2020-03-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan bara konstatera att vi tror olika... det är ok.

Såklart det är ok. Hela tråden är full av olika åsikter. Det är därför vi är här.

Du frågade: Det jag funderar över är om LW verkligen skulle reta SD där och då på mordkvällen. Har lite svårt att förstå det eftersom hon trodde att han skulle komma på fika.

Jag menade bara att LW inte längre trodde att SD skulle komma över på fika - och hon fick vänta i tre timmar på svaret.

Syftet med att skicka bild på loggremsan kan vi bara gissa och spekulera om.
Citera
2020-03-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det är DET jag inte får ihop. Han går i "mördartankar" men kan ändå förmå sig till att ha sex med kvinnan han funderar på att ta livet av? Man kanske måste vara psykopat för att förstå det.

Jag tror oxå att bilden blev droppen och resten vet vi. Men då faller ju hela scenariot på att mordet skulle vara _planerat_?
Han skrev nånstans till henne att "jag saknar din tighta kropp". Det var nog det hon var för honom. Någon att ha sex med. En tight kropp. Och eftersom hon hade investerat i honom känslomässigt så var hon ett lätt offer för honom när det gällde att utnyttja henne. Han ville ha sex med henne (fick ju inget hemma), så det passade utmärkt.

Vad jag förstått av polisförhören så limmade han på varenda kvinna han träffade. Men det var bara LW som föll för det. Hon var skör och sökande efter en tillhörighet. SD lovade under flera år att det skulle bli dom två. Sen backade han. Vilken vidrig liten man.
Citera
2020-03-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell

Jag tror oxå att bilden blev droppen och resten vet vi. Men då faller ju hela scenariot på att mordet skulle vara _planerat_?

Mordet hade nog skett även utan den bilden. Kanske gav den bara lite extra bränsle. Eller inte. Vi VET inte varför hon skickade den.
Citera
2020-03-27, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det var väl det här som var lite förvirrande för mig men att jag inte hittade info om just JG och MP och hur det egentligen förhöll sig.

Att SD är hal som en hål är väl något vi alla är eniga om.
JG får jag inget grepp om heller egentligen.
Han tipsar å ena sidan polisen om att söka igenom HD's hem.
Å andra sidan gör han allt för att skydda SD.
Hur passar han in i pusslet?

Tanke: Det känns som att SD försökt rikta misstankarna mot HD från första början genom att uppge att HD är den som har motivet, han säger att han fått reda på att dörren stått på glänt genom HD osv.
Har SD bett JG att ringa polisen och tipsa om HD's hem för att rikta misstankarna ytterligare om ännu en person pekar ut henne?

Jag undrar fortfarande över en sak som K*arin (vännen till HD) säger i förhör:
Att SD och JG var ute och gjorde nånting på natten mellan den 14e och 15e.
Natten?

Jag undrar också över avlyssningen mellan JG och SD när de pratar om förhören och att JG's sambo är som ett jäkla proffs i sina förhör. Att hon håller huvudet kallt. Varför då? Hur då?

En annan sak som slagit mig är att både JG och SD slänger ur sig ordet Jeopardy i förhör (SD i förhör i JG's fall vet jag inte om det är i förhör eller avlyssningen). Det frågesportprogrammet fick väl för tusen år sedan och ligger liksom knappast på allas läppar. Jag tolkar in det som att de alltså har diskuterat förhören eller gått igenom nånting/resonerat/analyserat nånting som gör att detta ord ploppar upp helt random i FUP??

Kanske svårt att förstå hur jag tänker eftersom jag inte riktigt kan sätta fingret på det själv.
Inte mer än att jag tycker att det är ett märkligt sammanträffande att just Jeopardy nämns av två personer:
Två personer som sitter på svaret men inte frågan?
Eller ordets egentliga betydelse: Danger arising from being on trial for a criminal offence?
--
(Härlig inblick i min luddiga hjärna, va?! )

Din "luddiga" hjärna kommer med många intressanta tankar att spinna vidare på!

För att riktigt hänga med i frågan om ordet "Jeopardy" behöver man läsa konversationen själv tror jag. Men en tanke jag har är att människor som pratar mycket med varandra utvecklar ett eget språk ibland. JG har också ett amerikanskt ursprung, och kanske använder begrepp på ett svengelskt sätt.

Men jag anar var du far efter, och med tanker på många konstigheter runt både JG och HD i förhören, kan man absolut misstänka att det döljs både det ena och andra. Vem som styr det hela?

JG och HD verkar vilja skydda SD och man börjar bara ana med vilken skicklighet SD gör detta.

Vad gäller K*rin, tänker jag att 22-tiden kanske är natt för många? Det är iaf ganska sent om man har arbetsdag efter.

Intressant att du säger att SD har sagt att han fått veta av HD att dörren stod på glänt!!!!
Detta är helt nytt för mig.

Jag hoppas att JG nu är ärlig ipå rättegången och svara helt ärligt på varje fråga. Om han har fått i uppdrag av SD att göra, säga eller dölja saker, är det nu tiden är inne för att berätta det.

Att SD har under flera år kunnat "plantera" information i andras hjärnor, t ex JGs och HDs, så är det inte säkert att de längre kan se tydligt och klart vad som är sanning eller lögn.
Citera
2020-03-27, 13:45
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han skrev nånstans till henne att "jag saknar din tighta kropp". Det var nog det hon var för honom. Någon att ha sex med. En tight kropp. Och eftersom hon hade investerat i honom känslomässigt så var hon ett lätt offer för honom när det gällde att utnyttja henne. Han ville ha sex med henne (fick ju inget hemma), så det passade utmärkt.

Vad jag förstått av polisförhören så limmade han på varenda kvinna han träffade. Men det var bara LW som föll för det. Hon var skör och sökande efter en tillhörighet. SD lovade under flera år att det skulle bli dom två. Sen backade han. Vilken vidrig liten man.
Såklart att det var enbart sex han var ute efter.All vedervärdig sex utför man med dom lättlurade.
Varför tror du halva Örebro rände efter henne?Kärleksfull sex hemma och blöjsex på bortamatcher
Citera
2020-03-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Såklart det är ok. Hela tråden är full av olika åsikter. Det är därför vi är här.

Du frågade: Det jag funderar över är om LW verkligen skulle reta SD där och då på mordkvällen. Har lite svårt att förstå det eftersom hon trodde att han skulle komma på fika.

Jag menade bara att LW inte längre trodde att SD skulle komma över på fika - och hon fick vänta i tre timmar på svaret.

Syftet med att skicka bild på loggremsan kan vi bara gissa och spekulera om.
Min fundering uppkom efter ett inlägg från glorian 9.24 idag är hen skrev att SD tackat nej till fika vilket visade sig inte stämma.

Vidare skrev hen "LW skickade ett foto på en loggremsa som visade att HD inte varit på plats..."

Ville bara ha det vidimerat om det gick att se/inte se vad loggremsan handlade om. Bara typ ett ja eller nej från någon som sett loggremsan i FUP.

Kan man ljuga om en sak kan man ljuga om två. Så mycket enklare det hade varit om trådskrivaren kunde ge Aktbil som jag bad om (hen tyckte jag skulle leta själv).

Ursäkta att jag har svårt att förklara mig!
Citera
2020-03-27, 13:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt riktigt. Fanatiker är aldrig helt friska, vad det än handlar om för mördande viktigt intresse.
Gällande geo-fnattandet är det ju övertydligt. Iaf när det gäller dessa 3 individer, kanske fler än så i geogänget?
Sen lite otrohet hit och dit och psykologisk inavel och ett ständigt fika på det.
...samt ett liv som tycks innehålla många fler timmar/dygn än för oss vanliga dödliga... Har bilden helt klar för mig.

Det är en faktor till som slår mig: de riktigt friska har också redan ryggat för länge sen. Så det finns nog ingen riktigt skarp kravbild. Allt går vägen som hålls hemligt. Så länge det hålls hemligt.

Det är vad som på andra håll skulle kallas rysk roulette ungefär. Kanske funkar när man är 27 eller så.

Jag tror man med viss säkerhet kan fastslå att LW nog är topp tunnor. Över tid. Och hade behövt en fungerande rådgivare. Givet teknisk bevisning. Hade varit ”spännande” att höra henne i rätten, men civilmål blir sällan offentliga. Och är sällan så spännande...

Hon lyssnar bara till en röst, och det är inte Vår Herres, inte.

SD är heeelt feeel ute från början till slut. Det finns inget som är rätt på den killen. Att påstå att han manipulerar LW är en lätt överdrift för han fattar knappast vad han håller på med. Han är helt lost. I bästa fall komisk. Det är lika mycket skygglappar och dumdum som LW. Ingen begriper hur nånting hänger ihop. Och alla släpper ut växthusgaser.

Det är ett dumskalledrama av Guds nåde. Ursäkta. Aj aj aj.

Det är nära nog inte ens sorgligt, om det inte vore för dem som får bära lidandet. Sorgligt är det kanske ändå litegrann för man anar att LW hade kunnat slippa landa bland alla muppar. Men det är lite kontrafaktiskt kanske. Hon måste ändå ha slarvat bort sin del, som övriga slarvade bort sina. Vi är inte större än så, det ska man tänka på. Så stora som Geocaching blir vi nog aldrig.
Citera
2020-03-27, 13:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Absolut: "Vi behöver prata. Jag tänker lämna Hanna fullt ut. Men vi får prata därute. Vi tar en promenad".

Jag tror att det är planerat långt innan denna kväll.
Han lyckas få ut henne två vändor 11-12 maj, och sedan 14 maj.

Hennes vändor 11 maj är nära där cacher av en myst är placerade, och hon går in en gång för att sedan komma ut på nytt. Hallå, hallå ropar hon utan att få svar. Går hem.

14 maj går hon på nytt ut, vid samma tidpunkt. Nu till ett ställe där en annan av hennes opublicerade cacher är planerat: Home Soft Home" som blev hennes viloplats.

Det sista hon gör är att skicka bilden på loggremsan?

Slumpen?
Citera
2020-03-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att det är planerat långt innan denna kväll.
Han lyckas få ut henne två vändor 11-12 maj, och sedan 14 maj.

Hennes vändor 11 maj är nära där cacher av en myst är placerade, och hon går in en gång för att sedan komma ut på nytt. Hallå, hallå ropar hon utan att få svar. Går hem.

14 maj går hon på nytt ut, vid samma tidpunkt. Nu till ett ställe där en annan av hennes opublicerade cacher är planerat: Home Soft Home" som blev hennes viloplats.

Det sista hon gör är att skicka bilden på loggremsan?

Slumpen?
Visst har han planerat länge. Den kvällen gällde det att verkligen säkert få med henne ut. Allt var förberett. Mobilen hade han lagt hemma, precis som han gjorde vid ett tidigare tillfälle när han hittade på sina skumma rövare. Så jag tror han hämtade henne i bostaden istället för att möta upp henne. Det senare funkade ju inte.
Citera
2020-03-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
I samband med att L började visa att hon njöt i fulla drag av att göra andra illa?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det där är ju taget ur sitt sammanhang ... hon var ju såklart glad just då över att ha återfått
"ledningen", men det är ett konstigt uttryck i en kärleksrelation. En dragkamp, alltihop.
Citera
2020-03-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Mordet hade nog skett även utan den bilden. Kanske gav den bara lite extra bränsle. Eller inte. Vi VET inte varför hon skickade den.

Hon tänkte väl att han kommer ändå inte ikväll ...
Citera
2020-03-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Säker kan man inte vara, bara gissa.

Loggremsan kommer från en av hennes cacher, en myst ;"Ord som beskriver världen" som HTD varit först med att logga. Det fanns ett bråk där med att HD loggat den utan att ha varit där själv. L*ena hade tagit bort HDs loggning. Det verkar som att L*ena hämtade loggremsan 13 maj.
Några av cacherna i närområdet som L*ena hade lagt ut hade blivit förstörda, bl a den enormt fina "My real six string" som tidigare låg på brottsplatsen. Den flyttades till en ny plats.

På mordplatsen skulle en ny cache läggas ut som skulle ha namnet "Home Soft Home".

Det verkar också som att SD försökt förstöra för LW genom att själv lägga ut någon cache så att L*enas inte kunde läggas ut (se förhör med HÅ och hennes man LÅ).

Lena hade tre cacher som var på gång att läggas ut, som var opublicerade.

Några i tråden tror att L*ena hotade SD med loggremsan.

Letsdot hade skrivit ett intressant inlägg om SDs loggtext där han skriver på just denna cache "Ord som beskriver världen" som loggremsan kommer från och han gör FTF på, där han skriver en lång text som kan dubbeltolkas som ett budskap till LW. Den börjar med underfundigt; Google, vill du gifta dig med mig... ungefär.

Det finns ingen synlig kommunikation som gör att vi kan få ledtrådar till varför L*ena är ute och snurrar vid två tillfällen 11-12 maj, men det finns delar av mysten (som vad jag förstår är flera delgåtor som ska lösas först innan man kommer till slutmålet) som är placerade ute vid Vivallaskogen. Jag misstänker att SD lurat ut henne dit, men polisens inträde i planen strular till det och hon blir ståendes och ropar "Hallå", "Hallå" utan svar för att slutligen gå hem igen. Vi har inte fått veta vad det handlar om.

Jag själv är inne på att SD har varit den som har förstört cacherna, det i syfte att kontrollera henne. Kanske också en chans att få ut henne både 11 maj och sedan 14 maj.

Bara det att just den delen av kommunikationen är borta, varför L*ena är ute på natten vid dessa två dagar är ju mycket talande. S*tefan D*avidsson lurar ut henne, under förevändning att hjälpa henne med de opublicerade cacherna.Han har nu smörat henne under en tid för att lyckas med det. Kilimnajaro? Det är vad jag tror.

Nå för att få total kontroll på henne; dvs tysta henne för alltid.

Jag har ganska svårt för att förstå allt med geocachingen, regler och termer som mystar mm. Jag kan alltså ha fattat något fel.

https://www.flashback.org/sp70794113
https://www.flashback.org/p70821397#p70821397
https://www.flashback.org/p70821406#p70821406

Återigen, det finns svar i fupet men jag har tyvärr inte hittat just detta igen. Det handlar om att SD vill att LW ska komma ut för att titta på en gömma som syns alldeles för tydligt då dom har glesat ut skogen runt i kring. Hon går dit två ggr och hon har samtidigt en konversation med J*onas H*åård/H*aard. Hon upptäcker att batterierna har tagit slut, så hon vänder hem igen för att hämta nya. Jag har letat i flera timmar häromdagen igen utan att hitta detta igen. vad jag kommer ihåg så ligger det inbakat i nåt annat. Det måste ju vara fler än jag som har läst just detta? Kan vi få till denna tidskedja så är det ett starkt bevis på att han tänkte ha ihjäl henne redan på fredagen den 11/5, så här ser det ut just nu:

Inspelat samtal med J*örgen 23.24.53 - 23.54.53
Samtal med JH under hela tiden som hon går fram och tillbaka två ggr
LW går ut 00.07.40
LW skriver till SD 00.08.54 Hallåx3
LW är tillbaka i bostaden 00.15.52
LW pratar med J*örgen igen mellan 01.37.27 -02.17.30

Hoppas att någon annan vill offra lite tid för att hitta detta eller vet vart det finns att se igen, jag är 100% säker på att detta är vad Åsa har kommit fram till också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in