2020-03-26, 06:01
Medlem
gloriouslifes avatar
"Knatos" tycks ha ett säkert alibi.
Han var i Kina.

Ur förhör med Joha*nsson, Ken*neth

Lena låg med Stefan under förhållandet med Mats. Ken*neth visste om det och pratade med
Lena om att det inte var okej och att det inte kändes bra för honom att veta om det då han och
Mats är vänner. Kenn*eth vet inte om Mats vet hur relationen mellan Lena och Stefan sett ut
men Mats hatar Stefan. Det framgår också i Messengerkonversationen. Lena berättade inte
för Mats att hon hade en sexuell relation med Stefan, men hon berättade att Stefan var dum
och hotade henne
.

Lena och Stefan har haft ett förhållande i sex år. Lena vigde Stefan och Hanna då de gifte sig.
Hon sjöng för dem under vigseln. Något år efter det inleddes förhållandet.

s. 446

Lena låg i princip med Stefan två, tre gånger i veckan, efter klockan tolv. Hanna, Stefans
förra fru, tog sömntabletter och Stefan kunde därför smita ut. Lena har vid något tillfälle
skickat information från appen Endomondo där man kan se "spår" på hur Stefan går till
hennes bostad som loggats av en GPS. Ken*neths uppfattning är att Lena och Stefan träffats
hos Lena på nätterna de flesta gångerna. Stefan har varit ute och gått runt elva, tolv och gått
in till Lena via altandörren som hon lämnat öppen
.

Lena och Stefan har, under många år, skickat nakenbilder till varandra. Ke*nneth säger att
Stefan haft tillgång till visnings lägenheter kopplat till sig jobb. Där träffades Lena och Stefan.
Det finns skärmdumpar i konversationen där Stefan fotat från lägenheter och skickat till Lena.
De möttes ofta upp inne i stan. Det var en cykelsträcka på 15-20 minuter hem och på så sätt
fick de tid med varandra

Kenn*eth och Lena fick en "fling" på tråden och det blev en konflikt mellan dem. Ken*neth var
tuff mot Lena och pressade henne genom att säga att det skulle gå åt helvete för henne om
hon inte gjorde något åt sin kontakt med Stefan. Det var Ke*nneth som fick Lena att anmäla
Stefan till polisen för det han gjort mot henne. Lena lyssnade på det Ken*neth sa. Han sa åt
henne att hon fick göra som hon ville.

Det slutade med att Lena bjöd hem Hanna till sitt köksbord någon gång under förra året och
berättade allt för henne. Lena orkade inte bära det mer. Lena berättade för Hanna att hon haft
ett förhållande med hennes man. Hanna hade varit misstänksam innan mötet. Efter mötet
mellan dom tvingade Hanna Stefan att blocka Lena på Facebook. Det är de dem pratar om på
Flashback nu, varför konversationerna försvann

Det Ken*neth berättar har han fått veta från Lena.

s. 447

Kenn*eth höll på att ramla in i en relation med Lena. Hon har sovit över någon gång efter en
skidtävling. När de närmade sig att bli en relation så blev det inget. De har inte haft en sexuell
relation
.

Kenn*eth säger att en anledning till att det skar sig mellan honom och Lena var att han ville
berätta för Mats om att hon hade en relation med Stefan. Han hamnade i ett dilemma där han
svek Mats.

Ken*neth ombedes berätta om Lena

Lena var charmig. Att hon skulle ha någon annan kärleksrelation än till Stefan vet inte
Kenn*eth något om, Lena umgicks mest med män. Hon kunde cacha i grupper med kvinnor
och män, men när hon var med någon själv då var det mest män. Lena var attraktiv och hade
en utstrålning. Hon var kramig, frän, gosig, artikulerad. Kenn*eth säger att han pratat med
flera personer om det som hänt Lena, den delade uppfattning bland dem om Lena är att hon
var flörtig.

Hon åkte till Stockholm till någon och bodde där. Ken*neth minns inte vad han heter.
Utifrån Ken*neths uppfattning var Lena och mannen vänner, inget mer.
Ke*nneth säger att hans relation till Lena var så bra att
om hon sa att hon inte låg med någon, då gjorde hon inte det.

s. 448

Under sista tiden har Ken*neth och Lena inte haft kontakt. Det skar sig någonstans. Ken*neth
gick på henne ganska hårt och sa åt henne att om hon inte gjorde något åt sin situation så
kommer det att bli en katastrof.

I konversationen framgår också hur Kenn*eth och Lena kom varandra nära men att hon blev
besviken på honom för att han släppte sina känslor och inte höll distansen till henne. Det sker
sig under vintern förra året, -17.
Lena har haft fullt upp med kontakt med Stefan, hon har aldrig aldrig släpp Stefan. Hon ville
inte öppna sig mer om honom utan stängde igen. Kenn*eth beskriver Lena som duktig på att
"stänga igen".

s. 449

Ur förhör med Astr*öm, Hel*na

Ken*neth Johan*sson, (geocachinga/ias: Knatos)
Ken*neth bor i Hedemora. Hel*ena har träffat honom i samband med geocachingevent. De är
Facebookvänner men har aldrig pratat om annat än geocaching. Hel*ena har hållit en distans
till honom utifrån det Lena berättat.
Lena och Kenn*eth träffades en tid, sannolikt under andra halvåret -17. Hon kan eventuellt se
det i sin Messengerkonversation med Lena ( se förhörsbilaga 2). Deras relation blev snabbt
väldigt intim, mer intim än vad Lena var beredd på. Relationen var kort och väldigt explosiv.

Lena har uttryckt att de hamnade i säng och att relationen var sexuell mellan dem. Under den
kontakten hände något mellan Stefan och Lena som föranledde en polisanmälan. He*lena vet
inte när i tid men hon fick veta om det först i juli -17. Efter det ångrade Lena djupt att hon
berättat "i princip allt" för Ken*neth om Stefan. Kenn*eth sa att Lena behövde bryta relationen,
att den var destruktiv och att hon borde söka professionell hjälp. Utifrån det kände sig Lena
trängd och avföljde Ken*neth på sociala medier. Lena avslutade relationen och upplevde
Ken*neth som efterhängsen.

s. 688

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-26 kl. 06:18.
Citera
2020-03-26, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Märkena var fortfarande färska efter 4 dagar mellan mordet och när de hittade Lena. Så kan inte funnits där innan. Sånt vet teknikerna. De sågade t.o.m ner den delen av stammen och tog den med dig.

Gällande de 17 stycken mycket kraftfulla slagen som träffade offret L*na Wesstr*m:s huvud och ansikte från Gärningspersonen:s då brukade tillhygge, handlade om så kallade svingande slag.

När ett så kallat svingande slag träffar och som sker med ett hårt tillhygge, då sker följande,

När det svingande slaget träffar huvudet fläks huden upp med omedelbar bristning och de nära angränsande blodkärlen trasas sönder per omgående, vilket resulterar i en så kallad skvätt-effekt av en tillfällig mindre blodkaskad.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-26, 06:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Har du koll på var i FUP man kan hitta förhör med honom?

Tyvärr hittar jag inget.
Antagligen ligger det i slasken.
Citera
2020-03-26, 06:50
Medlem
gloriouslifes avatar
27/10/2014 18:42
L: Oj, jag återkom ju aldrig!
Det blev en synnerligen trevlig kväll - som räckte mycket länge□
Svävar i stor osäkerhet dock. Han är "helt såld" som han själv säger. Jag är rätt förtjust jag med, mennmera tveksam. Supertrevlig kille, Joak*m Sjö*berg, finns bland nya vänner
Kompis med Stefan. Levde med nån som han själv beskriver som nåt icke, trist uppbrott i somras.
Som Stefan säger: "Lågt hängande frukt".
Känt till hans existens sen nån gång i somras. Cachar. Sett hans nick här och där. Och han var med
Stefan några dagar till Tyskland på sensommaren och då följde jag ju Stefan väldigt intensivt i chatt
och hörde en del om honom. Såg honom på håll och morsade hastigt i dörren hos Stefan och Hanna
en kväll när vi var där och åt, sen har jag inte tänkt mer på honom.
Nu är Stefan på semester i tre veckor och jag var lite bekymrad över vem jag skulle leka med när han
var borta. "Ring Putte" sa Stefan. Putte är en annan kompis till honom som jag träffat på nån gång,
MYCKET ointressant som objekt, fast rätt kul ändå. En kväll förra helgen visste jag att jag skulle vara
själv tog jag sats och hörde av mig till Putte och frågade om han ville med ut och ta en burk. Han
nappade direkt och tog med sig Jo*cke och vi hade en rätt kul kväll i skogen, flera timmar. Sen sågs vi
lite nästa kväll igen. Ledig på tisdagen och ville ut i skogen. Tog sats och frågade Jo*cke, han var
väldigt trevlig. Kände inte direkt som att han var ett objekt på riktigt, men tänkte ändå att det skulle
vara ett trevligt sällskap i skogen. Det var det.
Vi var ute hela dagen, supertrevligt! Efter en lång fikapaus blev det lite hurvet i småregnet och jag
frustade lite när jag skulle igång efter det. En kram och kramen blev lång och sen blev det puss och
sen var det lite sånt resten av vägen. Puss och hej i bilen. På kvällen kom SMS:et. Romantiskt! Men
det värsta är att jag känner ändå inte riktigt att det är bra, kräsen som jag är. Herregud, jag får skylla mig själv att jag är själv!
Han är så snäll och trevlig och vill så väl och rätt rolig och MYCKET begeistrad. Lite mesig kanske. Inte så "cool", inte särskilt bildad, inte så bright liksom. Jag vill ha smarta, snygga, djupa, känsliga, snygga, socialt begåvade kavaljerer! Som kan hantera känslor och nära relationer.

s. 129-130

Joak*im Sj*öberg var förälskad i Lena men hon verkade
inte lika förälskad i honom. Lena kunde tycka att Joa*kim var smårasistisk och lite inskränkt.

s. 208

Lena hade relation med Joa*kim Sjö*berg. Lena berättade att han var väldigt svartsjuk.
Jerry tror att Lena till slut insåg att relationen med Joa*kim var ohälsosam.
Jerry vet inte när i tid som relationen mellan dem pågick, det kan ha varit 2015 eller 2016.
Jerry vet inget om de har haft kontakt senare.

Åkte till Polen med några andra geocachare i tisdags 15 maj.
Jerry kontaktade Joa*kim på tisdag eftermiddag via messenger för att fråga om han har hört
något från Lena. Joak*im svarade då - inte sedan igår vid lunchtid, hon frågade efter en
laddare.
I den chatten berättade Joa*kim för Jerry att han var på väg till Polen.
Jerry blev förvånad över att Lena tydligen fortfarande hade kontakt.
Han vet inte om/när Lenas och Jo*akims sexuella relation tog slut.

s. 219

Jerry misstänkte i början Joak*im Sjö*berg för att ha med Lenas försvinnande/död att göra. Han
tog därför kontakt med honom för att se vad han sa eller gjorde. Joa*kim och Jerry har tidigare
geocachat men har också haft en konflikt.

s. 269

Koko_c, Joa*kim Sjö*berg i Örebro

Lena hade för kanske tre år sedan en relation till Joak*im Sjöb*erg i Örebro. Han kallar sig
koka_ c i geocaching. Ken*neth känner inte Joa*kim men han har hört från Lena att Jo*akim kan
bli väldigt aggressiv. Ken*neth var med på ett sto1t geocachingmöte och såg då Lena och
Jo*akim tillsammans. Det Kenneth vet är att de träffades och låg med varandra. De hade en
relation under några månader. Under tiden då Lena träffade Jo*akim träffade hon också Stefan.

s. 448

Chris*tian uppger att Lena haft en kort, men het, relation med en annan man under 2017, som
kallas sig "coco_c" i geocaching sammanhang, men heter egentligen Joak*im Sjö*berg, som bor
i Örebro och vara knappt 40 år. Joa*kim fick inte berätta för någon att de hade en relation, då
lena inte ville att Stefan skulle få veta detta.

s. 592

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Citera
2020-03-26, 06:53
Medlem
Ang spekulationer om mordverktyg...

Tidigare i tråden har det skrivits om att SD hade "något" som han visade barn (ev på något kalas) och de var imponerade om vilka skador det gjorde.

Någon som kommer ihåg detta och vad var det för tillhygge?
Citera
2020-03-26, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Svävar i stor osäkerhet dock. Han är "helt såld" som han själv säger. Jag är rätt förtjust jag med, mennmera tveksam. Supertrevlig kille, Joak*m Sjö*berg, finns bland nya vänner
Kompis med Stefan. Levde med nån som han själv beskriver som nåt icke, trist uppbrott i somras.
Känt till hans existens sen nån gång i somras. Cachar. Sett hans nick här och där. Och han var med
Stefan några dagar till Tyskland på sensommaren och då följde jag ju Stefan väldigt intensivt i chatt
och hörde en del om honom. Såg honom på håll och morsade hastigt i dörren hos Stefan och Hanna
Nu är Stefan på semester i tre veckor och jag var lite bekymrad över vem jag skulle leka med när han
var borta. "Ring Putte" sa Stefan. Putte är en annan kompis till honom som jag träffat på nån gång,
MYCKET ointressant som objekt, fast rätt kul ändå. En kväll förra helgen visste jag att jag skulle vara
själv tog jag sats och hörde av mig till Putte och frågade om han ville med ut och ta en burk. Han
nappade direkt och tog med sig Jo*cke och vi hade en rätt kul kväll i skogen, flera timmar. Sen sågs vi
lite nästa kväll igen. Ledig på tisdagen och ville ut i skogen. Tog sats och frågade Jo*cke, han var
väldigt trevlig. Kände inte direkt som att han var ett objekt på riktigt, men tänkte ändå att det skulle
Vi var ute hela dagen, supertrevligt! Efter en lång fikapaus blev det lite hurvet i småregnet och jag
frustade lite när jag skulle igång efter det. En kram och kramen blev lång och sen blev det puss och
sen var det lite sånt resten av vägen. Puss och hej i bilen. På kvällen kom SMS:et. Romantiskt! Men
det värsta är att jag känner ändå inte riktigt att det är bra, kräsen som jag är. Herregud, jag får skylla mig själv att jag är själv!
Han är så snäll och trevlig och vill så väl och rätt rolig och MYCKET begeistrad. Lite mesig kanske. Inte så "cool", inte särskilt bildad, inte så bright liksom. Jag vill ha smarta, snygga, djupa, känsliga, snygga, socialt begåvade kavaljerer! Som kan hantera känslor och nära relationer.

s. 129-130

inte lika förälskad i honom. Lena kunde tycka att Joa*kim var smårasistisk och lite inskränkt.

s. 208

Lena hade relation med Joa*kim Sjö*berg. Lena berättade att han var väldigt svartsjuk.
Jerry vet inte när i tid som relationen mellan dem pågick, det kan ha varit 2015 eller 2016.

Jerry kontaktade Joa*kim på tisdag eftermiddag via messenger för att fråga om han har hört
något från Lena. Joak*im svarade då - inte sedan igår vid lunchtid, hon frågade efter en
laddare.

s. 219

Jerry misstänkte i början Joak*im Sjö*berg för att ha med Lenas försvinnande/död att göra. Han
tog därför kontakt med honom för att se vad han sa eller gjorde. Joa*kim och Jerry har tidigare

s. 269

Lena hade för kanske tre år sedan en relation till Joak*im Sjöb*erg i Örebro. Han kallar sig
koka_ c i geocaching. Ken*neth känner inte Joa*kim men han har hört från Lena att Jo*akim kan
bli väldigt aggressiv. Ken*neth var med på ett sto1t geocachingmöte och såg då Lena och
Jo*akim tillsammans. Det Kenneth vet är att de träffades och låg med varandra. De hade en
relation under några månader. Under tiden då Lena träffade Jo*akim träffade hon också Stefan.

s. 448

Chris*tian uppger att Lena haft en kort, men het, relation med en annan man under 2017, som
kallas sig "coco_c" i geocaching sammanhang, men heter egentligen Joak*im Sjö*berg, som bor
i Örebro och vara knappt 40 år. Joa*kim fick inte berätta för någon att de hade en relation, då

s. 592

Ovanstående visar att LW valde sina "objekt" med omsorg, de skulle platsa inte bara sängen utan även socialt (bra att du visar det).

Har du i FUP hittat hur många män LW hade ett sexuellt förhållande med under dessa år som ensamstående... ställde frågan tlll dig häromdagen när du skrev att den var full av exempel.
Citera
2020-03-26, 07:35
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

s. 129-130

s. 208

laddare.

s. 219

s. 269

s. 448

s. 592

När jag läser detta som jag fetade, SD verkade ha allt detta som LW önskade eftersom hon höll fast vid honom i ett antal år.

Burkletandet verkar vara ett kamouflage för att kramas, pussas och lite sex emellanåt.

Vilka sorgliga människor, LW såg männen som objekt, vilken låg nivå.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-26 kl. 07:44.
Citera
2020-03-26, 07:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Tyvärr hittar jag inget.
Antagligen ligger det i slasken.
Tack för svar.
Jag vet inte riktigt om han är en sån som kommer med i det där ”svepet”, där det konstateras att ”många har kontrollerats och uteslutits”, typ. Det redogörs för åtgärder för att hitta alternativ GM, men de redovisas ju i klump, så att säga.
(Så dags nu, men jag håller med dej om att han faktiskt är mycket intressant.)
Citera
2020-03-26, 07:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ovanstående visar att LW valde sina "objekt" med omsorg, de skulle platsa inte bara sängen utan även socialt (bra att du visar det).

Har du i FUP hittat hur många män LW hade ett sexuellt förhållande med under dessa år som ensamstående... ställde frågan tlll dig häromdagen när du skrev att den var full av exempel.

Tyvärr så var ju det enda objekt hon ville
ha SD så jag vet inte om det hjälpte att hon valde objekten med sådan omsorg.

Här hittar du en lista på de som var
aktuella 2018-04-02.

https://docdro.id/CWoymwU

Jag vet att hon skev att hon inte låg med
dem men det var ju uppenbarligen en
lögn eftersom det hittats sperma efter
tre av dem i hennes trosor.

Hon verkar faktiskt manisk där. Bara
rabblar på om sig själv utan att bry sig ett
dugg om den hon skriver till.

Jag ska fixa en lista åt dig när jag orkar
och inte har något viktigare att kolla upp.
Citera
2020-03-26, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
1: ) "Skulle det kunna ha gått till så att" .....

2: ) "Kan det möjligtvis vara så att" .....

3: ) "Borde det i så fall inte vara" .....

Bla Bla Bla......... Dö snack........ Besserwisser mm mm...... skriva så konstigt du kan med så många konstiga ord du kan....... Bla bla bla

Men här på slutet fick du till det.

SD:s försvarsadvokat vid namn: Ing*ar Backm*n tycks ha tappat stinget totalt inom rätts-salen när det gäller att försvara sin klient på bästa möjliga sätt, man kan undra varför?

Mvh/ @JokerMannen

Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
... osv ... osv ...Jag tror det kan vara så att Stefan Davidsson konsekvent försöker mästra advokaterna om vad som är bäst försvar och de har tröttnat på idioten bara😁

Jag håller med er båda här.

Ingvar verkar absolut hat tappat stinget. (Jag vet såklart att många tar det lugnt innan pläderingen) men det känns ändå inte som om Ingvars brinnande låga brinner så mycket i detta fallet. Då tänker jag att Ingvars partner i detta fall skulle kliva fram och ta lite befälet över situationen. Men Icke.
Jag tror absolut som du Davidsson - Dom har helt enkelt tröttnat på idioten, och dom skiter fullständigt hur det går för honom.
Citera
2020-03-26, 07:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack för svar.
Jag vet inte riktigt om han är en sån som kommer med i det där ”svepet”, där det konstateras att ”många har kontrollerats och uteslutits”, typ. Det redogörs för åtgärder för att hitta alternativ GM, men de redovisas ju i klump, så att säga.
(Så dags nu, men jag håller med dej om att han faktiskt är mycket intressant.)

Ja, jag har hela tiden trott att han var i
Polen och därför hade alibi. Men när han
vittnade så fick vi ju veta att det inte var så.
Citera
2020-03-26, 08:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Jag tycker mig se på denna bild, att leendet når faktiskt inte ögonen. Eller inbillar jag mig, färgad av vad jag förstått om hans personlighet? Men när jag zoomar in ser jag att hans ögon är öppnare än de andras. De andras ögon är smalare med rynkor runt.

Och för er som inte visste. Det är så man kan avslöja en psykopat. Leendet når inte ögonen. De härmar grimasen de ser andra göra när andra skrattar.

Han har väl lärt sig att han ska skratta när ngn fotar, sen att han skrattar/fnissar under förhören och rättegången, kommer väl automatiskt, ett beteende som han inte kan styra över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in