2020-03-26, 19:12
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Nej det tror jag inte . Däremot kan du räkna med dagisnivå stundtals oavsett

Vart bär det av tror du ? Eller hoppas på ? Du kan överklaga placeringsbeslut med om det är så att de är åt helvete för långt o åka ( när de gäller besök )

Du kan även ringa placeringsenheten så får du de uppläst i telefon med om var o när du åker och så samt vilken klass de är .

Jag tror ju att jag hamnar på en trea och då finns det inte så många att välja på. Färingsö är närmast men jag hoppas nästan att jag hamnar långt åt helvete i stället. Det är inte rationellt och jag inser ju att jag kommer ändra mig men som jag känner nu vill jag inte ha några besök.
Ska dottern komma måste hon ha sin pappa med sig och honom vill jag inte se röken av. Han vägrar att gå med på lösningen jag presenterade för honom med annan vuxen och soc säger att det är han som kommer bestämma hur det ska skötas.
Citera
2020-03-26, 19:26
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Jag tror ju att jag hamnar på en trea och då finns det inte så många att välja på. Färingsö är närmast men jag hoppas nästan att jag hamnar långt åt helvete i stället. Det är inte rationellt och jag inser ju att jag kommer ändra mig men som jag känner nu vill jag inte ha några besök.
Ska dottern komma måste hon ha sin pappa med sig och honom vill jag inte se röken av. Han vägrar att gå med på lösningen jag presenterade för honom med annan vuxen och soc säger att det är han som kommer bestämma hur det ska skötas.

Ok. Det är ditt val jag hade inga besök själv under en vända och de var riktigt tråkigt när de andra hade besök men i slutändan är de lite skit samma

Hamnar du på färingsö på den öppna delen är den liten på 5 eller 10 platser men du kommer klara av de galant ja förstår du är nervös men detta är A och O

Hygien
Kunna bete dig
Ta ingen skit

Och var bara tyst om du har pengar kvar ... Från brottet dvs ... Folk är falska som satan där inne ...

Av alla ja satt med så verkar flera av dem va riktiga losers i verkligheten men där snacka de om att de hade ... Ta de me en nya salt
Citera
2020-03-26, 23:53
Medlem
Funkhousers avatar
Avtjänade precis åtta månader. Gjorde bra kontakter och fick bättre mat än hemma.

- Fick inte ta in gameboy. Ville spela pokemon.
- Fick ta in super nintendo.
- tog in Super GameBoy adapter för Super Nintendo SNES
- min cellkamrat tog in sega
- vi var gamer masters på benet
Senast redigerad av Funkhouser 2020-03-27 kl. 00:00.
Citera
2020-03-27, 07:26
Medlem
Prisonchicks avatar
Funderar på om jag skulle kunna få uppskov med en månad eller två. Jobbar i vården så det kanske är bättre att jag gör min "plikt" på utsidan tills Coronan börjar ebba av.
Dessutom skulle jag behöva få in nån månadslön till för att täcka alla kostnader medans jag är borta.
Citera
2020-03-27, 08:18
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Funderar på om jag skulle kunna få uppskov med en månad eller två. Jobbar i vården så det kanske är bättre att jag gör min "plikt" på utsidan tills Coronan börjar ebba av.
Dessutom skulle jag behöva få in nån månadslön till för att täcka alla kostnader medans jag är borta.

Om det är så du känner så varför inte?

Du verkar ha goda skäl till att kunna på uppskov men man vet aldrig med KV.
Citera
2020-03-27, 15:46
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

Det borde du utan problem. Säg du hostar o allmänt hängig . Är ju stopp för egen inställelse just nu ändå

Giltigt skäl enligt mig är de dock
Citera
2020-03-27, 15:48
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkhouser
Avtjänade precis åtta månader. Gjorde bra kontakter och fick bättre mat än hemma.

Låter nästan som peddoberga Tillberga
Citera
2020-03-29, 00:26
Medlem
Kan man bli nerklassad även om man sitter av ett kortare straff? 4 månader placering klass 1, finns det möjlighet att ta sig till en klass 2 om man sköter sig?
Citera
2020-03-30, 02:09
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mILLL
Kan man bli nerklassad även om man sitter av ett kortare straff? 4 månader placering klass 1, finns det möjlighet att ta sig till en klass 2 om man sköter sig?

Har du 4 mån sitter du 2.20 men. Har du 6 mån så sitter du 4 mån

Räkna på att anstalten lägger på kvaltid för permis innan du får din första vilket kan ske tidigast efter 2 mån för du måste ha haft en övernattning som funkat utan anmärkning så ja de är möjligt .

Jag hade dock överklagat placeringen och sagt att de kan se över den och sätta dig på en 2a eller 3a direkt om möjligt så kanske du slipper en 1a ...

Annars . Har du inställelse i sommar ? Om ja . Ställ in dig på annan anstalt och hoppas du får va kvar
Citera
2020-03-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Har du 4 mån sitter du 2.20 men. Har du 6 mån så sitter du 4 mån

Räkna på att anstalten lägger på kvaltid för permis innan du får din första vilket kan ske tidigast efter 2 mån för du måste ha haft en övernattning som funkat utan anmärkning så ja de är möjligt .

Jag hade dock överklagat placeringen och sagt att de kan se över den och sätta dig på en 2a eller 3a direkt om möjligt så kanske du slipper en 1a ...

Annars . Har du inställelse i sommar ? Om ja . Ställ in dig på annan anstalt och hoppas du får va kvar
Vad är skillnaden mellan en 1a och 2a? Förutom klientelet då. Sen så är ju inte Hällby en hög 1a som Kumla/Hall/Salberga.
Citera
2020-03-30, 14:54
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mILLL
Vad är skillnaden mellan en 1a och 2a? Förutom klientelet då. Sen så är ju inte Hällby en hög 1a som Kumla/Hall/Salberga.

Mera plitar och hårdare

Nä de är de inte men däremot är Hällby rätt off Side så du är medveten om de ...dock tycker jag maten och kioksek var bra där
Citera
2020-03-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkhouser

Precis, vilket jävla skämt svenska fängelser är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in