2020-03-27, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Italien rapporterar 6,5%.

Ja okej, hade för mig att jag läste en mycket högre siffra på Reddit
Citera
Medlem
NateGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnell är arg över beslutet.

med tanke på att det var en hemställan från FHM så känns det osannolikt.
Men inte helt osannolikt iofs..
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnell är arg över beslutet.
Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Har för mig att det var en väldigt hög procent som hade Corona men gick helt symptomfri, men gubben på tvn säger precis tvärtom?

Vad är rätt
Jag tänkte samma sak. Har nya studier släppts eller står han och ljuger för svenska folket?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Reporter: Får man nu ha en familjemiddag med mer än 50 personer.

Johan Carlsson: Hehehe.... jag vet inte om jag ska stå här och tycka saker .... hehe.... Det viktigaste är att man gör en riskutvärdering .... hehe... Det är dom diskussioner man ska inom familjen ... hehehe
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja precis nu går Löfvén ut med följande;

”Kan inte lagstifta om allt - nu är det en fråga om folkvett”

<klipp>
Att man inte kan lagstifta om allt ser jag som bullshit, ALLA andra länder kan det, att inte Sverige kan det låter väldigt långsökt. Han kunde ju precis lagstifta om 50 pers så då kan man inte lagstifta 5 pers och införa karantän?

Nej man lagstiftade precis om något, så näringslivet har ställt krav på regeringen att inte stänga ner är helt klarlagt nu.
Att sen polisen ska hantera 50 frågan, samtidigt som man ska hantera fredag vårkväll efter löning är en fråga som svaret kommer i morgon.

Nu pratar Johan Carlsson om frivilligheten, som vårt svenska land och smittskyddet är uppbyggt på. Det låter helt ologiskt, först lagstiftar man, riskvärderar och sen lägger man ansvaret på folket som ska frivilligt göra rätt. Ändå är det ju helt uppenbart att det inte gör det.

- Vi ska inte resa
- Vi ska inte samlas mer än 50 personer
- Vi ska vara ansvarfulla
- Vi ska frivilligt underkasta oss folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Undra hur många som lyssnar som ikväll bestämt möte för afterwork, träffa polare och dricka öl, som kommer lyssna på Folkhälsomyndighetens frivilliga rekommendationer och råd?
Citera
Medlem
Presskonferans nu från FHM
Citera
2020-03-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nästan så man börjar tro att Sverige gör rätt och att övriga världen har fel. Jag menar, varför dör det så få i Sverige, trots att vi har helt öppet? Det dör ju fler människor i länder som stängt ner helt och hållet.

Förbryllande.

Spridningen har väl inte varit igång riktigt lika lång tid här, men jag är helt övertygad om att FHM med sina 490 anställda ihop med regering, socialstyrelsen, etc. sköter det här alldeles utmärkt utefter omständigheterna.
I många andra länder är det politiskt populism, extrem trångboddhet, sämre (ja det går) sjukvård, osv.
I Norge och Danmark har man ju gått i politisk maktkamp och justerade sina åtgärder dag, på dag på dag, flera gånger. Det är ju sådär förtroendegivande och där kan man verkligen ifrågasätta underlagen för besluten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alotraz
Ja, var har du fått att i snitt sju läkare dör varje dag från? Vad jag kan se har du bara tagit antalet dödsfall per dag i Italien och antar att arbetande läkare står för en proportionerlig andel av dem. Men självklart dör personer inte slumpmässigt; det är främst äldre personer som dör. Det är alltså inte speciellt troligt att 0.45% av alla dödsfall skulle vara arbetande läkare även om 0.45% av befolkningen är arbetande läkare.
Vem har påstått att de är arbetande?

Jag har sagt att 0.45% av de som dör i Italien är läkare.

Det är en matematisk nödvändighet. Annars skulle Italiens läkare behöva bli tusentals år gamla.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är ju bra jobbat, men jag är säker på att Finland, precis som vi, har sina egna problem.

Vad är det för problem Finland brottas med som vi i Sverige inte gör?
Citera
Medlem
Ratis avatar
Nu börjar nästa pressträff:
https://www.youtube.com/watch?v=-Mfd5dKLMYg
Citera
Medlem
NateGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Reporter: Får man nu ha en familjemiddag med mer än 50 personer.

Johan Carlsson: Hehehe.... jag vet inte om jag ska stå här och tycka saker .... hehe.... Det viktigaste är att man gör en riskutvärdering .... hehe... Det är dom diskussioner man ska inom familjen ... hehehe

de borde lära sig av italienska borgmästare som skäller ut alla som står och hänger i gathörn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in