2020-03-26, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jaa-a..

Med tanke på den explosiva smittspridningen som förefaller att ske i Stockholm (man vet inte tack vare de få tester som gjorts).., så kommer kommer Tegnell inte förorda karantän innan Stockholm bokstavligen är övertänt !

Detta är ju om han "säger vad han menar".

Nu tror jag nog att han kände till Stockholms dystra dödsfall idag, men slapp att konfronteras med de i.o.m att FHM höll sin pressbrief först.

Jag vet inte vad Tegnell sysslar med :

-undermåligt med utrusning på sjukhusen..
-undermåligt med testande..
-dödsfallen och smittade ökar..
-krassa råd i att stänga "allt ifrån A till Ö" i samhället..

Och detta är hans jobb ?

Det måste vara något fundamentalt jag missar i detta.., för jag ser inte att han sköter sitt jobb !

Jag kan förklara några av de saker du missat.

1. Fel. Utrustning har inte med FHM eller Tegnell att göra. Det sker på regionsnivå. Däremot har Socialstyrelsen fått i uppdrag att hjälpa regionerna (dvs inte FHM).

2. Ganska fel. Vi testar 6:e mest i världen per capita. Denna är riktad mot personal i vården. Allmän testning är helt meningslös i detta skede.

3. Dödsfallen och smittade kommer att öka. Inte bara här utan i hela världen. Det är pandemi. Den går inte att stoppa. Det loppet har varit kört ganska länge. Nu handlar det att plana ut kurvan gällande intensivvårdsplatser, vilket man lyckats med hittills.

4. Vet inte vilka de krassa råden är. Sverige har en annan linje än nästan alla andra länder i flera avseenden. T.ex stänger vi inte skolor då det skulle innebära att en massa sjuksköterskor mfl skulle stanna hemma (finns många anledningar). Samma bedömning har gjorts av flera andra länder men där har regeringar kört över sina egna experter.

Så ja, du har missat en massa fundamentala saker.
Citera
2020-03-26, 02:28
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
”En sak man kan behöva att titta på” - MSB

Det ligger alltså minst två veckor bort i tiden.

Hela den jävla artikeln stinker skit. Så jävla Svenskt att leta problem. Blir så jävla arg. ”Blir problem för räddningstjänst och polis om man sätter upp karantän” bla bla.

Skämtar dem? Får panik när jag hör att världens enklaste grej är ett stort problem. Rulla ut militären för helvete. Sverige styrs av ett gäng idioter som är rädda för att fatta beslut.

Vad är det för område du menar att vi ska sätta i karantän redan idag? Stockholm? Det är ett rätt stort område, ska de gräva av E4, E18 och E20?

Personligen tror jag svenska myndigheter har gjort en grundlig och ordentlig analys och förberadande planering. Den biten det brister i är kommunikation och media, hur man uttrycker saker och ting, för de uttrycker sig ofta som efterblivna idioter när de säger saker som "något vi får titta på". Självklart är tittandet redan klart.
Senast redigerad av NormanRosemont 2020-03-26 kl. 02:30.
Citera
2020-03-26, 02:28
Medlem
-GGs avatar
Daily Mail:

Citat:
Twenty-eight more patients died overnight in England. Six more patients died in Scotland, five in Wales and four in Northern Ireland. They included a 47-year-old who did not have an underlying health condition. The others who died, including one person aged 93, did have underlying health conditions. In contrast, eighty-seven infected Brits died the day before. Despite the death rate falling by half, the country saw a record spike in cases in today, with 1,452 more patients known to have caught the deadly virus, bringing the total number of cases to 9,529. Despite clear government guidance members of the public are continuing to flout the rules by heading out to sunbathe on the second day of the coronavirus lockdown
Citera
2020-03-26, 02:30
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker inte heller att man ska peka finger åt Kina, det finns fler inblandade i den här härvan, Usa exempelvis, dock omedvetet. (du kan kolla min posthistorik för info). Jag skulle vilja kalla det för det Kines-Amerikanska viruset och hoppas Kina och Usa skakar hand och lämnar det här eländet bakom sig, och öppnar upp sig lite mer. Nu gäller det att se framåt! Fjamåt! Alla kan fela, det är mänskligt! Men HBTQ, Genus och Feminazism kan vi lämna därhän. Vi har viktigare spörsmål att ta hand om, ekonomin t.ex. Det sista vi vill ha nu är WW3.

ge mig bevis på att usa har nått med utbrottet att göra tack?
Citera
2020-03-26, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker inte heller att man ska peka finger åt Kina, det finns fler inblandade i den här härvan, Usa exempelvis, dock omedvetet. (du kan kolla min posthistorik för info). Jag skulle vilja kalla det för det Kines-Amerikanska viruset och hoppas Kina och Usa skakar hand och lämnar det här eländet bakom sig, och öppnar upp sig lite mer. Nu gäller det att se framåt! Fjamåt! Alla kan fela, det är mänskligt! Men HBTQ, Genus och Feminazism kan vi lämna därhän. Vi har viktigare spörsmål att ta hand om, ekonomin t.ex. Det sista vi vill ha nu är WW3.

Det här är inte första viruset som uppstått i Kina och inte heller det sista om de fortsätter med sina fullständigt vidriga djurmarknader. Det finns all anledning till att kritisera dom kraftigt. Särskilt när de har mage att vara självgoda för att de bromsat spridningen i sitt land. Hade de dessutom inte tystat ner sin egen sjukvård hade man dödat detta i sin linda och vi hade aldrig hamnat här.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Kina har verkligen gjort bort sig på allvar nu. Inte bara är de en överbefolkad giftfabrik som heter duga, de har en vidrig kultur också där hygien inte existerar. Vad som än händer nu lär Kinas ekonomi ta stor skada av detta. Deras anseende har sjunkit kraftigt och få ekonomier kommer i fortsättningen vilja ha allt för mycket med Kina att göra. Det är vad jag inbillar mig i alla fall.

Fortsätt inbilla dig. Att ett virus skulle uppstå i Kina har varit allmän kunskap sedan hur länge som helst, ändå har inget gjorts.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Blir nog säkert ww3 och jag är utbildad och beredd som vagnchef, inte pga corona i sig själv utan på effekten det har på resten av värden och börsen, folk blåser upp det. Jag litar inte på folk

https://www.youtube.com/watch?v=bgOTJAzRA2g

Liveleak har bättre videos men jag hittar inte dem just nu, de kanske har censurerats bort? Skulle inte förvåna mig.
Citera
2020-03-26, 02:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
ge mig bevis på att usa har nått med utbrottet att göra tack?

Följ min posthistorik så ser du. Klarar du inte det så är det inte mitt fel!
Citera
2020-03-26, 02:35
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Svenskens undergång måste vara nära nu när tv-programmet Let's Dance ställs in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Tegnell har ju fått omfattande kritik av experter på virus och pandemier, läkare samt även från allmänheten.

Sen hur troligt är det att Tegnell har rätt och att alla andra länder kör fel taktik, nej du precis allting pekar på att Tegnell är ute och cyklar betänkligt.

Med tanke på att Flashback har över 1 miljon medlemmar så är ju några här läkare så nej det är inte bara okunniga hobbyexperter som kritiserar Tegnell.
Däremot så verkar det vara någon form av default-läge av PK-människor att klaga och smutskasta alla som kritiserar Tegnell.
Precis som hatet mot alla som kritiserade invandringen för några år sedan, nu har vi svart på vit att den är en katastrof. Ja bokstavligen svart på vit en våldtäkt i taget.

Tegnell gör helt rätt.......han har ingen "agenda" som folk verkar tro, han bistår regeringen och sen är det regeringen som tar beslut. gemene flashbackare förstår ju inte vad och hur det skulle påverka dem om sverige tog lika radika beslut som andra länder. De vill bara vara hemma o spela fortnite eller cs och få gratis semester. Alltid nån annan som ska betala....STANNA HEMMA DÅ JÄVLA VEKLINGAR,,,OOO NEJ MAN KAN BLI FÖRKYLD SÅ HELA SVERIGE MÅSTE STÄNGA NER....Anställda bortskämda jäva idioter, ja är du sjuk så visst< men tills dess åker du o jobbar

Önska ni kunde förstå att det är en massa politiskt spel med här, och ni som kommer till jobbet är <3 <3 <3
Senast redigerad av bul-11-33 2020-03-26 kl. 02:44.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
enda flaskhalsen för dom är glycerol på sikt men det kommer inte råda brist på handsprit inom svenskvård, just nu har dom bara ställt om en liten del av produktion för att tillverka handsprit men har redan nödvändiga tillstånd för att producera mycket mycket mer om så behövs....
Citat:
Från framställningen av biodiesel skapas biprodukten glycerol.
Om nu inte Regeringen har lyckats lägga ned det redan så finns det ju ett sådant raffinaderi i Lysekil. Preem kallas det.
Citera
2020-03-26, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Jag kan förklara några av de saker du missat.

1. Fel. Utrustning har inte med FHM eller Tegnell att göra. Det sker på regionsnivå. Däremot har Socialstyrelsen fått i uppdrag att hjälpa regionerna (dvs inte FHM).

2. Ganska fel. Vi testar 6:e mest i världen per capita. Denna är riktad mot personal i vården. Allmän testning är helt meningslös i detta skede.

3. Dödsfallen och smittade kommer att öka. Inte bara här utan i hela världen. Det är pandemi. Den går inte att stoppa. Det loppet har varit kört ganska länge. Nu handlar det att plana ut kurvan gällande intensivvårdsplatser, vilket man lyckats med hittills.

4. Vet inte vilka de krassa råden är. Sverige har en annan linje än nästan alla andra länder i flera avseenden. T.ex stänger vi inte skolor då det skulle innebära att en massa sjuksköterskor mfl skulle stanna hemma (finns många anledningar). Samma bedömning har gjorts av flera andra länder men där har regeringar kört över sina egna experter.

Så ja, du har missat en massa fundamentala saker.

2. Källa?
3. Klart det går att stoppa. Då krävs karantän och hård disciplin. Jätteduktigt att man lyckats med det innan det har tagit fart på allvar. Återkom om några dar (ingen bra trend från igår med 18 döda).
4. Stängd skola innebär inte stängd för alla. Barn till föräldrar med samhällsuppbärande jobb undantas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in