2020-03-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tror regeringen börjar tröttna på Anders tegnell.

Exakt vad får dig att tro det?
Citera
2020-03-27, 14:03
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Jag förstår vad de säger och menar, men mitt största problem med luddigheten och eget ansvar är detsamma som det varit hela tiden. Vi, de flesta alltså, säg säkert nu iaf 75% av befolkningen som faktiskt tar ansvar, får lida för de 25% som lever livets glada dagar. De sprider på i lagom takt, lever som tidigare, njuter av tomma gallerior, restauranger och skidbackar, medan de flesta av oss dragit ner på allt socialt.
Dvs, VI kommer att få lida längre av detta p g a myndigheterna inte ger order utan rekommendationer. Egoister, idioter och skitstövlar får alltså fritt spelrum mer eller mindre. De vettiga och ansvarstagande får lida.
Dessutom får idioterna den bästa sjukvården innan allt är fullt och personalen slutkörd.Avskyr det. Oerhört osolidariskt.
Citera
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hela världen måste garva åt Sverige och detta löjliga beslut.

Nja, skulle väl tro att större delen av världen skiter total i Sverige just nu, och även i de flesta andra fall. Kan tänka mig att Danmark, Finland och Norge bryr sig, men tror inte de skrattar.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Förklara nu för mig vad vi har tjänat på denna helgarderande regering och deras källa FHM och vad kommer vi att tjäna rent konkret på 50 istället för 5. Att det gäller att sätta gränserna vid rätt tidpunkt gäller EJ som förklaring och/eller svar. Ja vad tjänar vi förövrigt på att beslutet idag inte kommer att gälla förrän söndag istället för momentant?

Ja exakt, undrar jag också. Fick man inte svar på idag. Och ingen som frågade.

Om det var tid för detta nu i rätt tidpunkt, och vilka analyser som visade det?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tegnell tvingas nu redovisa totalt 92 döda.

"Men det är absolut inte en ökning, inte ett hopp senaste dygnet. Det är sjukhusen som har hittat nya döda, som har dött den senaste veckan"

Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Uppenbarligen skulle många som skriver här inne få en orgasm om Stefan Löfven svetsade in er i era bostäder. Effekterna av det här kinesiska förkylningsviruset har tappat alla rimliga proportioner.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Löven: "Nu handlar det om gemensamt ansvar. Att använda folkvett."
Men ge tydliga förbud istället för att lägga över ansvaret på folket.

Som alltid att vi som tar ansvar, vi gör rätt utan några direktiv uppifrån, folkvett är något som man har med sig i livet ifrån början till slutet och att staten har aldrig tackat för sådant utan har gjort allt för att få bort folkvettet.
Sedan har vi alla dom som saknar ett folkvett och att det så dags nu för Lövet att begära ansvar av folket.
Går detta illa så kan Lövet bre ut skulden kollektivt, det blir till allas vårt fel som inte har lyssnat in och förstått allvaret.

Att vara tydlig och ha en fast hållning, nej, för att då har han nålat in sig själv i hörnet och att det aktar han sig för.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Etc gjorde just en intervju med stockholmare på stan. Attityden är "jag är inte drabbad", "man måste stötta krogarna och ta en öl på stan", "gud skyddar mig". Väldigt jag-fixerat.
Citera
Bannlyst
Ikea, simhallar mm bibliotek, tunnelbana, bussar, allt öppet som vanligt.

Evenemang/Restauranger/konserter/klubbar begränsas till 50 personer?
Senast redigerad av snuttis 2020-03-27 kl. 14:25.
Citera
2020-03-27, 14:04
Medlem
trickydicks avatar
92 döda nu, men vissa är tidigare dödsfall man hittat.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Om du verkligen inte förstår vad immunitet är, läs på innan du sprider din skit. Du påstår att ingen når immunitet, dvs att alla som smittas dör och att INGEN tillfrisknar. Och du förstår inte ens att det är detta du påstår. Sluta spamma tråden med dina imbecilla dumheter tack.

Han är en foliehatt som hävdar ett detta är luftburen HIV så strunta bara i att svara idioten.
Citera
Medlem
Muadarams avatar
92 döda nu enligt Tegnell. Beror på att Stockholm har "hittat" fler döda bakåt i tiden. Vad fan pågår?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in