Dom som fanns i BO närhet syns misslyckats med att få henne avsluta kriget och istället hjälpt henne med ammunition med råden om att samla på sig (spara) hoten och trakasserierna.
Som vore dom sekonder i en boxningsring.
Det är exakt vad bl.a. polisen delger kvinnor som vill göra en polisanmälan om t.ex. misshandel i nära relationer. Dessa brott begås ofta när parterna är ensamma och vittnen saknas = ord mot ord = fallet nedlägges. För att vinna framgång krävs bevis i ngn form om att händelsen inträffat.
EDIT. Rekommenderas även att dokumentera, ta foto på ev skador, berätta för vänner mm.
Senast redigerad av Remark 2020-02-16 kl. 16:45.
Jag håller med att det framställs som vagt rakt av i texten.
Men man kan tolka texten i vad som i juridiken kallas ”Et contrario” och därav dra slutsatser som:
-att det indirekt finns känd DNA på BP genom att skriva ingen okänd DNA hittats.
Och omvänt, burkar och metallbit, på BP hade inte varit upptagna om de inte innehåller visst bevisvärde.
Ser det snarare som en del i åklagarens kommande upplägg.
Kan det vara "burkar" som i geocache-behållare? Och metall som i "stift av metall" för att öppna burkar med? SD efterfrågade ett slags stift av metall i samma logg som han skrev om att "livet är förgängligt" mindre än två veckor efter LW's död.
Men visst är det inte många som gör slag i sak och mördar !?
Just rädslan att åka fast finns ju ,när en person tänker i de banorna ,och det brukar ju få många att inte ens tänka tanken ,eller hur ...
Det övergår ju ens förstånd att man inte bara kan hta någon så till den milda grad att man dödar denna människa för sådana motiv som det handlar om här. Men att sedan göra det på detta sätt och också i sitt eget hemmakvarter. När barnen är hemma...
Nä, han är inte galen i juridisk mening.
Men nog han är galen alltid i "vanlig" mening.
På det allt annat vi har sett...
Hans glättiga pajasbilder är ju bara en sak som visar hur oberörd han verkar, men blodiga ben... nä jag orkar inte räkna upp allt det där igen.
Det som är konstigt tycker jag är just att dörren stod på glänt ...inget som jag tror LW gillade ; att lämna sin yngsta son; ensam hemma- med "öppen" dörr ..det är där som allt blir kufiskt ...
Något måste ha hänt ,antingen tog någon hennes mobil och drog iväg ,eller annars något annat vidkommande som gjorde att hon lämnade hemmet i sådan hast?
Då blir man fundersam på hur samtalet som den där kvinnan hörde genom sitt fönster lät - hur pass irriterat det samtalet var ,om det fanns ilska i det som sades till varandra?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-16 kl. 16:55.
MGM:s favoritvapen - och lockbete -?*
180905 https://coord.info/GLX3D7C9
...som MGM vid tidpunkten för mordet hunnit träna på ett bra tag - plus ev. ha gjort erforderliga modifieringar: 150905 https://coord.info/GLJT0FNC
Till denna långa (snabbt hopfällbara) ”slangbella” (Big Shot, bigshot) hör olika tyngder (kastvikter) som alla väger mer än en hammare. - En metallbit har hittats på platsen; det vore av intresse att veta hur den ser ut.
*MGM har i en annan logg (som för stunden ej kan återfinnas) skrivit att ”ekorrdräparen” är hans favoritvapen samt att alla ungar bara stått och gapat när redskapet demonstrerats.
Så har inte polisen hittat en ekorrdräpare som är nära nog fyra år gammal kan man misstänka det värsta...
S. 2-3 [min fetning]:
I vart fall merparten av slagen har skett med tillhygge och förorsakat Lena Wesström omfattande sårskador med underliggande frakturer, mjukdelsblödningar med underliggande frakturer samt separata frakturer, mjukdelsblödningar, sårskador, stötskador, underhudsblödningar och överhudsavskrapningar. Av våldet mot huvudet har Lena Wesström förorsakats interkraniella skador med åtföljande blödning samt yttre förblödning vilket lett till att Lena Wesström avlidit.
Vid detta tillfälle verkade ekorrdräparen fortfarande finnas i SD:s ägo
SD:s logg i spoilern:
Friday, 13 July 2018 Örebro, Sweden
En riktig semesterdag kom det att bli idag. Men ingen semesterdag är såklart
arbetsfri, utan idag plockades det sten i åkern på morgonen. Sedan tog
semesterrutinerna över.
Släktingar och vänner rullade in, en efter en, eller två efter fyra osv.
Kaffehurran jobbade sig varm och bjöd något 20-tal varma och sanna människor
som lever AFK på kaffe till nybakad vinbärskaka i slottsträdgården.
Många dröjde sig kvar och grillen fick bjuda nästan lika många på lunch.
Eftersom värmen var påtaglig idag blev vi alla badsugna så det blev bad i
sjön med efterföljande fika i naturen. Här vidtog även en demonstration
av ekorrdräparen för storögda barn.
Innan återresa till Slottet blev det ett kort stopp vid herrgården för att kolla
till några djur och ett stopp även vid denna burk.
Tack för cachen, den här miljön känner vi väl av olika personliga skäl.
Och snårigt var det som sagt...
Bildtext, Citat: Under dagen passerades en av de fem mest romantiska
platserna i mitt liv. Kommer aldrig glömma den dagen.
Jag funderar på om den beslagtagna metallbiten skulle kunna vara ett av LW:s örhängen eller delar av ett sådant? Vidare tänker jag att det andra örhänget som hon möjligen också bar på BP kanske saknas helt? Jag tror mig minnas att tråddeltagare under en period spekulerade kring ett av LW:s (försvunna?) geocacheörhängen. Om jag inte missminner mig var det JM som initierade diskussionen kring dessa eventuella örhängen? Jag kan ha fel.
Om jag hade varit HD i det läget då hon fick reda på det som varit ,så hade jag velat skicka både LW och SD till Beirut ,eller något ...för att slippa se någon utav dem på låååång tid framöver ,ärligt talt !
Därför blir man ju ytterst förvånad när hon efter mordet sitter och ler på fika ute i skogen ett antal gånger med SD !?
Antar att han inombords ansåg att han hade räddat HD och sig själv ifrån denna otroligt otrevlige LW ,och fick därigenom en inre harmoni ett tag ?
(När LW började köra sitt eget race var det inte givande längre för SD .Tror inte han gillar folk som ifrågasätter hans ideer ,och när de börjar styra och ställa på egen hand ,då jäklars...! ...) ?
HD kände någon slags lättnad där ,då hennes rival hade gått upp i rök ....
hon kanske egentligen struntade i VEM som mördat henne ,bara skönt att LW inte fanns längre ,typ något åt det hållet ?
(spekulation)
Eller hur! H kan sannerligen inte förväntas sitta och lipa på en sten över att L var död. L satt nog inte heller och lipade på en sten över att hon låg med H:s make bakom hennes rygg. Finns nog inga skäl alls att tro att det fanns någon ömsesidig aktning dem emellan.
Om nu S hotat H med familicide så kanske hon kände sig manad att sitta och le bredvid S på deras gemensamma kort ute i naturen som en slags tvångsåtgärd i sammanhanget trots att han varit otrogen. Som en slags stämningsförhöjande verksamhet. Kan kännas krystat men inte desto mindre viktigt och angeläget att hålla god min Jag skulle leeeeeee, av bara den.
Jaha, så du tror inte Tinna ljög, utan Hanna ljög för sina arbetskamrater istället? Snygg perspektivförskjutning. Så H sitter och ljuger för kollegor om att hon kände till affären, fastän hon inte gjorde det egentligen. Hon hävdar att det var en lättnad att S inte ville ha så mycket sex med henne själv, utan att L hjälpte till en del med den bördan så hon slapp. Men i verkligheten gick hon ner sig enligt Hidings stämningsansökan. Inte vidare sannolikt men en fin omskrivning av verkligheten.
Varför så aggressiv?
Ingen av oss vet hur det ligger till. Det är ju spekulation helt och hållet?
Om det TinnaNinna skriver är sant, så är det ju återberättat, kanske har gått från mun till mun.
Så det är ju inte ett citat taget direkt ur hennes mun.
Jag förskjuter inte lögnen till Hanna. Jag vet bara att man inte alltid säger exakt det man känner eller tycker till alla, inte heller alltid samma sak vid olika perioder eller tillfällen. Jag vet att när man är besviken på någon kan man säga saker som; jag bryr mig inte eller gör vad du vill, fast man egentligen menar tvärtom. Det är absolut inte samma ska som att ljuga på det vis där man medvetet ljuger för att få en slags vinst. Det är mer en känslomässig reaktion på något som är jobbigt.
Man kan också säga till någon man inte känner så bara, att det inte gör något, för man vill inte att de ska tycka synd om en, man vill inte prata mer om det osv. Medan till någon annan vän kanske man berättar allt.
Jag har aldrig tror att H*anna varit involverad, och jag tror det inte nu heller. Att hon måst ha haft det enormt jobbigt på alla plan, både med SD och LW.
Jag tror att hon har föräldrar som ställer upp för henne och jag hoppas att hon kan bygga upp ett bra liv för sig och barnen. Jag tycker att det verkar som att geokompisarna också tror på hennes oskuld i frågan.
Minns jag fel nu att Beholder var vid någon cach med sina kompisar och de träffades där. Och att det verkade som att det inte var fientligt mellan dom? Eller har jag drömt?
Eller hur! H kan sannerligen inte förväntas sitta och lipa på en sten över att L var död. L satt nog inte heller och lipade på en sten över att hon låg med H:s make bakom hennes rygg. Finns nog inga skäl alls att tro att det fanns någon ömsesidig aktning dem emellan.
Om nu S hotat H med familicide så kanske hon kände sig manad att sitta och le bredvid S på deras gemensamma kort ute i naturen som en slags tvångsåtgärd i sammanhanget trots att han varit otrogen. Som en slags stämningsförhöjande verksamhet. Kan kännas krystat men inte desto mindre viktigt och angeläget att hålla god min Jag skulle leeeeeee, av bara den.
Jo precis .
Men att LW kunde få för sig att en genomgående relation skulle ha funkat mellan henne och SD förstår jag inte att hon kunde tro på ?
Deras barn på varsitt håll hade ALDRIG blivit sams med detta .
Att gå ihop med en granne är och förblir galet på alla sätt och vis såvida de tu inte flyttar iväg till annan bostadsort eller något .
Hur hade de tänkt att bo i så fall där i området ? I en ny villa intill alla de andra ,eller ? Liknar det där programmet "Sisterwifes" ,inget som är lätt att genomföra ,inte när otrohet ingått ifrån första början.
Dömt att misslyckas redan från början.
Men det betydde ju inte att SD kunde begära att LW skulle förbli hans älskarinna för evig tid ,utan i det som uppstod hade LW helt rätt i att inse och förstå att denna relation på "riktigt vis" aldrig skulle uppstå och att hon då valde att gå vidare i sitt val utav kärlekspartner....
Visst !?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-16 kl. 17:07.
Om det TinnaNinna skriver är sant, så är det ju återberättat, kanske har gått från mun till mun.
Jag förskjuter inte lögnen till Hanna. Jag vet bara att man inte alltid säger exakt det man känner eller tycker till alla, inte heller alltid samma sak vid olika perioder eller tillfällen. Jag vet att när man är besviken på någon kan man säga saker som; jag bryr mig inte eller gör vad du vill, fast man egentligen menar tvärtom. Det är absolut inte samma ska som att ljuga på det vis där man medvetet ljuger för att få en slags vinst. Det är mer en känslomässig reaktion på något som är jobbigt.
Man kan också säga till någon man inte känner så bara, att det inte gör något, för man vill inte att de ska tycka synd om en, man vill inte prata mer om det osv. Medan till någon annan vän kanske man berättar allt.
Jag har aldrig tror att H*anna varit involverad, och jag tror det inte nu heller. Att hon måst ha haft det enormt jobbigt på alla plan, både med SD och LW.
Jag tror att hon har föräldrar som ställer upp för henne och jag hoppas att hon kan bygga upp ett bra liv för sig och barnen. Jag tycker att det verkar som att geokompisarna också tror på hennes oskuld i frågan.
Minns jag fel nu att Beholder var vid någon cach med sina kompisar och de träffades där. Och att det verkade som att det inte var fientligt mellan dom? Eller har jag drömt?
Att Tinna ljög så att det knakade var uppenbart för alla och envar med en IQ över 70. Det var larm, och operationer mm.
Allvarligt, fattade du aldrig att det var ett troll? Hon är förresten känd i Bjärredstråden också.