2020-03-26, 08:02
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tyvärr så var ju det enda objekt hon ville
ha SD så jag vet inte om det hjälpte att hon valde objekten med sådan omsorg.

Här hittar du en lista på de som var
aktuella 2018-04-02.

https://docdro.id/CWoymwU

Jag vet att hon skev att hon inte låg med
dem men det var ju uppenbarligen en
lögn eftersom det hittats sperma efter
tre av dem i hennes trosor.

Hon verkar faktiskt manisk där. Bara
rabblar på om sig själv utan att bry sig ett
dugg om den hon skriver till.

Jag ska fixa en lista åt dig när jag orkar
och inte har något viktigare att kolla upp.

Jag vet inte om jag vill kalla det manisk. Jag tror snarare att hon var desperat. Hon var så djupt inne i sitt "missbruksbeteende" med SD. Det som också framkommer i texterna du delat på sistone är att han faktiskt uppmanade henne att träffa andra och att många av dem var vänner till honom. Genom det så lyckades han med konststycket att såra henne (rata) samtidigt som han ju var snäll och hjälpsam (han kallade sig hennes coach). Jag tror att hon egentligen bara ville bli älskad. Och många kvinnor som inte mår bra (det finns inga negativa värderingar i det här och tro mig jag har själv fallit i den fällan) fattar inte riktigt att sex är inte kärlek och du kan inte köpa kärlek med sex. Det är intressant att just dessa två LW och SD var så oehört destruktiva tillsammans. Jag tror att anledningen till det är just att LW från början var en empatisk högkänslig människa. På slutet fick hon ett beteende som jag liknar vid missbruk. Det blir mycket ego och vältrande i eländet. Jag lider med henne och hade önskat att någon satt stopp. Jag tror inte hon förmådde. Men det känns som att det borde funnits ett bättre stopp än 17 slag. Ett stopp där hon hade fått läka och hitta bättre saker i livet.
Citera
2020-03-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han har väl ett hemligt klätterträd nånstans där han har gömt den i så fall.

Men märkena på träden var av ett i en eller annan bemärkelse vasst tillhygge (eller massivt stål) och möjligen tvåhandsfattat, hade jag gissat, med reservation för bildskala. Kofot? Modell inbrottstjyv, alltså portföljmodell?

Det enda man gått ut med är att någon form av cylinderaktigt tillhygge har använts, storlek på slagyta samt att inga spår av tillhygge hittats på BP.

Postar om bilderna på skadorna på nederdelen av trädet:

https://minfil.com/xcx9F3a9o2/8265DFD2-AB72-4744-AE47-6445EC9BC65D_jpeg

https://minfil.com/zexbFba9o9/11FABE79-A523-418C-8E0D-93C3EFEA6825_jpeg

https://minfil.com/1ax9F3a4oe/D64E8611-5E0B-445C-828E-9A1CB0EADEA2_jpeg[/quote]
Citera
2020-03-26, 08:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har betydelse!
Det har betydelse för att du svärtar ner offret utan att ha på fötterna. Hon kan inte försvara sig. Du svärtar ner hennes barn, hennes föräldrar och allt som har med henne att göra. Du svärtar ner hennes vänner.

Läste du i FUP eller bara de citerade meningarna?
Hon hade gjort en planering i excell eller liknande för gruppens planering. Hon var också väldigt involverad i matfrågorna verkade det som.

Du vill verkligen bara vill se det negativa och dåliga.

Som jag ser det har du haft fel i flera av de här frågorna som du driver så hårt.

Bert verkade tycka väldigt mycket om L*ena, minstingen berättade om att morföräldrarna kom och var barnvakt för att de ville vara med barnbarnen och m.g.l presenterades av en vän till L*ena (HÅ?) för att hon trodde att de skulle kanske passa ihop. Man gör väl inte det om mannen är gift?

Nu får du faktiskt skärpa dig. Du är så feg att se hur Lena var att du inte drar dig för att profitera på och gömma dig bakom dom nära för att upprätthålla vrångbilden. Fy på dig..

Du har den mest extrema genussynen i hela tråden och den har inte ett skit med LW att göra.

Utan att ha på fötterna? Vad lever du i för värld som inte förstår bättre när hela FUP skriker om Lenas missbruk av män.

Värre än dom värsta männen i sitt skryt om sina erövringar. Att hon blev mördad har i högsta grad att göra med hennes gränslöshet att göra.

Att du vill att anledningen att hon mördades ska tystas ner BARA för att hon blev mördad är ren galenskap.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-26 kl. 08:24.
Citera
2020-03-26, 08:22
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag vet inte om jag vill kalla det manisk. Jag tror snarare att hon var desperat. Hon var så djupt inne i sitt "missbruksbeteende" med SD. Det som också framkommer i texterna du delat på sistone är att han faktiskt uppmanade henne att träffa andra och att många av dem var vänner till honom. Genom det så lyckades han med konststycket att såra henne (rata) samtidigt som han ju var snäll och hjälpsam (han kallade sig hennes coach). Jag tror att hon egentligen bara ville bli älskad. Och många kvinnor som inte mår bra (det finns inga negativa värderingar i det här och tro mig jag har själv fallit i den fällan) fattar inte riktigt att sex är inte kärlek och du kan inte köpa kärlek med sex. Det är intressant att just dessa två LW och SD var så oehört destruktiva tillsammans. Jag tror att anledningen till det är just att LW från början var en empatisk högkänslig människa. På slutet fick hon ett beteende som jag liknar vid missbruk. Det blir mycket ego och vältrande i eländet. Jag lider med henne och hade önskat att någon satt stopp. Jag tror inte hon förmådde. Men det känns som att det borde funnits ett bättre stopp än 17 slag. Ett stopp där hon hade fått läka och hitta bättre saker i livet.

Hon fick ju hjälp av sjukvården av ngn psykolog/hjärnskrynklare, sen av ngn frikyrkopastor som var terapeut. de rekommenderade henne att avsluta relationen med SD, då avslutade hon *behandlingen*.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-26 kl. 08:25.
Citera
2020-03-26, 08:24
Medlem
Citat:
Nu var inte inlägget till mig... men tycker att det är ett bra inlägg i tråden och tror att det ligger mycket sanning i det Du skriver.
Citera
2020-03-26, 08:24
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Hon hade väl grov separationsångest och anknytningsproblem efter att ha blivit lämnad ensam första tiden i livet? Kommer inte ihåg exakt hur det var.

Sen som hon experten tog upp igår blir det störst problem för kvinnorna som inbillar sig att de har kontroll och makt i förhållandet. Det var ju hela tiden en maktkamp mellan dem och när Lena till slut var redo att gå vidare och kontrollen gled ur händerna på Stefan Davidsson, så mördade han henne.

Lena kände ju grovt självförakt pga förhållandet, hur hon lät sig sjunka till den nivån. För att återvinna självrespekt snöade hon in på att ”vinna” vilket ju är helknas såklart för det går inte i den situationen. Men man får inte glömma vad psykopater gör med människor och tänker man sen på de grundproblemen Lena hade så inser man att hon var ett perfekt offer för Stefan Davidsson och det var ju faktiskt han som började ragga på henne, när han var gift.
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag håller med er båda här.

Ingvar verkar absolut hat tappat stinget. (Jag vet såklart att många tar det lugnt innan pläderingen) men det känns ändå inte som om Ingvars brinnande låga brinner så mycket i detta fallet. Då tänker jag att Ingvars partner i detta fall skulle kliva fram och ta lite befälet över situationen. Men Icke.
Jag tror absolut som du Davidsson - Dom har helt enkelt tröttnat på idioten, och dom skiter fullständigt hur det går för honom.
Jag kan inte säga att jag skulle klandra dem om det stämmer
Citat:
Det har betydelse!
Det har betydelse för att du svärtar ner offret utan att ha på fötterna. Hon kan inte försvara sig. Du svärtar ner hennes barn, hennes föräldrar och allt som har med henne att göra. Du svärtar ner hennes vänner.

Läste du i FUP eller bara de citerade meningarna?
Hon hade gjort en planering i excell eller liknande för gruppens planering. Hon var också väldigt involverad i matfrågorna verkade det som.

Du vill verkligen bara vill se det negativa och dåliga.

Som jag ser det har du haft fel i flera av de här frågorna som du driver så hårt.

Bert verkade tycka väldigt mycket om L*ena, minstingen berättade om att morföräldrarna kom och var barnvakt för att de ville vara med barnbarnen och m.g.l presenterades av en vän till L*ena (HÅ?) för att hon trodde att de skulle kanske passa ihop. Man gör väl inte det om mannen är gift?
Håller med!
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-03-26 kl. 09:01.
Citera
2020-03-26, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang spekulationer om mordverktyg...

Tidigare i tråden har det skrivits om att SD hade "något" som han visade barn (ev på något kalas) och de var imponerade om vilka skador det gjorde.

Någon som kommer ihåg detta och vad var det för tillhygge?

En så kallad ekorrdräpare demonstrerade SD för de storögda barnen:

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg av GilGrissom från den 14/7-18:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Vid detta tillfälle verkade ekorrdräparen fortfarande finnas i SD:s ägo

SD:s logg i spoilern:

Friday, 13 July 2018 Örebro, Sweden
En riktig semesterdag kom det att bli idag. Men ingen semesterdag är såklart
arbetsfri, utan idag plockades det sten i åkern på morgonen. Sedan tog
semesterrutinerna över.

Släktingar och vänner rullade in, en efter en, eller två efter fyra osv.
Kaffehurran jobbade sig varm och bjöd något 20-tal varma och sanna människor
som lever AFK på kaffe till nybakad vinbärskaka i slottsträdgården.

Många dröjde sig kvar och grillen fick bjuda nästan lika många på lunch.
Eftersom värmen var påtaglig idag blev vi alla badsugna så det blev bad i
sjön med efterföljande fika i naturen. Här vidtog även en demonstration
av ekorrdräparen för storögda barn.

Innan återresa till Slottet blev det ett kort stopp vid herrgården för att kolla
till några djur och ett stopp även vid denna burk.
Tack för cachen, den här miljön känner vi väl av olika personliga skäl.
Och snårigt var det som sagt...

Bildtext, Citat: Under dagen passerades en av de fem mest romantiska
platserna i mitt liv. Kommer aldrig glömma den dagen.
Citera
2020-03-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
En så kallad ekorrdräpare demonstrerade SD för de storögda barnen:
Tack för att Du hittade!

Undrar vad "ekorrdräpare" är och vilka skador den kan göra/gjorde vid demonstrationen för de storögda barnen?
Citera
2020-03-26, 09:13
Medlem
Citat:
Ka*rin minns att hon sa till Ka*rin J, "vad skönt att Joakim inte är hemma". Hon
syftade på att han då inte skulle kunna bli misstänkt, då han var utomlands då hon försvunnit.
K*arin visste att Jo*akim och Lena haft en relation och att de ibland varit i luven på varandra.
De var två personer med starka viljor som ibland krockade då de inte delade grundläggande
värderingar. Som exempel har Joaki*m berättat om en situation då de diskuterat
homosexualitet. Joaki*m tyckte att alla var värda lika mycket medan Lenas religion fick
hennes att inte dela den uppfattning. Diskussionen resulterade i att Joa*kim i den situationen
åkte ifrån Lena. Konflikterna mellan dem har varit verbala, Joak*im har aldrig berättat om våld
mellan dem. Lenas agerande, att söka närhet men inte verka vilja ha en relation, skapade en
besvikelse hos Joa*kim
.

Jo*akim Sjö*berg

Joa*kim är snäll men har ett häftigt humör. Exempelvis har Jo*akim och K*arin vid ett tillfälle
blivit osams, han blev arg på henne och skrek åt henne. Joak*im blev svart i ögonen. Ka*rin sa
åt honom att lägga av och de gick sedan åt varsitt håll. Vid ett annat tillfälle har Joa*kim blivit
arg på Kar*in J och skrivit arg åt henne på Messenger. Han verkar "tända till" och bli arg
verbalt. Ka*rin har aldrig blivit rädd för Joa*kim och han har aldrig tagit till våld. Under
perioder mår Jo*akim dåligt dels på grund av ett stressigt jobb, dels på grund av att hans son
bor i Göteborg och att relationen till sonens mamma är svår. 2014 separerade Joa*kim från sin
dåvarande flickvän som han bott med i närheten av Kilsbergen. Enligt Joa*kim ska hon ha
beskrivit sig ha varit rädd för honom, något han själv inte kunde förstå.

Efter förhöret hos polisen har Joa*kim berättat att han blivit tillfrågad om ett tillfälle då han
blivit arg på Lena vid ett event. Joa*kim kände inte igen sig i den beskrivningen som han fått
till sig från polisen gällande hans agerande.
Under våren -18 hade Joa*kim och K*arin inte så mycket kontakt, de träffades då och då.
Utöver att han hade det tufft med sitt jobb har han verkat som vanligt.

I februari -15 då Joa*kim börjat dejta Lena blev Stefan skitförbannad på honom och det skar
sig fullkomligt mellan dem. Anledningen var att han tog från tiden som Stefan ville spendera
med Lena.
Stefan och Joa*kim kunde inte gå på samma event, var den ena där vägrade den
andra gå dit. Joa*kim berättade för Ka*rin att det var en konflikt mellan dem. Han var förvånad
över Stefans reaktion som för honom var oväntad. Ka*rin försökte prata med Stefan via
Messenger om att han och Joa*kim betedde sig som två tonåringar. Stefan bekräftade det med
"jag vet, men det är inget du kan göra något åt!" (se förhörsbilaga 1). Kar*in uppfattade det
som att Stefan var svartsjuk på Joak*ims relation med Lena vilket Ka*rin, Ka*in J och Joa*kim
då pratade om.

Kar*in och Ka*rin J har ofta skojat och funderat över hur Hanna orkat med Stefan.

s. 661 -663

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Vad vill du säga med det här inkopierade från FUP utan kommentar?
Citera
2020-03-26, 09:17
Medlem
Citat:
"Knatos" tycks ha ett säkert alibi.
Han var i Kina.

Ur förhör med Joha*nsson, Ken*neth

Lena låg med Stefan under förhållandet med Mats. Ken*neth visste om det och pratade med
Lena om att det inte var okej och att det inte kändes bra för honom att veta om det då han och
Mats är vänner. Kenn*eth vet inte om Mats vet hur relationen mellan Lena och Stefan sett ut
men Mats hatar Stefan. Det framgår också i Messengerkonversationen. Lena berättade inte
för Mats att hon hade en sexuell relation med Stefan, men hon berättade att Stefan var dum
och hotade henne
.

Lena och Stefan har haft ett förhållande i sex år. Lena vigde Stefan och Hanna då de gifte sig.
Hon sjöng för dem under vigseln. Något år efter det inleddes förhållandet.

s. 446

Lena låg i princip med Stefan två, tre gånger i veckan, efter klockan tolv. Hanna, Stefans
förra fru, tog sömntabletter och Stefan kunde därför smita ut. Lena har vid något tillfälle
skickat information från appen Endomondo där man kan se "spår" på hur Stefan går till
hennes bostad som loggats av en GPS. Ken*neths uppfattning är att Lena och Stefan träffats
hos Lena på nätterna de flesta gångerna. Stefan har varit ute och gått runt elva, tolv och gått
in till Lena via altandörren som hon lämnat öppen
.

Lena och Stefan har, under många år, skickat nakenbilder till varandra. Ke*nneth säger att
Stefan haft tillgång till visnings lägenheter kopplat till sig jobb. Där träffades Lena och Stefan.
Det finns skärmdumpar i konversationen där Stefan fotat från lägenheter och skickat till Lena.
De möttes ofta upp inne i stan. Det var en cykelsträcka på 15-20 minuter hem och på så sätt
fick de tid med varandra

Kenn*eth och Lena fick en "fling" på tråden och det blev en konflikt mellan dem. Ken*neth var
tuff mot Lena och pressade henne genom att säga att det skulle gå åt helvete för henne om
hon inte gjorde något åt sin kontakt med Stefan. Det var Ke*nneth som fick Lena att anmäla
Stefan till polisen för det han gjort mot henne. Lena lyssnade på det Ken*neth sa. Han sa åt
henne att hon fick göra som hon ville.

Det slutade med att Lena bjöd hem Hanna till sitt köksbord någon gång under förra året och
berättade allt för henne. Lena orkade inte bära det mer. Lena berättade för Hanna att hon haft
ett förhållande med hennes man. Hanna hade varit misstänksam innan mötet. Efter mötet
mellan dom tvingade Hanna Stefan att blocka Lena på Facebook. Det är de dem pratar om på
Flashback nu, varför konversationerna försvann

Det Ken*neth berättar har han fått veta från Lena.

s. 447

Kenn*eth höll på att ramla in i en relation med Lena. Hon har sovit över någon gång efter en
skidtävling. När de närmade sig att bli en relation så blev det inget. De har inte haft en sexuell
relation
.

Kenn*eth säger att en anledning till att det skar sig mellan honom och Lena var att han ville
berätta för Mats om att hon hade en relation med Stefan. Han hamnade i ett dilemma där han
svek Mats.

Ken*neth ombedes berätta om Lena

Lena var charmig. Att hon skulle ha någon annan kärleksrelation än till Stefan vet inte
Kenn*eth något om, Lena umgicks mest med män. Hon kunde cacha i grupper med kvinnor
och män, men när hon var med någon själv då var det mest män. Lena var attraktiv och hade
en utstrålning. Hon var kramig, frän, gosig, artikulerad. Kenn*eth säger att han pratat med
flera personer om det som hänt Lena, den delade uppfattning bland dem om Lena är att hon
var flörtig.

Hon åkte till Stockholm till någon och bodde där. Ken*neth minns inte vad han heter.
Utifrån Ken*neths uppfattning var Lena och mannen vänner, inget mer.
Ke*nneth säger att hans relation till Lena var så bra att
om hon sa att hon inte låg med någon, då gjorde hon inte det.

s. 448

Under sista tiden har Ken*neth och Lena inte haft kontakt. Det skar sig någonstans. Ken*neth
gick på henne ganska hårt och sa åt henne att om hon inte gjorde något åt sin situation så
kommer det att bli en katastrof.

I konversationen framgår också hur Kenn*eth och Lena kom varandra nära men att hon blev
besviken på honom för att han släppte sina känslor och inte höll distansen till henne. Det sker
sig under vintern förra året, -17.
Lena har haft fullt upp med kontakt med Stefan, hon har aldrig aldrig släpp Stefan. Hon ville
inte öppna sig mer om honom utan stängde igen. Kenn*eth beskriver Lena som duktig på att
"stänga igen".

s. 449

Ur förhör med Astr*öm, Hel*na

Ken*neth Johan*sson, (geocachinga/ias: Knatos)
Ken*neth bor i Hedemora. Hel*ena har träffat honom i samband med geocachingevent. De är
Facebookvänner men har aldrig pratat om annat än geocaching. Hel*ena har hållit en distans
till honom utifrån det Lena berättat.
Lena och Kenn*eth träffades en tid, sannolikt under andra halvåret -17. Hon kan eventuellt se
det i sin Messengerkonversation med Lena ( se förhörsbilaga 2). Deras relation blev snabbt
väldigt intim, mer intim än vad Lena var beredd på. Relationen var kort och väldigt explosiv.

Lena har uttryckt att de hamnade i säng och att relationen var sexuell mellan dem. Under den
kontakten hände något mellan Stefan och Lena som föranledde en polisanmälan. He*lena vet
inte när i tid men hon fick veta om det först i juli -17. Efter det ångrade Lena djupt att hon
berättat "i princip allt" för Ken*neth om Stefan. Kenn*eth sa att Lena behövde bryta relationen,
att den var destruktiv och att hon borde söka professionell hjälp. Utifrån det kände sig Lena
trängd och avföljde Ken*neth på sociala medier. Lena avslutade relationen och upplevde
Ken*neth som efterhängsen.

s. 688

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Vad försöker du att säga med inlägget, mer än att K var i Kina?
Citera
2020-03-26, 09:21
Medlem
Citat:
Vet inte hur många nätter de skulle vara ute? Fem, om man läser ett inlägg av Lena i chatten.

Här förhör med R*ger N*ordin, han köper liggunderlag:

Aktbil 150/513
...
2018-05-12 23:30:28 Lena Wesström (till Jimmy)----------Asch, jag tar det lite större. Jag har fixat det, de andra får fixa sina

2018-05-12 23:31:21 Jimmy Holmqvist (till Lena) Ja. Nu har de ju en plan. Far väl säga att du måste få plats med en gunga och lite andra leksaker i tältet

Med tanke på vad som föregivits angående SD och LWs sexuella utsvävanden, kan det röra sig om sexgungor och andra sexleksaker?

Språkbruket skulle då likna det som används i s.k. swinger-kretsar. Örebro har mellan ett hundratal par som är aktiva i sådana. En mindre del var aktiv på gamla Club Eden och både SD och LW är gammal nog att ha deltagit där. Finns också en hårdare kärna som ägnar sig åt sado-masochism på The Mansion..

Bara spekulationer... men vuxna som pratar om att ta med sig gungor och leksaker är ovanligt, förutom i vissa kretsar...
Citera
2020-03-26, 09:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
"Knatos" tycks ha ett säkert alibi.
Han var i Kina.

Ur förhör med Joha*nsson, Ken*neth

Lena låg med Stefan under förhållandet med Mats. Ken*neth visste om det och pratade med
Lena om att det inte var okej och att det inte kändes bra för honom att veta om det då han och
Mats är vänner. Kenn*eth vet inte om Mats vet hur relationen mellan Lena och Stefan sett ut
men Mats hatar Stefan. Det framgår också i Messengerkonversationen. Lena berättade inte
för Mats att hon hade en sexuell relation med Stefan, men hon berättade att Stefan var dum
och hotade henne
.

Lena och Stefan har haft ett förhållande i sex år. Lena vigde Stefan och Hanna då de gifte sig.
Hon sjöng för dem under vigseln. Något år efter det inleddes förhållandet.

s. 446

Lena låg i princip med Stefan två, tre gånger i veckan, efter klockan tolv. Hanna, Stefans
förra fru, tog sömntabletter och Stefan kunde därför smita ut. Lena har vid något tillfälle
skickat information från appen Endomondo där man kan se "spår" på hur Stefan går till
hennes bostad som loggats av en GPS. Ken*neths uppfattning är att Lena och Stefan träffats
hos Lena på nätterna de flesta gångerna. Stefan har varit ute och gått runt elva, tolv och gått
in till Lena via altandörren som hon lämnat öppen
.

Lena och Stefan har, under många år, skickat nakenbilder till varandra. Ke*nneth säger att
Stefan haft tillgång till visnings lägenheter kopplat till sig jobb. Där träffades Lena och Stefan.
Det finns skärmdumpar i konversationen där Stefan fotat från lägenheter och skickat till Lena.
De möttes ofta upp inne i stan. Det var en cykelsträcka på 15-20 minuter hem och på så sätt
fick de tid med varandra

Kenn*eth och Lena fick en "fling" på tråden och det blev en konflikt mellan dem. Ken*neth var
tuff mot Lena och pressade henne genom att säga att det skulle gå åt helvete för henne om
hon inte gjorde något åt sin kontakt med Stefan. Det var Ke*nneth som fick Lena att anmäla
Stefan till polisen för det han gjort mot henne. Lena lyssnade på det Ken*neth sa. Han sa åt
henne att hon fick göra som hon ville.

Det slutade med att Lena bjöd hem Hanna till sitt köksbord någon gång under förra året och
berättade allt för henne. Lena orkade inte bära det mer. Lena berättade för Hanna att hon haft
ett förhållande med hennes man. Hanna hade varit misstänksam innan mötet. Efter mötet
mellan dom tvingade Hanna Stefan att blocka Lena på Facebook. Det är de dem pratar om på
Flashback nu, varför konversationerna försvann

Det Ken*neth berättar har han fått veta från Lena.

s. 447

Kenn*eth höll på att ramla in i en relation med Lena. Hon har sovit över någon gång efter en
skidtävling. När de närmade sig att bli en relation så blev det inget. De har inte haft en sexuell
relation
.

Kenn*eth säger att en anledning till att det skar sig mellan honom och Lena var att han ville
berätta för Mats om att hon hade en relation med Stefan. Han hamnade i ett dilemma där han
svek Mats.

Ken*neth ombedes berätta om Lena

Lena var charmig. Att hon skulle ha någon annan kärleksrelation än till Stefan vet inte
Kenn*eth något om, Lena umgicks mest med män. Hon kunde cacha i grupper med kvinnor
och män, men när hon var med någon själv då var det mest män. Lena var attraktiv och hade
en utstrålning. Hon var kramig, frän, gosig, artikulerad. Kenn*eth säger att han pratat med
flera personer om det som hänt Lena, den delade uppfattning bland dem om Lena är att hon
var flörtig.

Hon åkte till Stockholm till någon och bodde där. Ken*neth minns inte vad han heter.
Utifrån Ken*neths uppfattning var Lena och mannen vänner, inget mer.
Ke*nneth säger att hans relation till Lena var så bra att
om hon sa att hon inte låg med någon, då gjorde hon inte det.

s. 448

Under sista tiden har Ken*neth och Lena inte haft kontakt. Det skar sig någonstans. Ken*neth
gick på henne ganska hårt och sa åt henne att om hon inte gjorde något åt sin situation så
kommer det att bli en katastrof.

I konversationen framgår också hur Kenn*eth och Lena kom varandra nära men att hon blev
besviken på honom för att han släppte sina känslor och inte höll distansen till henne. Det sker
sig under vintern förra året, -17.
Lena har haft fullt upp med kontakt med Stefan, hon har aldrig aldrig släpp Stefan. Hon ville
inte öppna sig mer om honom utan stängde igen. Kenn*eth beskriver Lena som duktig på att
"stänga igen".

s. 449

Ur förhör med Astr*öm, Hel*na

Ken*neth Johan*sson, (geocachinga/ias: Knatos)
Ken*neth bor i Hedemora. Hel*ena har träffat honom i samband med geocachingevent. De är
Facebookvänner men har aldrig pratat om annat än geocaching. Hel*ena har hållit en distans
till honom utifrån det Lena berättat.
Lena och Kenn*eth träffades en tid, sannolikt under andra halvåret -17. Hon kan eventuellt se
det i sin Messengerkonversation med Lena ( se förhörsbilaga 2). Deras relation blev snabbt
väldigt intim, mer intim än vad Lena var beredd på. Relationen var kort och väldigt explosiv.

Lena har uttryckt att de hamnade i säng och att relationen var sexuell mellan dem. Under den
kontakten hände något mellan Stefan och Lena som föranledde en polisanmälan. He*lena vet
inte när i tid men hon fick veta om det först i juli -17. Efter det ångrade Lena djupt att hon
berättat "i princip allt" för Ken*neth om Stefan. Kenn*eth sa att Lena behövde bryta relationen,
att den var destruktiv och att hon borde söka professionell hjälp. Utifrån det kände sig Lena
trängd och avföljde Ken*neth på sociala medier. Lena avslutade relationen och upplevde
Ken*neth som efterhängsen.

s. 688

Hmm, det är väl den där som vittnade igår?

Nog en djävla tur för honom att h*n var i Kina i så fall, där hade det ju definitivt funnits en alternativ GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in