Nu packar jag ihop kontoret.
Inget nytt på Dokument-fronten och Aktbilagor.
Jag har visserligen beställt Aktbilaga 459 enbart för att stilla min nyfikenhet.
Den kommer med posten i början av nästa vecka.
Det jag kan bidra i dokument-väg idag är ett nytt gällande Dagboksblad.
Och en kopia på en faktura som visar att jag/vi verkligen betalar till domstolen med dom pengarna som samlas in. Och det kan alla vara säkra på att pengarna har gått till domstolen oavkortat, så fick vi det utrett.
Jag drar även med en uppdaterad vittnes-lista till dom som inte har sett den.
Sen så önskar jag alla en trevlig helg, och här i Göteborg är det 15 grader varmt och strålande solsken.
Här jobbas hemma. Eller jobbar och jobbar …. inte mycket att göra förutom att lapa lite sol och vara tillgänglig.
Jag har dykt ner i fupen igen - men jäklar vad trälig den är nu. Skicka gärna en dagordning för nästa veckas vittnesförhör - lägg den gärna till din signatur så man hittar den. Hörs och syns! Trevlig helg!
Jag hoppar in lite snabbt har inte referens till var i FUP men det datumet den 12 juli träffade hon på en man som betedde sig rasistiskt mot en man som kallade henne utlänning. Hon la ut detta både på sin facebook och sin instagram. Jag tror det är referensen: den jäveln. I övrigt lämnar jag diskussionen för idag och prioriterar lite sol innan jag ska bege mig till nattjobb hela helgen på en intensivvårdsavdelning - så jag lär inte checka in här. Ha en fin helg och givande diskussioner allihop!
Fortfarande finns ingen Gilla-knapp här.
Kommer han att få någon chans att hämnas på någon? Han har ju hela världen mot sig och marken kommer att vara minerad med snubbeltråd. Bäst för honom själv med livstid, skyddat boende.
Tackar!
Jag tror inte att någon av oss vet. Men jag TROR att SD är mycket farligare idag, än han var den dagen han (sannolikt) dödade LW. Hans grandiosa uppförande i både förhör och nu i rättegången tyder på att han är totalt gränslös och ser sig själv som fullkomligt felfri.
Finns det en/flera medhjälpare, så är personen/personerna sannolikt nära nog lika farlig/farliga. Om någon VET något, men tiger/ljuger inför Polisen och Rätten, så är de/de på ett eller annat sätt medhjälpare NU, även om den/de inte varit det innan eller under mordet.
OM SD blir frisläppt så kommer han högst troligen INTE att flytta. Han kommer att stanna kvar för att hämnas och hålla alla i skräck. Det är i Lilla Hjärsta han fortfarande kan härska med sin terror, sitt ficklampslysande och sitt sjuka fotograferande in i folks hem. Ingen annanstans kan han ha den kontrollen. Det är NU folk måste prata. Och stötta dem som faktiskt sagt sanningen.
Vi pratar om en person, som med stor sannolikhet fullkomligt har slaktat en 3-barnsmamma med 17 slag mot huvud och ansikte. Han ska inte vara ute bland folk. Det ska heller inte de som försöker skydda honom.
Återigen, det finns svar i fupet men jag har tyvärr inte hittat just detta igen. Det handlar om att SD vill att LW ska komma ut för att titta på en gömma som syns alldeles för tydligt då dom har glesat ut skogen runt i kring. Hon går dit två ggr och hon har samtidigt en konversation med J*onas H*åård/H*aard. Hon upptäcker att batterierna har tagit slut, så hon vänder hem igen för att hämta nya. Jag har letat i flera timmar häromdagen igen utan att hitta detta igen. vad jag kommer ihåg så ligger det inbakat i nåt annat. Det måste ju vara fler än jag som har läst just detta? Kan vi få till denna tidskedja så är det ett starkt bevis på att han tänkte ha ihjäl henne redan på fredagen den 11/5, så här ser det ut just nu:
Inspelat samtal med J*örgen 23.24.53 - 23.54.53
Samtal med JH under hela tiden som hon går fram och tillbaka två ggr
LW går ut 00.07.40
LW skriver till SD 00.08.54 Hallåx3
LW är tillbaka i bostaden 00.15.52
LW pratar med J*örgen igen mellan 01.37.27 -02.17.30
Hoppas att någon annan vill offra lite tid för att hitta detta eller vet vart det finns att se igen, jag är 100% säker på att detta är vad Åsa har kommit fram till också!
Känner igen det där med en cache som låg lite för öppet, men kan inte placera minnet längre var jag läste om det.
Är du säker på att det var SD som ville det?
Jag har själv läst för mycket annat nu och blandar ihop korten.
I Aktbilaga 145 finns tidslinje för L*ena 11-12 maj sid 22 och 14 maj sid 87, med samtliga samtal.
Jag har också utgått från förhör med HÅ och LÅ i
Aktbilaga 150, sid 681-
I Aktbil 162, handlar det om geocaching. Kanske det är där du har hittat uppgiften? Där har jag tyvärr inte varit inne ännu, suck. Bara skummat. Finns fina bilder på när LÅ klättrar upp i trädet där cachen i finalen "Ord som beskriver världen" för att kolla cachen och den nya loggremsan (sid 50-)
Som sagt jag känner igen det du skriver om att något låg öppet och behövde lagas väldigt starkt. Men omständigheterna...
Läs gärna också 🙏 Aktbilaga 162, sid 74
Ytterligare en cache som blivit snuvad på sitt innehåll!
Ett foto på ett brev som börjar:
"Älskade son,
jag är så stolt över dig...
De som bara vill spy galla kan hålla truten.
Nu behöver jag gå ut och beskära träd.
Hoppas att du (eller någon annan) hittar det!
Han säger i förhör att han inte trodde polisen skulle åka ut på en sån småsak. Det förstörde väl hans planer. Hade de inte åkt ut, LW blivit mördad - ja då fanns ju hans anmälan kvar om skumma typer som skulle kunna vara GM.
Ah, ja då fattar jag mer ...
Men det var en chanstagning då.
Inte säkert heller, att polisen hade kommit ihåg anmälan, att den gjordes skriftligt.
Hans riktig namn hade ju behövts.
Ganska osmart ..
Antagligen för att dra misstankarna åt dessa hittepå personer, och visa att han är en god medborgare som värnar om andras säkerhet är min gissning.
Någon som jag inte förstår än idag, polisen slog på Stefan när dom dök upp då han hans beteende var konstigt. Han uppgav fel uppgifter. Jag blev kontrollerad en gång av en patrull som stoppade mig på en promenad, hade inte tagit med mig körkortet, den ena polisen slog då på mig och min körkortsbild dök upp på dennes skärm när jag sneglade. Gjorde inte dessa poliser denna slagning, då hade dom ju sett på en sekund att han inte talade sanning?
Jo så långt har jag förstått ...
Men förtid inte i vilken ordning saker skedde. Hans handlande är så långsökt (riskfyllt) i mitt tycke
att jag fick svårt att fatta.
Slagningar ..Dom kanske gör olika slags sökningar ..