2020-03-27, 14:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowgoon
När tror ni dom stänger skolorna?
När föräldrarna fått nog av att utsätta sina barn för smitta. Gissningsvis om 3 veckor.
Citera
Medlem
Paladins avatar
92 avlidna i Sverige enligt FHM

https://www.svtplay.se/kanaler/svt2?start=auto
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Regeln gäller från söndag den 29 mars, tyckte jag de sa.

Ok, tack för info. Trodde den började gälla idag.
Ja då kan ju alla som vill festa, och som troligen är asymptomatiska spridare (enligt Johan Gieske, rådgivare till WHO), gå ut och sprida smittan vidare så de får fler som vårdas och är allvarligt sjuka.
Citera
2020-03-27, 14:05
Medlem
Snapcounts avatar
Tycker att Tegnell börjar lite lättsamt.., tro de har haft en "bra dag" på jobbet. Lite dödsfall dvs..
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
Det sista du skriver här...

Den nya lagen börjar gälla från och med natten till måndag. Hahahaha!

Staten är luriga! Folk har fått lön i dagarna, nu kan folket festa "en sista helg" innan allvaret börjar. Även om allvaret blir värre för att man inte gjorde åtgärder i tid.

Hur fan kan man sätta den nya lagen att börja gälla på måndag?!?!?!..... !

Japp en sista helg med enorm smittspridning! Men i praktiken kommer sammankomster för max 50 personer nu knappast göra någon skillnad.
Haha när dem sa först på måndag så trodde jag att det var en felsägning.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
För att deras metoder förmodligen inte fungerar. Det är en sak att Kina lyckades, de har ju lite andra möjligheter till statligt våld än västvärlden, men i våra länder skulle det endast fungera om man kom åt det extremt tidigt, vilket inte många gjort, om ens någon.

Det har gått att göra i Japan och andra demokratiska länder.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Alla gym ska stängas bums! Förekommer också mycket homosexuell verksamhet på sådana ställen vilket ökar spridningen.

Håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nu börjar nästa pressträff:
https://www.youtube.com/watch?v=-Mfd5dKLMYg

Tätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Vad förväntade du dig? Lågaffektivt bemötande är ju exakt det vi har som grundpelare i exakt all utbildning i Sverige. Psykologi, ledarskap, pedagogik o.s.v., det är den enda rätta metoden.

Ja du milde.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Förklara nu för mig vad vi har tjänat på denna helgarderande regering och deras källa FHM och vad kommer vi att tjäna rent konkret på 50 istället för 5. Att det gäller att sätta gränserna vid rätt tidpunkt gäller EJ som förklaring och/eller svar. Ja vad tjänar vi förövrigt på att beslutet idag inte kommer att gälla förrän söndag istället för momentant?
Det är väl självklart.. Begränsningar är ju just begränsningar vilket påverkar både folk och ekonomi. Man sätter in de begränsningar man tror räcker för att klara en viss nivå av sjukvårdskapacitet.
Citera
Medlem
NateGreys avatar
FHM använder endast WHO för att presentera data.
John Hopkins University har som källa:

Citat:
The data sources include the World Health Organization, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention, the European Center for Disease Prevention and Control, the National Health Commission of the People’s Republic of China, 1point3acres, Worldometers.info,BNO, state and national government health departments, local media reports, and the DXY, one of the world’s largest online communities for physicians, health care professionals, pharmacies and facilities.

men visst man kan ju hålla sig till en källa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Ska jag det?

Ansvaret för det här ligger inte på myndigheterna eller regeringen utan hos dig och din kommun/region. Så, ja.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muadaram
92 döda nu enligt Tegnell. Beror på att Stockholm har "hittat" fler döda bakåt i tiden. Vad fan pågår?????

Dött i hemmet eller på äldreboende.
Citera
2020-03-27, 14:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Japp en sista helg med enorm smittspridning! Men i praktiken kommer sammankomster för max 50 personer nu knappast göra någon skillnad.
Haha när dem sa först på måndag så trodde jag att det var en felsägning.

Tänkte att han sa fel jag också.
Citera
2020-03-27, 14:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Jag får inte svar någonstans, kommer tågen gå? Det är ju 200 pers på perrongen varje morgon och säkert mer på tåget.
Detta gäller bara organiserade sammankomster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in