Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Jag är emot att sätta diagnoser på människor men jag misstänker starkt utifrån det jag läst om LW i FUP att om hon inte var bipolär så hade hon i allafall en cyklotym personlighet och rörde sig ofta i landskapet hypomani. Jag har egen erfarenhet av det, så det finns inget fördömmande i detta. När du pendlar i det landskapet har du hur mycket energi som helst och hur många projekt som helst i luften och är oändligt kreativ. Men visst - det hade varit bättre om hon riktat energin på bättre saker. Men det där är vi nog alla skyldiga till tror jag. Att göra dåliga val.
Hypomanisk och cyklotom, eller frånskild trebarnsmor, kanske går på ett ut lite. Man landar kanske aldrig och har inget som är hemma. Kölvattenliv. Kanske göder sig självt. Kanske beroende på nån prägling delvis, eller utbyte, om det föregår barnen. Säkert vanligt, i hur det ser ut i alla fall.
Ja, det är svårt att bedöma o döma. Just sånt. Kanske kickarna som spelar in också. I studsandet. Man söker fel slags resultat. S.a.s. Folk är olika också.
Men sen då finns ju de växande barnen där som tänkbar regulator, låt vara att det kan vara mentalt oerhört krävande. ”Felaktiga val” ska ju ställas mot det också. Om burkletandet hade en barndimension från början så är den ju borta för länge sen. Och det finns liksom inget där för en vuxen människa. Mer än att möjligen försöka hålla farten uppe o ev. söka sig till folk som accepterar en. Där hade kanske lw kunnat bättre.
Dåliga val ligger kanske i sakens natur lite om man är vimsig, visst. Men sen är det ju också utifrån förutsättningar och alternativ. Jag kan inte se några trösklar där, visst. En från insidan och en från en föreställd utsida, minst. Och en från tiden kanske. Och en från ett slags övermäktighet i somt. Nu svamlar jag.
Barnen måste ju också komma först.
Man är sen också lätt alltid för sent ute för att göra ofelaktiga val, det är sant. Man blir lätt mentalt yngre än man är, eller kommer vara. Exv.
Inte lätt.
Nå.