
Är du säker på att det var SD som ville det?

Det är SD's ord på varför han skulle möta LW mitt i natten. Låter väldigt trovärdigt att de ska ut i skogen och se om det blivit för glest mitt i natten. Jag skulle ha gått ut på dan då man ser ordentlig och kollat en sån sak.

MT: Elva, tolv ehh jag ehh, mörkt.
FL: Vad var du ute och gjorde då då?
MT: Jag skulle träffa Lena.
FL:Mm.
MT: Skulle jag göra faktiskt.
FL: Mm, berätta om det då?
MT: Ja vi hade försökt flera gånger, ehh att komma, komma till och komma ut, gå och titta på
en av hennes burkar som, där dom har rensat skog, som jag tycker sitter lite för synligt
(viskar) nu för tiden.
FL: Var är det nånstans då?
MT: Vivallaskogen heter det va?
FL: Ja.
MT: Jo det heter det.
FL: Okey ..
MT: Dom har gallrat skog där, så burken sitter så man kan se den, tycker jag.
FL: Var ni där och gallra då då eller?
MT: Nej det är ju, kommunen antar jag som gallrar ehh.
FL: Okey.
MT: Ja ja.
FL: Men vad gör ni där, flytta ni den ...
MT: Vi vi (ohörbaii) ...
FL: Då?
MT: Nja tanken var att vi skulle gå dit och och titta hur den satt.
Citera
2020-03-27, 16:08
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Och hycklarna som försvarar vad skit som helst med att annars ges hon skuld i sin egen död.
Det där är projicering. Du försvarar SD och smutskastar LW. Vi andra har förstått för längesen att deras förhållande var fucked up och båda betedde sig fucked up. Det är sjukt tröttsamt att se er posta samma inlägg gång på gång och sen dessutom ljuga om saker, allt för att smutskasta LW.

Bevisningen av mordet är det verkligt intressanta just nu, för de flesta iaf. Håll på ni men kom fan inte och påstå att bl.a. du och gloriouslife ägnar er något annat än försvar av SD och smutskastning av LW, det blir bara löjligt då det är fruktansvärt tydligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
En massa amatörutredare. som tror sig veta allt.
Och det gör inte ni? Tror er veta allt om LW.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För mig är han det, fixa namnet själv

Jag har inte påstått att jäveln är rasist, det är enbart du som skrivit det.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Känner igen det där med en cache som låg lite för öppet, men kan inte placera minnet längre var jag läste om det.
Är du säker på att det var SD som ville det?

Jag har själv läst för mycket annat nu och blandar ihop korten.

I Aktbilaga 145 finns tidslinje för L*ena 11-12 maj sid 22 och 14 maj sid 87, med samtliga samtal.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:df292c3688ea3c2a6424292afc2ec154

Jag har också utgått från förhör med HÅ och LÅ i
Aktbilaga 150, sid 681-

I Aktbil 162, handlar det om geocaching. Kanske det är där du har hittat uppgiften? Där har jag tyvärr inte varit inne ännu, suck. Bara skummat. Finns fina bilder på när LÅ klättrar upp i trädet där cachen i finalen "Ord som beskriver världen" för att kolla cachen och den nya loggremsan (sid 50-)

Som sagt jag känner igen det du skriver om att något låg öppet och behövde lagas väldigt starkt. Men omständigheterna...

Läs gärna också 🙏
Aktbilaga 162, sid 74

Nu behöver jag gå ut och beskära träd.
Hoppas att du (eller någon annan) hittar det!

Det borde grävarna kunna hitta i Aktbilaga 147, för det var väl SD som berättade i förhör att han tyckte hennes cache låg för öppet och att det var därför de skulle ses på fredagen? Då polisen dök upp efter att han larmat om 3 skumma figurer som kunde ta en mobil eller göra illa en kvinna? Han var inte rädd för han hade en stor ficklampa som vapen och kunde springa snabbt i skogen?
Citera
2020-03-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är en faktor till som slår mig: de riktigt friska har också redan ryggat för länge sen. Så det finns nog ingen riktigt skarp kravbild. Allt går vägen som hålls hemligt. Så länge det hålls hemligt.

Det är vad som på andra håll skulle kallas rysk roulette ungefär. Kanske funkar när man är 27 eller så.

Jag tror man med viss säkerhet kan fastslå att LW nog är topp tunnor. Över tid. Och hade behövt en fungerande rådgivare. Givet teknisk bevisning. Hade varit ”spännande” att höra henne i rätten, men civilmål blir sällan offentliga. Och är sällan så spännande...

Hon lyssnar bara till en röst, och det är inte Vår Herres, inte.

SD är heeelt feeel ute från början till slut. Det finns inget som är rätt på den killen. Att påstå att han manipulerar LW är en lätt överdrift för han fattar knappast vad han håller på med. Han är helt lost. I bästa fall komisk. Det är lika mycket skygglappar och dumdum som LW. Ingen begriper hur nånting hänger ihop. Och alla släpper ut växthusgaser.

Det är ett dumskalledrama av Guds nåde. Ursäkta. Aj aj aj.

Det är nära nog inte ens sorgligt, om det inte vore för dem som får bära lidandet. Sorgligt är det kanske ändå litegrann för man anar att LW hade kunnat slippa landa bland alla muppar. Men det är lite kontrafaktiskt kanske. Hon måste ändå ha slarvat bort sin del, som övriga slarvade bort sina. Vi är inte större än så, det ska man tänka på. Så stora som Geocaching blir vi nog aldrig.

Helt riktigt.
Nåt fel i huvudet på SD är det givetvis. Han är besatt, dessutom helt hjärtlös. Iskall. Även om HD vore helt ur bilden så hade han nog ändå inte velat ha ett öppet förhållande med LW. Det är vad jag tror.

Ja, LW är också helt besatt. Många karlar trånade uppenbarligen efter henne och hon blev säkert glad åt uppmärksamheten. Den enda hon verkligen ville ha var SD men han var gift och honom kunde hon inte få. Trots att han sen skilde sig så fortsatte han ju ändå med exet.

Det är så himla sorgligt alltihop.
Citera
2020-03-27, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han skrev nånstans till henne att "jag saknar din tighta kropp". Det var nog det hon var för honom. Någon att ha sex med. En tight kropp. Och eftersom hon hade investerat i honom känslomässigt så var hon ett lätt offer för honom när det gällde att utnyttja henne. Han ville ha sex med henne (fick ju inget hemma), så det passade utmärkt.

Vad jag förstått av polisförhören så limmade han på varenda kvinna han träffade. Men det var bara LW som föll för det. Hon var skör och sökande efter en tillhörighet. SD lovade under flera år att det skulle bli dom två. Sen backade han. Vilken vidrig liten man.

Helt klart levde han i nåt hora/madonna-komplex. Rå och hjärtlös. Iskall.
Citera
2020-03-27, 16:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Antagligen för att dra misstankarna åt dessa hittepå personer, och visa att han är en god medborgare som värnar om andras säkerhet är min gissning.

Någon som jag inte förstår än idag, polisen slog på Stefan när dom dök upp då han hans beteende var konstigt. Han uppgav fel uppgifter. Jag blev kontrollerad en gång av en patrull som stoppade mig på en promenad, hade inte tagit med mig körkortet, den ena polisen slog då på mig och min körkortsbild dök upp på dennes skärm när jag sneglade. Gjorde inte dessa poliser denna slagning, då hade dom ju sett på en sekund att han inte talade sanning?

De hade tydligen andra ärenden och om jag inte minns fel sa den ena polisen att eftersom han själv inte var en misstänkt, utan anmälaren, så lät det det hela bero.

Lite synd med tanke på vad som sedan hände, men polisen kommer nog i kontakt med en massa konstiga individer. Kanske inte så ofta en sportklädd kille med ficklampa, pannlampa som utger sig för att bo i Vivalla, som säger sig har varit på krogen och nu försöker rädda andra från de hotfulla männen...
Citera
2020-03-27, 16:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag har inte påstått att jäveln är rasist, det är enbart du som skrivit det.
Jag har påstått att Lena kände sig rasistiskt behandlad men du vet förstås bättre?
Citera
2020-03-27, 16:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det är SD's ord på varför han skulle möta LW mitt i natten. Låter väldigt trovärdigt att de ska ut i skogen och se om det blivit för glest mitt i natten. Jag skulle ha gått ut på dan då man ser ordentlig och kollat en sån sak.

MT: Elva, tolv ehh jag ehh, mörkt.
FL: Vad var du ute och gjorde då då?
MT: Jag skulle träffa Lena.
FL:Mm.
MT: Skulle jag göra faktiskt.
FL: Mm, berätta om det då?
MT: Ja vi hade försökt flera gånger, ehh att komma, komma till och komma ut, gå och titta på
en av hennes burkar som, där dom har rensat skog, som jag tycker sitter lite för synligt
(viskar) nu för tiden.
FL: Var är det nånstans då?
MT: Vivallaskogen heter det va?
FL: Ja.
MT: Jo det heter det.
FL: Okey ..
MT: Dom har gallrat skog där, så burken sitter så man kan se den, tycker jag.
FL: Var ni där och gallra då då eller?
MT: Nej det är ju, kommunen antar jag som gallrar ehh.
FL: Okey.
MT: Ja ja.
FL: Men vad gör ni där, flytta ni den ...
MT: Vi vi (ohörbaii) ...
FL: Då?
MT: Nja tanken var att vi skulle gå dit och och titta hur den satt.

Aha, tack!
Känner igen det där!

Jag länkar ditt inlägg till NoCachAsh.
Har du aktbilaga och sidhänvisning?
Citera
2020-03-27, 16:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt riktigt.
Nåt fel i huvudet på SD är det givetvis. Han är besatt, dessutom helt hjärtlös. Iskall. Även om HD vore helt ur bilden så hade han nog ändå inte velat ha ett öppet förhållande med LW. Det är vad jag tror.

Ja, LW är också helt besatt. Många karlar trånade uppenbarligen efter henne och hon blev säkert glad åt uppmärksamheten. Den enda hon verkligen ville ha var SD men han var gift och honom kunde hon inte få. Trots att han sen skilde sig så fortsatte han ju ändå med exet.

Det är så himla sorgligt alltihop.

Ja, det är sorgligt. Se/lyssna hur mekaniskt han säger att han "Älskar" LW. Jag är tveksam till att han kan älska någon annan än sig själv. www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14762d2d347672dc 9bae376106eac29dbf9/thumbs/@@147:ce750283220d5731ce65f66d99739f2d
Senast redigerad av Honan6 2020-03-27 kl. 16:36. Anledning: Tog bort ett dubbelt ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in