2020-03-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Och vad ville media åstakomma anser du?

Det var inte media som begärt de intervjuerna och inslagen. Det var HON.
Citera
2020-03-22, 12:38
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det var inte media som begärt de intervjuerna och inslagen. Det var HON.

Det har inte slagit dig att hon fattar att det håller på att skita sig? Hon ser endast till ekonomin och ser ju vart hän det barkar.
Citera
2020-03-22, 12:41
Medlem
Citat:
Låt mig gapskratta..
Det var ett koordinerat medieutspel med artikel i DN, intervjuer i TV, intervjuer i tidningar och sedan nyhetsmorgon...
Du är psykiskt sjuk utan analysförmåga och ett skralt iq. Dessutom röstar du med stor sannolikhet på Miljöpartiet
Citera
2020-03-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vem fan bryr sig om värdegrunder? Det är inte en apocalyps. Några gamlingar kommer ha dött. Trist. Hoppas mina föräldrar klarar sig. Men sen kommer allt bli som vanligt igen. Det är väl tämligen självklart. Några månaders nerstängning har många företag råd med. De kanske avskedar personal men de avskedade kommer vara arbetslösa när de ska återanställas. Då kommer de såklart gå tillbaka till sina jobb.

Sen är det ju trots allt jättemånga som fortfarande jobbar och får lön. Vi kommer ju inte ens behpva bromsa nåt, bara tuta och köra när allt kommer igång igen. Med lite tur har prisnivån gått ner. Kanske kan kronan stärkas om vi kan undvika lockdown.
Ett otroligt naivt inlägg.
Citera
2020-03-22, 12:47
Medlem
Citat:
Det har inte slagit dig att hon fattar att det håller på att skita sig? Hon ser endast till ekonomin och ser ju vart hän det barkar.

Haha.. Klart det håller på att skita sig.
Men det hon säger att "kunderna sviker" "gratis hyror för företag" "betalda löner", allt på skattebetalarnas bekostnad så de rika ska kunna bibehålla sin position är fel. Du tror inte att hon är lobbad eller jävla pundhuvud.
Citera
2020-03-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Du är psykiskt sjuk utan analysförmåga och ett skralt iq. Dessutom röstar du med stor sannolikhet på Miljöpartiet

Mer att du är sosse som går på bidrag efter att ha fått kicken som servitör och vill nu att vi ska betala för dig.
Citera
2020-03-22, 12:50
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
En kollaps likt andra världskriget är påväg.
Alla bör bunkra och skaffa stormkök. Det är lika bra överge hemmet nu och ge sig ut till skogs till närmsta vindskydd för det kommer ta årtioende innan vi är tillbaka till ett liv med lyxkonsumtion och semester.

Där är vi inte än, men det kan kan mycket väl bli så om det här håller i sig. Ingen vet vad som kommer hända. Det vi kan vara säkra på är att i stort sett alla hushåll kommer noga se över sina kostnader framöver. Jag tror många kommer upptäcka hur mycket det går att spara in på onödiga utgifter varje månad och det är pengar som faller bort i ekonomin. Servicesektorn kommer dö svältdöden inom bara ett par månader. Det kommer påverka efterfrågan och hyresintäkterna för kommersiella fastigheter. Vad det leder till är ganska lätt att räkna ut.
Citera
2020-03-22, 12:54
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Haha.. Klart det håller på att skita sig.
Men det hon säger att "kunderna sviker" "gratis hyror för företag" "betalda löner", allt på skattebetalarnas bekostnad så de rika ska kunna bibehålla sin position är fel. Du tror inte att hon är lobbad eller jävla pundhuvud.

Om hyrorna sänks, så är det hyresvärlden som sänker det, inte bidrag.

Du blandar även ihop analys och utförande. Hon inser att det håller på att skita sig, och skita sig kommer det göra i vilket fall som helst, men hon ser det endast i ett ekonomiskt perspektiv och där är hennes analys klar. Hon fattar att fonderna inte kommer att räcka för pensionerna och det är ett problem som är gigantiskt.

Hennes förslag är bara en förslag på hur man förhindrar något som ändå skulle hänt. Att pensionerna skulle krascha var något som var jättesäkert redan innan corona.
Citera
2020-03-22, 13:14
Medlem
zabuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Där är vi inte än, men det kan kan mycket väl bli så om det här håller i sig. Ingen vet vad som kommer hända. Det vi kan vara säkra på är att i stort sett alla hushåll kommer noga se över sina kostnader framöver. Jag tror många kommer upptäcka hur mycket det går att spara in på onödiga utgifter varje månad och det är pengar som faller bort i ekonomin. Servicesektorn kommer dö svältdöden inom bara ett par månader. Det kommer påverka efterfrågan och hyresintäkterna för kommersiella fastigheter. Vad det leder till är ganska lätt att räkna ut.

Du har helt rätt och fler kan faktiskt se över sina vanor i form av ekonomin. Jag själv har insett att det är rätt onödigt att köpa pizza för 1000 kronor i månaden. Har testat att inte köpa pizza nu i 2 månader, vilket har lett till att jag istället lagar all mat för den kostnaden.
Citera
2020-03-22, 13:21
Medlem
Citat:
Om hyrorna sänks, så är det hyresvärlden som sänker det, inte bidrag.

Du blandar även ihop analys och utförande. Hon inser att det håller på att skita sig, och skita sig kommer det göra i vilket fall som helst, men hon ser det endast i ett ekonomiskt perspektiv och där är hennes analys klar. Hon fattar att fonderna inte kommer att räcka för pensionerna och det är ett problem som är gigantiskt.

Hennes förslag är bara en förslag på hur man förhindrar något som ändå skulle hänt. Att pensionerna skulle krascha var något som var jättesäkert redan innan corona.

Var skrev jag hyrorna sänks?? Hon har bett att regeringen ska gå in.
Hennes förslag är att skattebetalarna ska gå in och rädda allt med sina pengar och liv.
Citera
2020-03-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zabut
Du har helt rätt och fler kan faktiskt se över sina vanor i form av ekonomin. Jag själv har insett att det är rätt onödigt att köpa pizza för 1000 kronor i månaden. Har testat att inte köpa pizza nu i 2 månader, vilket har lett till att jag istället lagar all mat för den kostnaden.

Inte nog att du betalar hög skatt på din lön och slavar för den 8 tim per dag, nu ska de också tvinga dig till att köpa pizzor...
Citera
2020-03-22, 13:22
Medlem
Imnshos avatar
Jag förstår inte att det blir panik bland tjänsteföretag för att deras business stannar ett halvår. Man säljer ju "sig själv" och behöver inte låna till en massa dyra maskiner som produktionsföretagen. Visst, man kan ha lite datorer, och lokalhyran ska betalas, men annars är det bara att övervintra över sommaren 2020.

Eller kan det vara så att man inte "bunkrat pengar" (dvs sparat)?

Folk är som galna att hamstra skithuspapper och pasta och ris, men att ha en finansiell grund att stå på verkar inte ha varit prioriterat.

En årslön på banken som Ann Wibble predikade kanske inte var så dumt ändå. Eller en årsomsättning på banken för ett företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in