Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Fast myndigheterna har aldrig ens antytt att vi allihopa borde sitta inlåsta och isolerade. Bara att de äldre och de med underliggande sjukdomar borde försöka göra allt för att undvika smitta.
Det är inte heller förbjudet att motionera - tvärtom. SATS öppnar ju igen efter 2 veckors Corona-stängd, eftersom folk måste få bygga upp sin kondition och motståndskraft - plus att man måste kunna hålla sig sysselsatt med något meningsfullt. Simhallar har aldrig varit stängda. SPA:n har öppet som vanligt.
Hörde faktiskt en av smittskyddsläkarna säga att i vattnet är risken för smittan icke existerande, det är först när man kommer upp - typ i omklädningsrummet som man måste se till att hålla avståndet (jag förmodar att man naturligt håller avstånd när man är i vattnet..)
Att promenera i den friska luften, fika utomhus etc. kan aldrig vara fel. Dessutom får man i sig det efterlängtade D-vitaminet om man promenerar i solen.
Nu var det ett svar på att City var tomt o folk gått i frivillig isolering.
Vore jag ansvarig för att snabbt uppnå flockimmunitet på 60% så skulle jag också hålla gymmen öppna. Smittan kommer ju från lungorna o när folk anstränger sig så jobbar lungorna ordentligt o djupt. Sedan ligger smittan där o är aktiv i några dygn.
O man kan utgå ifrån att de som smittas där är friska o vältränade personer som klarar sjukdomen väl.
Klart att man går ut med budskapet att inte vara rädda...