2020-03-27, 12:42
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Har svårt att tänka mig att den där 16-åriga flickan i Frankrike var fullt frisk.
Är man det så slutar inte lungorna att fungera. Det där är ett extremfall.

Får du ARDS spelar det ingen mindre roll om du är 15 eller 80. Endast 50-60% överlever, en del får permanenta skador på lungorna resten av livet en del skador läker efter 1-2 år
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Sverige är verkligen på dekis och det går hela tiden utför. Det har parats om vår usla beredskap i mer än 10 år men inget har gjorts det har bara pratats. Och förlitats till EU -"vi är med i EU nu, det kirrar biffen". EU har vi fått betala för, men vad har vi fått av dem? Jo krav att betala ännu mer.

Sverige är misskött av borgerliga och socialdemokratiska regeringar. Regionernas sjukvård har skötts av olika politiska styren men det är omvittnat att det blivit färre vårdplatser. Nu när vårdplatser behövs är vi helt tagna på sängen, yrvaket börja man krishantera.

Den andra stora saken är hur smittspridningen, INTE, har hanterats. Att spårning och karantän INTE infördes i början när chansen fanns.

ATT FHM skyller på regionerna att det inte finns testutrusning, inte materiel. Borde inte FHM sett till att regionerna anskaffade sådant, anmodat dem! Eller socialstyrelsen en myndigheter som alltid är år och månader efter oavsett vad det gäller.

FHM, MSB och socialstyrelsen borde insett sitt kontrollansvar för beredskapen, även för även denna typ av kris. Pandemier har diskuterats inte som OM de kommer, utan som ATT de kommer.
Sverige har inte råd med karantän OCH massinvandringskostnaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Har svårt att tänka mig att den där 16-åriga flickan i Frankrike var fullt frisk.
Är man det så slutar inte lungorna att fungera. Det där är ett extremfall.

Eller så tar du till dig det som alla länder faktiskt rapporterar. Folk utan underliggande sjukdomar hamnar i respirator och eller dör. Så även i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Fniss. Ja, och Sverige vet något som inga andra länder vet, därför skippar vi karantän och lockdown.

Mitt inlägg är inte politiskt, det är ett faktum. Det är lika politiskt som att påstå att solen är varm.

Källa/fakta på det innan vi fortsätter, tack på förhand.
Citera
2020-03-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Boris Johnson smittad av Corona

Han tycks inte vara särskilt fit for fight.. inte heller prins Charles som redan innan Corona såg ut att ha föråldrats jätte mycket och hade konstiga röda kinder hela tiden..

Många i den spanska regeringen tycks vara smittade..

Visserligen kan etablisemanget försöka gömma sig så gott det går, men en stor del av dem också kommer att ryka med.

Vår egen prins Daniel ligger risigt till trots toppkondis.

Och i Amerika och i England kommer folk att dö som flugor pga fetma som kan betraktas som underliggande sjukdom och därmed tillhör dessa till riskgruppen.
Citera
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Finns fortfarande inga belägg för immunitet, ingen har framlagt bevis
Okej så du skippar i princip allt jag skrivit och går direkt in för att sprida mer skräckpropaganda? Här är en artikel som diskuterar immunitet: https://www.newscientist.com/article/mg24532754-600-can-you-catch-the-coronavirus-twice-we-dont-know-yet/

Naturligtvis är det för tidigt att veta, men det ser lovande ut när det gäller immunitet....
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Nej, herpes är ett DNA-virus. Många virus av den typen, såsom körtelfeber och andra, lägger sig latent. Andra lever tom i någon sorts symbios med sin värd. Corona är dock något helt annat än herpes.

Situationen är denna: Coronaviruset kan vara riktigt efterhängset - du kan bära på viruset i någon månad eller två. Det har gett upphov till en del oro, som jag också delat. Dels oron för vad viruset gör i kroppen under alla dessa veckor, men också att viruset kan lägga sig latent.

Men nu kommer fler rapporter om att människor faktiskt blir virusfria efter en tid. Att dugliga antikroppar utvecklas. Samtidigt finns egentligen inga tydliga bevis för att viruset skulle lägga sig latent. Jag är mindre orolig än jag var tidigare.
Tack för svar.
Alltså lite oklart hur corona gör långsiktigt i sin värd. I värsta fall bosätter sig.
Citera
2020-03-27, 12:44
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är de siffror som rapporterats. 15-20% behöver vård. 5% intensivvård. 1% är väl de som kräver hjärt-lungmaskin med syresättning av blodet utanför kroppen? Sådana maskiner tror jag Sverige har 8 stycken av...du får gärna räkna om mina siffror, men jag ser aldrig hur man ska kunna bromsa smittspridningen så vården hinner med om det inte ska ta åtskilliga och åter åtskilliga år .

Du får gärna uppge din källa! Jag har gett dig min och det är från ett land som testat mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vi tegnellianer kallar er foliehattade konspirationsfikusar.

Det är bevisat att man blir immun

Släng upp en riktig källa nästa gång
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Dr Fauci säger att viruset har 10 ggr högre dödlighet än influensa

Det tror jag eftersom i genomsnitt 46 personer varje dag dör av "vanlig" influensa i Italien.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Statsministern Steffe vill någonting med Rikspolischefen kl 13.30 stänga Stockholm?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
För att fjamsa med släkten till Löfvens nya kärnväljare. Är det för mycket begärt att en viktig tjänsteman skall fokusera på problem som påverkar oss som faktiskt betalar för kalaset? Eller tycker du att prio nr 1 skall vara att åka och leka överklassjesus bland folk som hatar oss? Oavsett om han har rätt eller fel angående karantäninsatser så var Somaliaresan ett helt hjärndött tilltag.

Tegnell åkte till Somaila inom ramen för FHM's verksamhet. Tänker inte berätta för dig mer angående det eftersom det vore detsamma som att kasta pärlor för svin. Det har jag inte tid med. Du får googla själv med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in