2020-03-27, 15:37
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Vårdens maxgräns förlitar du dig på att vi ska kunna hålla oss under. Med tanke på denna mycket låga gräns vi har borde vi inte ha de minst rigorösa inskränkningar, för att hindra smittans utbredning.

Du kan vara så säker på att denna ekvation inte går ihop. Om vi alla tar oss ur denna dödsfälla blir vi det sista landet på jorden som gör det och sätts i den sista karantän av hela världens alla länder.

Så grattis då till er långt utdragna strategi
Hur skulle vi möjligtvis kunna bli sista landet på jorden menar du? Alla måste ju ta sig fram till läget där merparten är smittade, snabbt eller långsamt, men alla måste dit
Citera
2020-03-27, 15:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Enligt min prognos från igår, har vi 346 döda den 1 april.

Just nu har vi 101 döda (https://c19.se/)
Med andra ord håller min prognos, som angav 100 döda för idag, mycket bra.
Väldigt likt den kurva jag gjort. Enligt mina beräkningar sticker kurvan iväg på allvar den 5:e April. (dvs i princip rakt upp), men vi har redan då ca 800 döda/dygn. Kanske ligger min beräkning en dag efter dock.
Citera
2020-03-27, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
En form av falsk rykte det där eftersom vår kära ledare och vän Putin var själv och besökte corona smittade på ett sjukhus dagarna innan!

https://www.youtube.com/watch?v=gb9BoXSVDbI
Putin var väl på det nybyggda sjukhuset där inga sjuka patienter fanns ,det att prova dräkterna var inte i anslutning till besöka sjuka .jag tvivlar starkt på att han får besöka smittade alla i hans närhet testas flera gånger han är i riskgrupp dessutom .de är nog rädda om sin president .
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
När kurvan går som tengele vill så är han ju nöjd

Vad har vi, 1000 fall i veckan ?
Inte värre än influensa, snarare mildare.
Problemet är om alla insjuknar samtidigt och många behöver vård.
Ju mer man hör om viruset desto mindre rädd blir jag för varje dag.
Viruset kan ha pågått hela vintern, det är bara att man börjat rapportera viruset sedan det blev känt.
Sveriges långa avstånd gör att viruset kommer ta längre tid att sprida sig, därför har vi relativt få fall.
Vi måste dock stänga ner Sverige över påsken om inte sjukvården ska braka ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Panik! 41 dödsfall idag.. Sätt Sverige i karantän nu... Vi har över 100 mer dödsfall än Finland.

Sluta nu med dig. Karantän är sedan länge försent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Förvånansvärt många här inne som förefaller längta tillbaka till dagis, förskolan och lågstadiet där de vuxna satte förbud och stränga förhållningsregler. Regeringen och FHM ger direkta instruktioner för hur vi ska bete oss och agera för att inte smittan ska spridas. Detta medför ett enormt ansvar för samtliga medborgare som återbetalas genom en väsentligt ökad frihet. Det absolut största problemet är att det finns idioter som skiter blankt i detta och fortsätter som att inget har hänt. Om alla följer de uppmaningar som ges så kan vi gemensamt minska spridningen. Frihet under ansvar.

Sluta grina efter förbud och experternas avgång. Rikta istället er ilska mot de individer som konsekvent och medvetet skiter i att följa rådande riktlinjer och således sprider smittan vidare. Men misströsta ej, är det något som jag lärt mig av detta virus så är det att människan är dum i huvudet. Till påsk så kommer vi se massiva strömmar av uttråkade stadsbor som kommer att smitta ner den del av befolkningen som ännu klarat sig. Då kommer förbuden, sanktionerna och era "LOCK DOWNS" som ni tårögt längtar efter.

Har man inga tydliga lagar/förbud med kännbara påföljder kommer folk att skita i det. Tror du någon följt hastighetsgränser på våra vägar om det inte blev rättsliga påföljder om man bryter mot dom? Vi kan förbjuda allt annat skit i samhället, varför kan vi inte tvinga in folk i karantän en stund när massdöd vankas.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Jo men det som e kul att den tillsatta PK männsikan Tengil ansag att sverige ej behöver strängare regler än andra länder pga av kulturella skillnader. Dvs sverige skulle kuturellt sett vara bättre.

Hur gar det ihop med allas lika värde osv?? Jag förstar ej?? Antagligen fattar Tengil heller ej förräns Afrikaner Araber och ensamkommande tar svenskars platser och dör pa sjukhusen

I bakgrunden Expo regeringen tengil mfl hurrandes om att rasisterna dör
Varför ska det anses "bättre" att lyda staten utan att ifrågasätta något?
Är det inte tvärtom? Även om det såklart är praktiskt i vissa situationer att folk är lydiga.
Citera
Medlem
. Siffror från fredagseftermiddagen vid 15.15-tiden visar att 227 enskilda personer med coronasmitta vårdas, eller har vårdats, på en intensivvårdsavdelning. Det totala antalet vårdtillfällen är dock högre – 279 stycken.
Johnny Hillgren, ordförande för Svenska Intensivvårdsregistret, har tidigare förklarat varför siffrorna skiljer sig åt:
– De olika antalen beror på att om en och samma patient flyttas från en intensivvårdsavdelning till en annan så blir det ett nytt vårdtillfälle. Det skapas alltid ett nytt vårdtillfälle vid varje avdelning där patienten vårdas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Intensivvårdade. 0-9 år: 21 st, 10-19 år , 113st, 20-29 år, 264st, 39-39 år, 282st, 40-49 år, 427st, 50-59 år, 609st.
Eftersom siffrorna du nämner är så höga och antal intensivvårdade är 200ish kan det såklart inte vara samma siffror. Antalen du nämner måste alltså vara för konstaterade fall, inte antal intensivvårdade i olika åldersgrupper.

Det kan inte finnas 609st intensivvårdade 50-59åringar när det finns sammanlagt 200 intensivvårdade i landet.
Citera
2020-03-27, 15:39
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men problemet är ju att vi har noll koll på hur stor smittspridningen är i samhället och effekten på sjukvården släpar ju efter minst ett par veckor.
Så vad baserar man sina beslut på?
Ja du, det vet inte jag. De lär väl ha modeller som bygger på r-värden och svenskars beteende.
Citera
2020-03-27, 15:39
Medlem
FOLKHÄLSOMYNDIGHETES NYA SIDA ÖVER CORONA I SVERIGE, DETALJERAT!

https://fohm.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/68d4537bf2714e63b646c37f152f1392
Citera
2020-03-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Putin var väl på det nybyggda sjukhuset där inga sjuka patienter fanns ,det att prova dräkterna var inte i anslutning till besöka sjuka .jag tvivlar starkt på att han får besöka smittade alla i hans närhet testas flera gånger han är i riskgrupp dessutom .de är nog rädda om sin president .
Skulle inte förvåna mig det minsta om så vore, vår vän och kära Putin måste skyddas med alla medel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in