Citat:
Ursprungligen postat av
salsadansaren
Så ignorant som regeringen och folkhälsomyndigheten handskar situationen så hoppas man ju på att smittspridningen och dess följder ger ett katastrofalt resultat i Sverige. Har man corona så borde man se till att sprida skiten ännu mer bara för att ge kräken en läxa.
Jag antar att du tänker om när dina föräldrar läggs i en massgrav och även dina morföräldrar och farföräldrar.. Unga tänker inte längre än vad näsan räcker, tyvärr. Min fru arbetar som sjuksköterska och står i skiten dagligen och sliter övertid med låg lön och utan skydd. Hon arbetar både på Akuten och röntgen. Numera mer på röntgen vid ett större sjukhus men förra veckan en massa pass på akuten.
Vi hjälper också till i byn där vi bor och utför olika saker åt äldre grannar..Nu senast ringde vi samtal åt en sjuk äldre dam som vi inte tror kommer klara sig. Varje person som dör har vänner och släktingar, Barn och barnbarn har de flesta också.
Du själv är barn till några och någons barnbarn.. Om det försvinner många äldre i samhället och en hel del födda på 60 och 70 talet så skadas samhället och mycket kunskap och erfarenhet går om intet.
Skulle ex. alla äldre än 45 dö.. Så skulle många arbetsplatser kollapsa och företag gå omkull.
Så att önska livet ur folk för att "straffa" politiker är enfaldigt..Gör något själv istället..Ta livet av en politiker, Starta ett nytt parti eller gå med i ett parti som tar upp striden. Samla ihop ett gäng kompisar och gå vakt i området du bor i för att skyddade boende or whatever så länge du verkligen gör något..
Jag skrev här för några veckor sedan om att folk borde aktivera sig istället för att sitta hemma bakom gardinen och titta ut.. Det är under sådana här tider man skiljer män från pojkar..Män går ut och gör nytta medans fega soyboys och kriminella passar på att göra motsatsen..dvs förstöra.