2020-03-26, 18:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Detta är ett typiskt exempel på vad en förövare säger till sitt offer. Om och om igen. Nöter in det hos offret. Men blandar det med vettiga saker. Allt för att skapa tvivel. Och offret börjar tvivla på sig själv: ”kanske har han rätt, kanske är jag sån”. Till slut blir det en sanning. Offret känner skam över sin uselhet. Gör allt för att få de där korta ljusglimtarna, av det som offret tror är kärlek, från honom. Kom tillbaka! Säg JÄD! Det mildrar min ångest! Varje fall för en kort stund.

Det dröjer lång tid innan hoppet överger offret. Innan hon orkar erkänna att allt varit en lögn. Speciellt efter denna enorma insats hon har betalat i hopp om att få hans kärlek.

Det är märkligt hur förutsägbart detta mönster är. Och skrämmande hur stor okunskapen är om dessa fullt mänskliga reaktioner.

Men är det vanligt att det tar över ett år
att fatta att han har valt sin fru?

Är det ”normalt” att vara så totalt utan
empati med hans bedragna fru? Helt utan
skuldkänslor för vad hon gör mot henne?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-26 kl. 18:55.
Citera
2020-03-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Var det han som var med när LW bröt benet, körde henne i pulka(?), eller blandar jag ihop honom med nån annan?

Stämmer bra, det var han som Lena var tillsammans med i Sälen den
13 - 14 januari -18 när hon bröt benet. Det var han som skjutsade Lena
i pulka, så du har inte blandat ihop det!

Foto från den 10 maj -18:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2Fcc59b591-ab84-4ab9-954b-60f774258de2_l. jpg
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-03-26 kl. 19:23. Anledning: Tillägg foto
Citera
2020-03-26, 18:57
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det finns mängder av bilder på Hanna i tråden. Nedanstående foto har länkats
flera gånger i tråden, den har du förmodligen sett.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2F7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l. jpg
Ja den har jag sett men tack iaf
Citera
2020-03-26, 19:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Var det han som var med när LW bröt benet, körde henne i pulka(?), eller blandar jag ihop honom med nån annan?

Ja, det är han.
Han är också med på de sista korten LW
lade ut i sin GC-logg.

”Den snygge” eller vad var det vi kallade
honom i början av tråden?
Citera
2020-03-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Du skriver värderande om hennes sexliv. Du överdriver antalet älskare för att sätta BO i dålig dager. Du värderar att hennes föräldrar blev utnyttjade. Varken de, barnen eller någon annan har uttryckt den bilden.

Man får väl tycka, att om man vill ha en gift man (eller en som redan är med en annan) och vill att han ska lämna den andra och bilda par med en, är det väl ingen god strategi att ha 10 älskare i väntan på föremålet för kampen.
Finns då ingen - eller mindre - anledning för SD att (våga) ta det steget ...
Citera
2020-03-26, 19:09
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men är det vanligt att det tar över ett år
att fatta att han har valt sin fru?

Är det ”normalt” att vara så totalt utan
empati med hans bedragna fru? Helt utan
skuldkänslor för vad hon gör mot henne?

Du beskriver väl svinet Stefan Davidsson nu, eller hur?
Eller menar du att Stefan under detta år inte knullade LW? Han avhöll sig alltså för att han istället levde troget med Hanna Davidsson?
Citera
2020-03-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag vet också att jag har läst samma om samtalet till Polisen.
Kollade bakåt i tråden bara för att uppge vart mitt vaga minne angående MP och JG förde mig och slutsatsen:
Ihåligt och inte så värst sant det här med att JG var och petade runt i MP, med andra ord...

Sorry..

Man kan väl tänka sig att JG borde ha tänkt att han ska agera som om vilken som helst ska eftersökas, men samtidigt meddela det han har kännedom om, till polisen - så gör man väl normalt sett -
utan att därför utse någon ev GM.
Varför han tipsade om att söka hos HD får vi kanske veta när han vittnar.
Han borde agera efter vad som kommer fram i TR, att om SD är MGM så är han det, och handla
utifrån det. Är SD oskyldig enligt TR kan han ju handla efter det.
Tror inte han så gärna överdriver sitt tipsande till polisen ...
Han riskerar nog inte vänskapen med SD om han inte måste.
Citera
2020-03-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja den har jag sett men tack iaf

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2F3e6e1553-d9d3-4cd5-9797-bdaabbe68d02_l. jpg

En foto på HD i rosa jacka från den 22 september -19, det kanske du inte sett?
Citera
2020-03-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror allt mynnar ut i kontroll. Så länge LW bråkade med SD så var allt lugnt för SD. Då visste han att hon ville ha honom och han kunde styra henne. Likaså HD - henne styrde han också. I slutet när hon tänkte åka till Norge, och då hon sa att "du har ingen makt över mig längre", då brast det för SD. Då skulle han inte ha kontroll över henne längre. Han ville ha henne - men bara för sex. Hon har funnits där i 6 år för honom. Så länge han höll moroten framför henne (resan till Kilimanjaro), så var hon fast med honom. Och då var han nöjd.

SD hade sin familj, och den tänkte han ha kvar. Men kontrollen över LW tänkte han inte släppa. Nu finns hon inte längre och SD är nöjd. Han behöll kontrollen in i det sista. Precis som Tovas mördare, Billy. När Billy var i häktet meddelade hans advokat att "Billy sover gott om nätterna". Tro fan det - han behövde inte oroa sig för var hon var eller vem hon umgicks med. Han har fortfarande kontrollen.

Jag tror det är så enkelt. SD, kontrollfreaket, tänkte INTE låta LW springa lös utom hans kontroll. Hellre dödade han henne. Och det gjorde han. Många problem löstes där.

Japp! Om han är en psykopat så är det precis så
Citera
2020-03-26, 19:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man får väl tycka, att om man vill ha en gift man (eller en som redan är med en annan) och vill att han ska lämna den andra och bilda par med en, är det väl ingen god strategi att ha 10 älskare i väntan på föremålet för kampen.
Finns då ingen - eller mindre - anledning för SD att (våga) ta det steget ...

Om inte syftet var att göra honom
svartsjuk så att han till sist skulle välja
henne. Om han insåg/trodde att han var på
väg att förlora henne också.
Citera
2020-03-26, 19:24
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2F3e6e1553-d9d3-4cd5-9797-bdaabbe68d02_l. jpg

En foto på HD i rosa jacka från den 22 september -19, det kanske du inte sett?
hmm...tack så mycket,nej jag hade inte sett den bilden.
Så jädra vacker
Citera
2020-03-26, 19:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man kan väl tänka sig att JG borde ha tänkt att han ska agera som om vilken som helst ska eftersökas, men samtidigt meddela det han har kännedom om, till polisen - så gör man väl normalt sett -
utan att därför utse någon ev GM.
Varför han tipsade om att söka hos HD får vi kanske veta när han vittnar.
Han borde agera efter vad som kommer fram i TR, att om SD är MGM så är han det, och handla
utifrån det. Är SD oskyldig enligt TR kan han ju handla efter det.
Tror inte han så gärna överdriver sitt tipsande till polisen ...
Han riskerar nog inte vänskapen med SD om han inte måste.
Han kan knappast agera efter vad som kommer fram i rätten, han ska vittna... innan dom fallit.
Sanningen är vad han ska hålla sig till, om han har någon ryggrad, och efter det kommer rättens utslag. Han kan inte både ha kakan och äta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in