2020-03-26, 20:33
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
När ska HD vittna?
Citera
2020-03-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
De var ju en fint par ju ,så synd det inte sa LOOOOVE inuti LW där !!!!!

Ja men visst, @landbandy, exakt så skulle jag också vilja uttrycka det! Så jättefina
tillsammans, en fantastisk man, snygg, trevlig, hjälpsam, verkade göra precis allt
han kunde för Lena, så omtänksam, så kärleksfull - "Älskar dig ända upp till himlen".

Lena, Lena varför såg och insåg du inte det och skippade SD för all framtid...?!
Citera
2020-03-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Då tycker vi olika. Han ska inte förhålla sig till ett smack annat än att svara ärligt och fullständigt på de frågor han får; sanningsenligt och utan att ägna sig åt personlig tyckande och troende eller att försöka killgissa varåt det barkar.

Men det är ju precis vad jag säger också.
Han ska svara på TR.s frågor.
TR:s frågor är ju i enlighet med vad som framkommit i TR.
Enkelt. Kanske för enkelt att skriva inlägg om, så det därför missuppfattas
av dig , eller har jag uttryckt mig övertydligt ...?

Skrev ju just att han inte ska tycka utan svara. Kan inte tro att TR ställer irrelevanta frågor.
Tror nog egentligen att han kan det också.

Menar du att JG bör lägga upp helt andra scenarios än de som har med TR:s frågor att göra,
om han sitter inne med något nytt?
I så fall har jag inte tänkt så långt -
Undrar hur det i så fall skulle bemötas. Kan tas för intressant .. eller avfärdas som "prat".
Beror på vad JG säger ...
Om han tillför någon nyhet så kan "tyckande" komma att ingå, dvs att han värderar det han
vet som han förmedlar till TR.

Jamen vi är nog överens. Han ska svara sanningsenligt efter bästa förmåga.
Inte alla frågor går att besvara helt objektivt dock ... Beror på om frågorna är styrda.
Då måste ju JG värdera.

Detta blir hårklyverier, hur en fråga ställs, hur ett svar utformas.
Jag säger att han ska svara ärligt oavsett vad han tror (skyldig eller inte skyldig)
och blir läget överbevisande i riktning skyldig bör ju JG fortsätta bevara frågor förstås.

Inte säkert att självaste JG tror rätt. Han kanske inte har så stor kännedom som vi
tänker oss.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-26 kl. 21:00.
Citera
2020-03-26, 20:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och vad hade fått honom att lämna... utan att mörda. Det är snarare den stora frågan.
Hon befann sig i ett mentalt nedgånget tillstånd hon inte kunde ta sig ur utan hjälp; är det henne vi primärt ska klandra?

Eller kanske det är så att mördaren är den som faktiskt är ultimat ansvarig för det tragiska utfallet?

Jag benämnde honom fel i ett tidigare inlägg; han är naturligtvis Den fnissande mördaren (släng dig i väggen Dr. Lecter)

”Ska klandra”???

Jag räknar inte med att psykopater hjälper
sina offer att lämna dem. Därför undrar jag
vad LW och andra offer kunde/kan göra.

Jag undrar om det fanns någon/något som
kunde ha räddat henne.
Citera
2020-03-26, 20:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
När ska HD vittna?
2/4 kl. 11:05
Citera
2020-03-26, 20:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Hjälp utifrån. Men jag vet inte hur. Det är ännu ett mysterium för mig. Hon bad ju om hjälp. Ändå tog hon den inte. Eller fick hon inte den hjälp hon behövde? Kanske AA:s tolvstegsprogram (10?) eller liknande skulle ha hjälpt. Men det kräver ju fortfarande att man har kraften att självmant ta sig dit. Och hur ska man få den kraften när man är så svag och förvirrad och har svikit inte bara sig själv utan en massa andra också?

En annan sak jag noterat är att omgivningen, och man själv, har så svårt att se hur illa det faktiskt är. ”Han som är så trevlig och snäll. Så illa är det nog inte.” Det är så svårt för en vanlig människa att tänka sig in i hur en människa utan känslor handlar. Så svårt att acceptera att lögnen är så stor, att allt är lögn. ”Tyckte han inte om mig ens det allra minsta?” Nej, han ville bara tömma. Han var inte glad ens när han skrattade.

Intressant diskussion detta faktiskt funderat på detta många gånger i mitt liv när jag mött kvinnor i destruktiva relationer. Jag upplever genom FUP att det fanns många som brydde sig om LW mycket och som också lyssnade mycket på henne när hon ventilerade angående SD. Min fundering är att kanske hade hon behövt någon som lyssnade till en viss punkt men sedan förklarat att det inte hjälper att vara fast i det. Att rikta energin på annat? Många mäktade inte med och distanserade sig från henne i perioder. Hon hade kloka vänner. Men det är väl lite så - du kan leda en häst till vatten men inte få den att dricka om den inte vill. Jag tror att hon behövde nå botten mer. Hon hade inte riktigt gjort det.
Citera
2020-03-26, 20:37
Medlem
Nån mer som längtar till att SD tar plats och svarar på bl.a. den här frågan från åklagaren:

En del saker glömmer man bara inte...
Citera
2020-03-26, 20:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja men visst, @landbandy, exakt så skulle jag också vilja uttrycka det! Så jättefina
tillsammans, en fantastisk man, snygg, trevlig, hjälpsam, verkade göra precis allt
han kunde för Lena, så omtänksam, så kärleksfull - "Älskar dig ända upp till himlen".

Lena, Lena varför såg och insåg du inte det och skippade SD för all framtid...?!

Det är så djävla uppenbart min kära uggla, BO kunde inte lämna MGM, han var den drog som hon måste ha.

Det spelade ingen roll vilka män BO tillfälligt mötte eller hade någon relation med, det enda i hennes liv som räknades var MGM.
Citera
2020-03-26, 20:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det verkar som om flera i gänget levde i sina mobiler. Läskigt.

Ja verkar så i detta burkletargäng.

Som du skriver läskigt tom med skrämmande.
Citera
2020-03-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har återgått till att grotta ner mig i FUP igen efter alla diskussioner om tvättmaskinen. Vid första undersökningen kunde jag bara läsa mig till att handfat och vattenlås på wc uppe topsats - preliminärt blod - men efter test på NFC inte blod. Blodiga shorts - preliminärt blod - visade sig vara SD eget blod. Läser vidare. Inte helt lätt det här.
Kika på sidan 277 (ab157). Det ser ut som en rejäl röd fläck inuti den markeringsring man gjort. Till vänster om själva luckan, på maskinen.
Citera
2020-03-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man kan väl tänka sig att JG borde ha tänkt att han ska agera som om vilken som helst ska eftersökas, men samtidigt meddela det han har kännedom om, till polisen - så gör man väl normalt sett -
utan att därför utse någon ev GM.
Varför han tipsade om att söka hos HD får vi kanske veta när han vittnar.
Han borde agera efter vad som kommer fram i TR, att om SD är MGM så är han det, och handla
utifrån det. Är SD oskyldig enligt TR kan han ju handla efter det.
Tror inte han så gärna överdriver sitt tipsande till polisen ...
Han riskerar nog inte vänskapen med SD om han inte måste.

Ja, det kommer bli en intressant utläggning.
Likaså har ju Ste*an själv sagt i förhör att om det är någon som har motiv så är det Han*a.
Citera
2020-03-26, 20:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Nån mer som längtar till att SD tar plats och svarar på bl.a. den här frågan från åklagaren:

En del saker glömmer man bara inte...

Ha ha ha ha ha ha ha haa haaa. 😆

Det var det roligaste jag läst på länge. Jaaaahaaa, indiciemålet... Det ljusnar lätt, i samma stund det skymmer.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-26 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in