2020-03-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kämpigt läge... bisysslorna blir successivt till huvudsyssla och till mani?
Jag begriper inte hur de hade den tiden att ränna omkring och leta burkar. Hd, SD och LW hade ju jobb och barn? När i hela friden umgicks dom med barnen?
Citera
2020-03-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Första frågan ja. Det tar många år. Ta t.ex. de människor som råkat ut för en bedragare, han som är från sydvästra Sverige nånstans vill jag minnas. Många drabbade är från Umeå. I den härvan finns människor som fortsätter ge bedragaren pengar i tiotals år. Förmodligen med stora skuldkänslor gentemot dem det drabbar ekonomiskt. Men de kan inte sluta. ”Bara en tusenlapp till, sen får jag den utlovade miljarden.”

De andra frågorna är felställda. Det är normalt att man som offer beter sig illa mot sina nära och kära. Det beror på att offret lider av ångest, en känsla som är starkare än skuldkänslorna. Dessutom är offret förvirrad av manipulationen och följer därför inte längre sina egna värderingar. Det tar ytterligare ett par år att hitta tillbaka till dem, efter att man lämnat. Men det går. Om man får leva, vill säga.

Ja den bistra sanningen är tyvärr så du skriver.
Citera
2020-03-26, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Allt är lugnt, DreamTwister har med sin tekniska briljans fixat problemet.
Jag har mina ljusa stunder

But seriously, stackars LW var psykologiskt predisponerad för problem och när hon sen stötte på Häradspsykopaten Pip-Steffe gick det dessvärre käpprätt...
Citera
2020-03-26, 22:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag begriper inte hur de hade den tiden att ränna omkring och leta burkar. Hd, SD och LW hade ju jobb och barn? När i hela friden umgicks dom med barnen?

Man ju vill ju inte verka konstig men jag kan inte för mitt liv begripa det, nej. Sen är alla lite olika o alla har lite olika förutsättningar...
Citera
2020-03-26, 22:30
Medlem
firebird1974s avatar
Tv3 visade giftmordet på Ove Dolk nu ikväll, Inte ett enda handfast bevis fanns, hela målet byggdes enbart på indicier, Barbara blir dömd till 16 år i TR hon överklagar till HR som höjer med 2 år till 18 år.
Dom som tvivlar på att Steffe ponken blir dömd får nog tänka om både en och två gånger. Steffe får nog förbereda sej på att bo i många år i en etta med pottskåp och järngardin.
Citera
2020-03-26, 22:37
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Nån mer som längtar till att SD tar plats och svarar på bl.a. den här frågan från åklagaren:

En del saker glömmer man bara inte...
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ha ha ha ha ha ha ha haa haaa. 😆

Det var det roligaste jag läst på länge. Jaaaahaaa, indiciemålet... Det ljusnar lätt, i samma stund det skymmer.
Haha ja han är då inte speciellt smart den där Stefan Davidsson 😅 Det är bra för universum att han faller på eget grepp, en klen tröst så att säga men ändå!
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
På tal om övertygelse, hur tycker du själv det har gått med dina små förutsägelser i fallet? Du gjorde ett stort nummer under lång tid att det minsann inte fanns minsta skäl att misstänkta den nu åtalade för brottet. Sen kom en förundersökning och det visade sig finnas en hel massa indicier. I slutet av utredningen verkade du vara väldigt tveksam, mot bättre vetande, till att det skulle bli åtal över huvud taget. Detta trots att åklagaren i princip förklarade att åtal skulle väckas.

Du stannar aldrig upp och reflekterar över att du har fel gång på gång?
Nej det gör han inte. Med största sannolikhet gråtrunkar han snarare till sin förmåga att hitta ”rimligt tvivel” och ”feministiska konspirationer” i allt. Människan postar ju fan långa inlägg med direkta citat som motsäger hela hans tes utan att inse det, så insnöad är han 😅
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Är tvungen att dela med mig av en fadäs till från förhör med SD där S*efan bekräftar att det är LW som är funnen död på lördagen, innan polisen som jobbade med fallet ens hade fått det bekräftat..Det straffar sig att klanta till det med sms och sen skylla på demens!
AktBilaga 147, sid 632.

Haha nej då, det är inget konstigt med det!

Eller det kanske bara är förhörsledarna som är taskiga igen och retas, vad säger du Draifos?
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-03-26 kl. 22:57.
Citera
2020-03-26, 22:41
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har förstått att du är övertygad om att blod med LW:s DNA har hittats på SD:s tvättmaskin, men det jag inte förstår är hur du kommer fram till det. Åtminstone verkar det varken ha undersökts eller hittats någonting på tvättmaskinen den 16/5-2018 som du är inne på. Det gjordes tre platsundersökningar av SD:s bostad 2018:

1.Undersökningsprotokoll, 15:e maj 2018 (aktbil.157, s.224-245)
2.Undersökningsprotokoll, 16:e maj 2018 (aktbil.157, s.246-268)
3.Undersökningsprotokoll, 28:e sep 2018 (aktbil.157, s.269-279)

På sid.277 kan du läsa om topsningen av tvättmaskinen (S099-100) som alltså gjordes vid den tredje undersökningen 28/9 2018, och det är den här topsningen du kan läsa om i NFC-rapporten du hänvisar till (aktbil. 160, sid. 110).

På tal om övertygelse, hur tycker du själv det har gått med dina små förutsägelser i fallet? Du gjorde ett stort nummer under lång tid att det minsann inte fanns minsta skäl att misstänkta den nu åtalade för brottet. Sen kom en förundersökning och det visade sig finnas en hel massa indicier. I slutet av utredningen verkade du vara väldigt tveksam, mot bättre vetande, till att det skulle bli åtal över huvud taget. Detta trots att åklagaren i princip förklarade att åtal skulle väckas.

Du stannar aldrig upp och reflekterar över att du har fel gång på gång?
Citera
2020-03-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Tv3 visade giftmordet på Ove Dolk nu ikväll, Inte ett enda handfast bevis fanns, hela målet byggdes enbart på indicier, Barbara blir dömd till 16 år i TR hon överklagar till HR som höjer med 2 år till 18 år.
Dom som tvivlar på att Steffe ponken blir dömd får nog tänka om både en och två gånger. Steffe får nog förbereda sej på att bo i många år i en etta med pottskåp och järngardin.
Han verkar förlita sig på sin charm och att han skall kunna charma domare och nämndemän. Fast det körde ju ihop sig när han hela tiden försökte argumentera med åklagaren och domaren fick ge honom en skarp reprimand. Hans fortsatta skrattande och fnissande i rättssalen gör inte saken bättre. Han är ovanligt lätt att tycka illa om.
Citera
2020-03-26, 22:51
Medlem
Är tvungen att dela med mig av en fadäs till från förhör med SD där S*efan bekräftar att det är LW som är funnen död på lördagen, innan polisen som jobbade med fallet ens hade fått det bekräftat..Det straffar sig att klanta till det med sms och sen skylla på demens!
AktBilaga 147, sid 632.

Jag måste be er fortsätta läsa några sidor till i den AB 147, från sid 632 och vidare alltså. SD är mer dement än min morfar..
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-03-26 kl. 22:57. Anledning: Tillägg
Citera
2020-03-26, 22:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han verkar förlita sig på sin charm och att han skall kunna charma domare och nämndemän. Fast det körde ju ihop sig när han hela tiden försökte argumentera med åklagaren och domaren fick ge honom en skarp reprimand. Hans fortsatta skrattande och fnissande i rättssalen gör inte saken bättre. Han är ovanligt lätt att tycka illa om.

Ja att ha noll respekt för sittande rätt är nog det dummaste han kan göra i dagsläget. Men han har väl bevisat gång på gång att hans sociala antenner inte existerar. Om jag inte minns helt fel så var det väl du som kallade honom för socialt tondöv. Och det är är enligt min mening en klockren beskrivning.
Citera
2020-03-26, 22:55
Medlem
Citat:

Så du delar således uppfattningen om att detta också är ett indiciemål?
Citera
2020-03-26, 22:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Att någon "Barbara" dömdes för mord betyder väl inte att SD kommer att dömas för mord, varje rättsfall måste väl bedömas för sig. Du får gärna utveckla hur du tänker här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in