2020-03-27, 12:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
SD och HD har först gemensamt konto för geocashingen. Sommaren 2017 skaffar HD eget konto som hon kallar Systerha*x. Till att börja med är hon ganska passiv här men i början av april 2018 (efter hon har flyttat till egen bostad) börjar hon föra över alla loggar, drygt 6.000 loggar - även dem hon inte har tagit själv. Hon anser att det är kotym och helt korrekt. LW anser inte att man ska logga dem man inte har varit på och meddelar att HD är välkommen att logga när hon har varit på dem och tar bort HD's loggar på dem som LW själv administrerar (dem LW själv har satt ut). Det blir diskussioner i geocashvärlden och några låter HD ha kvar sina loggar, några tar bort. Både LW och HD strider för sina ställningstaganden.

HD loggar om för andra gången.
LW tar bort.

LW dör.
HD loggar om (för tredje gången).

Enligt vittnesförhör tror man att LW eventuellt har varit ute på samtliga sina loggar och kollat om HD's signatur finns på dem för att vara på säkra sidan - så att hon inte tar bort loggar som HD kanske har besökt på senare tid. Just den här som hon skickar bild på har hon varit och hämtat och bytt ut med en ny remsa och enligt samma vittne så kan man inte se att det fanns annat skäl att ta hem loggan då den var hel och ren med plats för fler att signera.

Vi har här att göra med mänskor som knappt borde få gå lösa...
Citera
2020-03-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för svar (till Er båda som svarat)

Det jag funderar över är om LW verkligen skulle reta SD där och då på mordkvällen. Har lite svårt att förstå det eftersom hon trodde att han skulle komma på fika.

Jag tror att hon blev sur på honom. Jag tror att hon från början ville skiljas åt inför respektives resor i all vänskaplighet med en bit kladdkaka (och kanske lite sex eftersom det tycks vara en ständigt bestående ingrediens i deras möten). Men han tar tre timmar på sig att meddela att han inte kommer. Skriver först att han ska iväg och träna. Ett par timmar efter det frågar hon om han kommit hem? Ja, svarar på lite jobbmejl. Har lite måsten, är hans svar. Kanske brände det till i henne då? Det tar 11 sekunder för henne att skicka den här loggremsan.
Citera
2020-03-27, 13:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Tre sjuka personer vars liv och öden både korsades och avslutades i ett fall. Slumpen? Nej förmodligen inte, psykiskt sjuka människor dras till varandra. Det blev som det blev, en blev mördad, en (minst) kommer sitta inspärrad ett bra tag. Barn som tagit skada för livet...
Geocaching är farligare än MMA

Check. Det ligger absolut nåt i att friskare folk skulle rygga. Sen binds de till varandra under en mycket lång period. Det faktorerar in. Det är snett från början och det kastar ut dem en efter en i en omloppsbana runt varandra där i Hjärsta. Det snurrar fortare och fortare... Det sjuka blir det friska. Inte bra.
Citera
2020-03-27, 13:02
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
??? Det var väl vuxet att inte gå till LW
utan att vara hemma och packa inför resan
till USA med sin fru?

Hade LW kunnat bete sig som en vuxen så
hade hon kanske levt idag.

Återigen lägger du skulden för vad som hände på brottsoffret. Ditt resonemang är märkligt. Å ena sidan försöker du rentvå SD å andra sidan är det LW:s förskyllan att han blev ”tvungen” att mörda henne. Om du hade varit HD eller JG och sagt samma saker hade en domstol dragit slutsatsen att du vet att han mördade henne.
Citera
2020-03-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror att hon blev sur på honom. Jag tror att hon från början ville skiljas åt inför respektives resor i all vänskaplighet med en bit kladdkaka (och kanske lite sex eftersom det tycks vara en ständigt bestående ingrediens i deras möten). Men han tar tre timmar på sig att meddela att han inte kommer. Skriver först att han ska iväg och träna. Ett par timmar efter det frågar hon om han kommit hem? Ja, svarar på lite jobbmejl. Har lite måsten, är hans svar. Kanske brände det till i henne då? Det tar 11 sekunder för henne att skicka den här loggremsan.
Kan bara konstatera att vi tror olika... det är ok.
Citera
2020-03-27, 13:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack!
Bilden som LW skickade på loggremsan vet Du om det någon gång framkommit vad den gällde?

Säker kan man inte vara, bara gissa.

Loggremsan kommer från en av hennes cacher, en myst ;"Ord som beskriver världen" som HTD varit först med att logga. Det fanns ett bråk där med att HD loggat den utan att ha varit där själv. L*ena hade tagit bort HDs loggning. Det verkar som att L*ena hämtade loggremsan 13 maj.
Några av cacherna i närområdet som L*ena hade lagt ut hade blivit förstörda, bl a den enormt fina "My real six string" som tidigare låg på brottsplatsen. Den flyttades till en ny plats.

På mordplatsen skulle en ny cache läggas ut som skulle ha namnet "Home Soft Home".

Det verkar också som att SD försökt förstöra för LW genom att själv lägga ut någon cache så att L*enas inte kunde läggas ut (se förhör med HÅ och hennes man LÅ).

Lena hade tre cacher som var på gång att läggas ut, som var opublicerade.

Några i tråden tror att L*ena hotade SD med loggremsan.

Letsdot hade skrivit ett intressant inlägg om SDs loggtext där han skriver på just denna cache "Ord som beskriver världen" som loggremsan kommer från och han gör FTF på, där han skriver en lång text som kan dubbeltolkas som ett budskap till LW. Den börjar med underfundigt; Google, vill du gifta dig med mig... ungefär.

Det finns ingen synlig kommunikation som gör att vi kan få ledtrådar till varför L*ena är ute och snurrar vid två tillfällen 11-12 maj, men det finns delar av mysten (som vad jag förstår är flera delgåtor som ska lösas först innan man kommer till slutmålet) som är placerade ute vid Vivallaskogen. Jag misstänker att SD lurat ut henne dit, men polisens inträde i planen strular till det och hon blir ståendes och ropar "Hallå", "Hallå" utan svar för att slutligen gå hem igen. Vi har inte fått veta vad det handlar om.

Jag själv är inne på att SD har varit den som har förstört cacherna, det i syfte att kontrollera henne. Kanske också en chans att få ut henne både 11 maj och sedan 14 maj.

Bara det att just den delen av kommunikationen är borta, varför L*ena är ute på natten vid dessa två dagar är ju mycket talande. S*tefan D*avidsson lurar ut henne, under förevändning att hjälpa henne med de opublicerade cacherna.Han har nu smörat henne under en tid för att lyckas med det. Kilimnajaro? Det är vad jag tror.

Nå för att få total kontroll på henne; dvs tysta henne för alltid.

Jag har ganska svårt för att förstå allt med geocachingen, regler och termer som mystar mm. Jag kan alltså ha fattat något fel.

https://www.flashback.org/sp70794113
https://www.flashback.org/p70821397#p70821397
https://www.flashback.org/p70821406#p70821406
Citera
2020-03-27, 13:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är det här mordnattens konversation dem emellan? Fyfan.

Så han vet fuller väl att grabben ska uppvaktas?

Och ingen antydan om motsättning dem emellan....

Skumt.

Kan han ha redigerat bort lite, nä det går inte, va?
Citera
2020-03-27, 13:18
Medlem
Citat:
Check. Det ligger absolut nåt i att friskare folk skulle rygga. Sen binds de till varandra under en mycket lång period. Det faktorerar in. Det är snett från början och det kastar ut dem en efter en i en omloppsbana runt varandra där i Hjärsta. Det snurrar fortare och fortare... Det sjuka blir det friska. Inte bra.

Helt riktigt. Fanatiker är aldrig helt friska, vad det än handlar om för mördande viktigt intresse.
Gällande geo-fnattandet är det ju övertydligt. Iaf när det gäller dessa 3 individer, kanske fler än så i geogänget?
Sen lite otrohet hit och dit och psykologisk inavel och ett ständigt fika på det.
...samt ett liv som tycks innehålla många fler timmar/dygn än för oss vanliga dödliga... Har bilden helt klar för mig.
Citera
2020-03-27, 13:20
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Äh det var för att inlägget innan mitt skrev 10 -20 - så jag tyckte 10 var snällare att skriva
då jag vet att siffran inte är överdriven i a f.
Har ju inte räknat dem noga, finns nog "mörkertal" också.

Absolut räcker det med bara en - om man vill bilda liv med en man -
Hur får man ide'n i huvudet att uttala sådana önskemål om man har 1 (EN) älskare redan?
(Det handlade ju inte om öppna relationer och ök om promiskuitet som jag läst). Visst
var och en bestämmer själv ..men nu handlar det ju om detta fallet.

Men Sissela, nog var det minst 10 under tiden hon var med SD!
Mot den bakgrunden vill hon dela livet med honom utan att ens föreslå en ändring
för egen del, däremot anser hon att SD bör avsluta med HD.

Så långt har till och med jag sett genom all läsning av förhör.

Under sex års tid var det kanske tio ja. Typ en i halvåret.
Senast redigerad av Zissela 2020-03-27 kl. 13:22.
Citera
2020-03-27, 13:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Är det här mordnattens konversation dem emellan? Fyfan.

Så han vet fuller väl att grabben ska uppvaktas?

Och ingen antydan om motsättning dem emellan....

Skumt.

Min personliga tro är att SD mjukat upp L*ena innan mordet.
Annars skulle hon inte ha följt med honom ut mitt i natten.
Citera
2020-03-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Min personliga tro är att SD mjukat upp L*ena innan mordet.
Annars skulle hon inte ha följt med honom ut mitt i natten.
Absolut: "Vi behöver prata. Jag tänker lämna Hanna fullt ut. Men vi får prata därute. Vi tar en promenad".
Citera
2020-03-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte det var nån droppe som utlöste det. Han hade planerat mordet i flera dagar rent praktiskt. Skumma rövare i skogen, ringt polis etc. Ändå hade de sex så sent som fredagen innan. Han ville ha henne på egna villkor.

Det är DET jag inte får ihop. Han går i "mördartankar" men kan ändå förmå sig till att ha sex med kvinnan han funderar på att ta livet av? Man kanske måste vara psykopat för att förstå det.

Jag tror oxå att bilden blev droppen och resten vet vi. Men då faller ju hela scenariot på att mordet skulle vara _planerat_?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in