2020-03-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Och du har en källa på detta häpnadsväckande påstående hoppas jag.

För enligt Volvo själva gick försäljningen i Kina ner med 82% och i Sverige för närvarande minus 18% (innan stängningarna).

Jag är anställd och kan i realtid se antal sålda bilar. Du är en lögnare, dock inget nytt direkt.
Citera
2020-03-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag är anställd och kan i realtid se antal sålda bilar. Du är en lögnare, dock inget nytt direkt.

Du menar att siffrorna på Dagens Industri, som de fick från Volvo idag, är felaktiga? ^^
Tomte!

Nu jobbar du på Volvo, men för några veckor sedan jobbade du som lärare. Hur ska du ha det egentligen?
Citera
2020-03-26, 19:46
Medlem
Tammers avatar
Storföretagen kommer fortsätta med sina aktieutdelningar, trots krisen

ABB delar ut 18 miljarder
Volvo delar ut 9 miljarder

Så: inte en krona från staten i stöd till dessa företag. Om ett aktiebolag behöver pengar stöd ska ägarna stå för det, och inte staten. Tydligen finns det pengar i kassorna med dessa rejäla aktieutdelningar, och då kan man använda detta i svåra tider.
Citera
2020-03-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Storföretagen kommer fortsätta med sina aktieutdelningar, trots krisen

ABB delar ut 18 miljarder
Volvo delar ut 9 miljarder

Så: inte en krona från staten i stöd till dessa företag. Om ett aktiebolag behöver pengar stöd ska ägarna stå för det, och inte staten. Tydligen finns det pengar i kassorna med dessa rejäla aktieutdelningar, och då kan man använda detta i svåra tider.
Staten har samlat i ladorna och vi har historiskt låg statsskuld. Företagen har inte lagt undan en krona utan allt har gått till utdelningar, bonusar och återköp av aktier.
Nu ska skattebetalarna rädda de stackars företagarna så dom slipper sälja Ferrarin.
Citera
2020-03-26, 19:50
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Om vi nu tänker till lite så har de permitterat folk. Deras tanke bör därmed vara att komma igång igen, någon garanti ifrån kina måste de ha fått gällande delar

Hade man velat stänga för gott så hade man varslat all personal, eller vill man tjäna tid ? Svårt att se hur de spelar
Men det är inte första gången vid en dipp så företag passar på att flytta eller automatisera

Nej, detta är historiskt.
De har släckt ljuset och stängt ner hela AB Volvo.
Inga underleverantörer får tag på någon på Volvo. De riskerar hela bolaget. Det är inte bara att ”komma igång igen” efter 6-8 veckor av total shutdown.

Hade de haft någon form av finkänslighet så hade permitterar halva styrkan och låtit ändå några vara kvar på bygget.

Som sagt. Något stämmer inte.
Citera
2020-03-26, 19:53
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Pratade med en man som jobbar på volvo och det han sa lät INTE bra. Han sa bl.a att Kineserna har tömt kassorna. Det finns inget kvar.
Han pratade också om bilförsäljningen och den ligger på mer eller mindre 0. Han skrattade åt hela grejen för det är så sjukt. Sen var det prat om underleverantörer.

Ja det är något stort som skett hos Volvo.
Som vi inte fått reda på ännu.

Samtidigt hör jag att produktionen av Polestar sätter igång nu.
Samt CEVT/Geely kör på som vanligt.

Märkligt är det.
Citera
2020-03-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Du menar att siffrorna på Dagens Industri, som de fick från Volvo idag, är felaktiga? ^^
Tomte!

Nu jobbar du på Volvo, men för några veckor sedan jobbade du som lärare. Hur ska du ha det egentligen?

Visa mig gärna när jag har påstått att jag jobbar som lärare.

Att jämföra med rekordår är rätt så korkat. Klart att vår försäljning har gått ner iår men med tanke på omständigheterna så säljer vi fortfarande väldigt mycket. Framförallt Våra SUVar är eftertraktade och vi har gjort bäst resultat av samtliga OEM:er i Europa. Beställ en Volvo idag och du kan skatta dig lycklig om du får den innan jul.
Citera
2020-03-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ja det är något stort som skett hos Volvo.
Som vi inte fått reda på ännu.

Samtidigt hör jag att produktionen av Polestar sätter igång nu.
Samt CEVT/Geely kör på som vanligt.

Märkligt är det.

Polestar 2 har satt igång produktionen i kina, där alla våra fabriker rullar och försäljningen börjar ticka uppåt igen.
Citera
2020-03-26, 20:02
Medlem
Citat:
Beställ en Volvo idag och du kan skatta dig lycklig om du får den innan jul.

Men herregud! Det är ju för fan pga att de som ligger före en beställning nu gjordes innan krisen. Hört talas om ledtid?

Ner över 80% i Kina. Ner 20% INNAN fabrikerna i Sverige stängde. Och du vill fortfarande få folk att tro att försäljningen flyger! Volvo:s siffror i Di idag litar jag mer på, än ditt fabricerade hitte-på-trams.
Citera
2020-03-26, 20:16
Medlem
Citat:
Sluta ljuga ditt jävla svin. Beställer du en Volvo idag får du den först till årsskiftet. Försäljningen är mycket stark.
Jag ljuger inte ditt jävla miffo. Det var vad han sa. Försäljningen är mycket stark. Jo tjena. Är säkert många som köper bilar nu. Du måste ju ha en skruv lös.
Citera
2020-03-26, 20:17
Medlem
Någon här i tråden som blivit uppsagd pga Corona -viruset?!

De som blivit permiterade, får de tillbaka jobben allihopa och isåfall när?!
Citera
2020-03-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Pratade med en man som jobbar på volvo och det han sa lät INTE bra. Han sa bl.a att Kineserna har tömt kassorna. Det finns inget kvar.
Han pratade också om bilförsäljningen och den ligger på mer eller mindre 0. Han skrattade åt hela grejen för det är så sjukt. Sen var det prat om underleverantörer.

Raine vid bandet eller? Jag hörde från kompisens syrras mans kaninuppfödare att kineserna ska montera ned fabriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in