2020-03-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Men ge dig

..har en hel stab av forskare som beslutar om rekommendationer i samråd

Så Marcus Åhlin, vem det än är, vet att Tegnell har en hel personal som tar alla beslut, medan han själv bara dyker upp på presskonferenser och är ansiktet utåt ?

Det står också i din länk :

"Statsepidemiologen är den högste ansvarige tjänstemannen för övervakningen av smittsamma sjukdomar i Sverige"

burn ... tssst !
Senast redigerad av Kurt7777 2020-03-27 kl. 01:31.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Över 15.000 nya fall i USA enligt worldometers. Vilka delstater är värst drabbade?

I särklass, New York.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
De flesta yrken med andra ord. Det hade nog varit lättare att göra en lista över de yrken som inte ingår där.

Marknadsanalytiker?
Barista?
Inspicient?
Mässvärdinna?
Nagelskulptris?

Många kan känna att just deras yrken nedvärderas i dessa tider.

Ytterst är det en rättvisefråga...
Citera
2020-03-27, 01:30
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanbak
Hur många fjontar finns det här egentligen. Betydligt fler än Corona-döda i varje fall. Sluta med data - spel o mad max filmer så mår ni bättre.

Saker stod på G redan före Corona, eller har du missat allt våld?
Idag hittades tre eller var det fyra döda personer i en brinnande bil.
Igår så var det en kapning/rån mot personbil med vapen.
I förrgår så attackerades ett par av fyra beväpnade ynglingar.

Corona kan få detta till att rusa, om vi tänker att vården kollapsar , smittat och sjukt blatttebus det sista som dom gör är att straffa alla som dom kommer åt, mat, hur tror du det blir om snabbmat, kebab och pizzerior stänger ned?
Sådan jeppar har aldrig handlat mat i hela sitt liv, dom kommer att tvinga till sig matvaror ur butiker och av andra. '
Citera
2020-03-27, 01:30
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
När i januari? UKs första fall tros ha återvänt från en skidort i Österrike redan 19 januari. Han insjuknade med typiska coronasymptom dagen efter. Hela hans familj tycks ha blivit smittad och sjuk, och även hans reskamrater, varav minst en tycks ha varit från Danmark. https://www.thesun.co.uk/news/11257240/sussex-coronavirus-family-patient-zero/

Känner du någon som varit i Ischgl runt den tiden?

It emerged two days ago that a probe had been launched into the ski resort, which has been dubbed the Ibiza of the Alps due to its wild apres ski parties.

A German barman reportedly fell ill in February but it is alleged the slopes and bars at the resort stayed open.

The resort has now been linked to hundreds of cases in Germany, Norway, Sweden, Iceland, Denmark and other parts of Austria.

Visitors from all over Europe began testing positive for the killer bug after returning from the town in early March.

Nej, inte mig veterligen. Var nog bara influensan då, som jag hade i januari. Hoppas det kan hjälpa mig när det är dags för eldprovet. Att kroppen är van bekämpa virus eller nåt.
Citera
2020-03-27, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Du är helt ute och cyklar. Jag har behandlat mängder med patienter som har sepsis. Det märks om någon har det. Läs länken från lakartidningen.se jag länkade till dig. Det är cytokiner som blir överaktiva. Gör så att organen blir inflammerade. Viruset lyckas förstöra ända ut till aveolerna. Så lungorna börjar reagera. Kombinationen dålig syresättning och ett överaktivt immunförsvar leder till död och organsvikt.

Och detta är alltså inte dödsorsaken? Du fick ju länken? Alla diskuterar det ju

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=109

Gå ned till behandling..
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Där är vi inte riktigt överens. Jag hade varit riktigt skitnödig om ansvaret för hantering av detta vilade på dig.

Du saknar så otroligt mycket av den information Anders Tegnell tar hänsyn till och har ingen aning om vad du babblar om. Utifrån din begränsade lilla bubbla tror du däremot att du fattar allt. Farligare kombo än det finns inte.

Det står dig fritt att tycka vad du vill, jag bryr mig inte.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det rasslade precis in 15 nya dödsfall i Sverige. Vi är uppe i 77 st nu.

https://platz.se/coronavirus/

O tittar man på antalet IVA patienter så får jag en känsla av att vården just nu inte är till för alla.
Citera
2020-03-27, 01:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att jämföra några få fall ger ändå ingen rättvis bild. Och det är klart att viss vård kan vara bättre i ett visst land än i Sverige.

Med det sagt har vi ändå sjukvård i världsklass i Sverige. Det är i alla fall min övertygelse. Sen har jag iof extremt liten erfarenhet av sjukvård i andra länder så va fan vet jag?

Tror du det själv? Men skulle gärna se dig avlida här - det är det många som gör och de intygar inte att den här vården är i världsklass. Själv är jag homosexuell från Moskva (huh!! !hur klarar du dig ?")och skulle aldrig någonsin vilja ha vård i Sverige. Svensk vård är undermålig alla kategorier, nio av tio cancerpatienter dör i ert jävla skitland.

Härligt att du tror på Anders Mr Tengele, du kommer att dö och jag önskar dig en så plågsam död som möjligt.
Citera
2020-03-27, 01:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Marknadsanalytiker?
Barista?
Inspicient?
Mässvärdinna?
Nagelskulptris?

Många kan känna att just deras yrken nedvärderas i dessa tider.

Ytterst är det en rättvisefråga...

Finnarna insåg det fort. Alla barn är välkomna nu i årskurs 1-3. Om behov finns.
Citera
2020-03-27, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Och detta är alltså inte dödsorsaken? Du fick ju länken? Alla diskuterar det ju

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=109

Gå ned till behandling..
Jo vissa dör av sepsis. Men att de skulle missat det, som du skriver tror jag inte på. Men du har inte fel i att man får sepsis.
Citera
2020-03-27, 01:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Fransk coronasmittad 16-åring död

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdVrez/fransk-coronasmittad-16-aring-dod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem