Citat:
Min käre Krmkr, gå inte vilse i trollskogen nu, du vet hur det var i Bjärred-tråden, trollen stod bakom varje sten och buske och viskade sina trollsagor.
Backman och den andra behöver inte jobba med yviga gester och annat som syns det räcker med att de ställer de rätta frågorna till de som vittnar, t.ex som de gjorde om DNA.
Där fick de in sina poänger på ett bra sätt, de behöver ju inte bevisa MGM,s oskuld det räcker för dem att väcka "rimligt tvivel" om åklagarnas upplägg.
Dessutom har du ju den undermåliga rapporteringen från NA, den är ju under all kritik så det går inte från den att bilda sig en uppfattning om hur advokaterna jobbar.
Backman och den andra behöver inte jobba med yviga gester och annat som syns det räcker med att de ställer de rätta frågorna till de som vittnar, t.ex som de gjorde om DNA.
Där fick de in sina poänger på ett bra sätt, de behöver ju inte bevisa MGM,s oskuld det räcker för dem att väcka "rimligt tvivel" om åklagarnas upplägg.
Dessutom har du ju den undermåliga rapporteringen från NA, den är ju under all kritik så det går inte från den att bilda sig en uppfattning om hur advokaterna jobbar.
He he he he.
Men jösses Reimer.
Du får inte ta mina ord på allvar.
Jag ville nog mest bara snacka lite skit om Stefans försvarare, och Självklart så har nog Backman kontroll på vad dom håller på med annars så hade nog Stefan begärt att få en ny försvarare.
Men utifrån den lilla lilla rapporteringen samt dom enstaka frågorna som NA har delgett oss så finns ändå känslan av att dom skiter totalt i honom.
Nu har NA bara gett oss 1% av försvararnas arbete och bemötande i rätten, men just den 1% är inte direkt imponerande.
Kan vara så förbannat illa att dom resterande 99% är så jäkla bra att Stefan blir frikänd .........
Visst kan det bli så, och då har självfallet Backman gjort exakt vad han skall.
Men som sagt, det lilla lilla lilla lilla (1%)jag har läst och hört från Backman & Co har inte imponerat.
Men vi vet allihopa att rimligt tvivel räcker. Hans oskuld behöver inte bevisas utan det är rimligt tvivel som räknas.
Tänk på possenten Helge !!!