2020-03-27, 02:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Planering och utdraget lidande, det blir livstid

Bra. Inga tecken på ånger. Har väl inte haft tid. Ska ju letas burkar.

Synnerligen bestialiskt förfarande. (Vad vore annars vitsen..?)

Injagad dödsångest. Utnyttjande av vänskap och god tro och förment säkerhet för att få tillfälle. Synnerligt förakt för offrets barn. Underlåtenhet att larma, erkänna och hålla sig för skratt under rättegång. Oförmåga att rätt bedöma sakers värde. Smilfink.

Det blir livstid.
Citera
2020-03-27, 02:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Eftersom att de inte passar hans agenda..

Säkert...
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-27 kl. 02:22.
Citera
2020-03-27, 05:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad krävs för 18 år? Förmildrande omständigheter? 75 procent skyldig?

Jag är osäker på lagens bokstav men jag ser inget som skulle kunna tala till hans fördel här.

Jag tvivlar på livstid för att BO trots allt var provocerande samt att MGM tidigare är ostraffad.

I ett fall där BO ansågs provocerande dömdes GM till bara 16 års fängelse men där var inte mordet planerat i förväg.

Lyckas åklagaren bevisa att det fanns planering här blir domen förstås hårdare men inte mer än 18 år tror jag.

(FB) Åhus: Polisinsats vid misstanke om grovt brott 2018-04-10 (kvinna avliden)
Senast redigerad av Rosamund 2020-03-27 kl. 05:18. Anledning: Länk
Citera
2020-03-27, 05:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det finns ett vittnesförhör med Lenas väninna, där hon beskriver hur Lena grät hejdlöst efter ett besök hos nämnda man.
Jag blev iskall och kände att en polisanmälan inte ligger långt bort.

...under våren 2017 så har hon en kontakt med en man som heter Kenne*th
Johan*sson, hon kallar honom Knatas, ...Pernilla vet att hon åkte till Dalarna och skulle
åka skidor, hon åker upp ensam och Kenn*eth säger till henne att hon kan sova där. Hon säger
ok, men säger att hon inte vill ha något sexuellt, hon vill inte ha en sådan relation. Det
upprepar hon när hon kommer till honom. Hon har åkt skidor och kommer dit sen, antingen
är det slutet 2016 eller bötjan 2017, är lite osäker på det. Dom äter och Lena dricker ingen
alkohol, vet inte om Ken*neth gjorde det, sen ska dom lägga sig och han vill ändå ha sex med
henne och då kysser dom varandra lite men sen så säger hon nej, han fortsätter ändå. Hon
beskriver efteråt, han är stor, Lena är liten och Lena gav bara upp och lät det hände men hon
mådde jättedåligt efteråt och när hon berättade det för pern*illa så blev hon väldigt arg, det kan
man se när dem skriver.
Ken*neth får reda på det här med Stefan och blir galen, jättearg och vansinnig och då säger
hon till honom att hon ska avsluta det med Stefan. Kenn*eth tycker att sådär gör man inte men
Lena hade jättesvårt att avsluta Stefan så hon fortsatte den relationen och talar inte om det och
ljuger för Kenn*eth att det är slut. I mars/april 2017 så luskar Kenn*eth hos Lena och frågar mer
omkring det här och Lena berättar för Ken*neth att det inte har avslutats med Stefan. Då
skriver hon till mig att hon har två vita arga kränkta män och dom vet så mycket att dom kan
göra Lena hur illa som helst
, Lena skriver att K kommer nog inte göra det.

s. 420
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Edit: Kopierat ur FUP, stavfel och allt,
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-27 kl. 05:47.
Citera
2020-03-27, 05:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag begriper inte hur de hade den tiden att ränna omkring och leta burkar. Hd, SD och LW hade ju jobb och barn? När i hela friden umgicks dom med barnen?

De umgicks ju knappt med barnen. Grandparents tog ett stort ansvar. Lena var dessutom redan barnfri varannan vecka.

Sedan slängde de upp bilder på sociala media de få gånger de reste och umgicks med barnen så att det utåt sett ändå såg ut som att de var bra föräldrar. En klassiker. Fasaden är viktig för den här typen av människor.
Citera
2020-03-27, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
...under våren 2017 så har hon en kontakt med en man som heter Kenne*th
Johan*sson, hon kallar honom Knatas.

s. 420
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

K*nneth Johanss*n kallar sig inom geocaching-kretsar för Team Knatos.

Hon kallade vederbörande för KNATOS och inte Knatas.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-27, 05:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
K*nneth Johanss*n kallar sig inom geocaching-kretsar för Team Knatos.

Hon kallade vederbörande för KNATOS och inte Knatas.

Mvh/ @JokerMannen

What ever.
Jag har bara kopierat från FUP,
stavfel och allt.
Citera
2020-03-27, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tvivlar på livstid för att BO trots allt var provocerande samt att MGM tidigare är ostraffad.

I ett fall där BO ansågs provocerande dömdes GM till bara 16 års fängelse men där var inte mordet planerat i förväg.

Lyckas åklagaren bevisa att det fanns planering här blir domen förstås hårdare men inte mer än 18 år tror jag.

(FB) Åhus: Polisinsats vid misstanke om grovt brott 2018-04-10 (kvinna avliden)

Offret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades med ett mycket brutalt och hänsynslöst Módus Operándi av Gärningspersonen och tillika med hjälp av ett tillhygge där 17 stycken kraftfulla slag träffade offret:s huvud och ansikte, dessutom finns det tre barn vilka mist sin moder, jag har svårt att kunna tänka mig att rätten förbiser sådant.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-27, 06:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Offret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades med ett mycket brutalt och hänsynslöst Módus Operándi av Gärningspersonen och tillika med hjälp av ett tillhygge där 17 stycken kraftfulla slag träffade offret:s huvud och ansikte, dessutom finns det tre barn vilka mist sin moder, jag har svårt att kunna tänka mig att rätten förbiser sådant.

Mvh/ @JokerMannen

Det verkar som att de kan förbise sådant tyvärr. Lena dödades med 17 slag, BO i det andra fallet med över 40 knivhugg. Jag vågar påstå att det senare är mer brutalt. Bara 16 år blev det.

Förmildrande omstädigheter fanns för att BO var provocerande. Hon blev högljudd och bråkig ibland. Lena var hotfull. Det senare bedöms nog som mer provocerande eller vad tror du?

TR kanske dömer till livstid men HR kommer definitivt att sänka p g a Lenas provokativa beteende. Hon försökte med någon slags utpressning mot GM och det vet du också om.
Senast redigerad av Rosamund 2020-03-27 kl. 06:19.
Citera
2020-03-27, 07:04
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man undrar lite hur hon känslomässigt hanterade relationen till sina växande barn...
I sammanhanget. Eller inte.

Det där burkletandet ovanpå allt...

Det minsta barnet var fortfarande hos honom och hon förmådde organisera födelsedagsfirande och enligt vittnesmål från barnen i rätten så gjorde hon och UW sitt allra bästa för barnen. Jag tror att hon älskade sina barn och gjorde sitt allra bästa även om hon kämpade med detta.
Citera
2020-03-27, 07:14
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jo jag vet därför blev jag förvånad när åklagaren säger att rätten kom fram till att sannolikheten att någon annan gärningsman än Barbro mördade Ove fanns inte och därför dömde henne för mord på Ove

Jag tror inte det går att jämföra fallen rakt av. Ove blev förgiftad med cyanid i hemmet och hon stal efteråt grejjer av honom - sannolikheten att någon annan skulle tagit sig in i hemmet och förgiftat honom med cyanid var obefintlig... rimligt tvivel saknas.

Även om SD historier är totalt djävla osannolika så vet jag inte hur i lagens mening rimligt tvivel kan tolkas. Min känsla är dock att det gjorts så mycket som möjligt för att ta bort rimligt tvivel. Vi får väl se om det räcker.
Citera
2020-03-27, 07:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är så djävla uppenbart min kära uggla, BO kunde inte lämna MGM, han var den drog som hon måste ha.

Det spelade ingen roll vilka män BO tillfälligt mötte eller hade någon relation med, det enda i hennes liv som räknades var MGM.

Jag funderar på om det var tävlingen om
SD som var det viktiga. När han valde HD
så blev LW kränkt och kände sig sviken och
utnyttjad. Hon ville hämnas både på SD
och HD. I och med deras skilsmässa så
kände hon kanske att hon fått sin hämnd
och vunnit striden? Att SD inte längre hade
någon makt över henne och hon kunde gå
vidare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera