Citat:
Jaa-a..
Med tanke på den explosiva smittspridningen som förefaller att ske i Stockholm (man vet inte tack vare de få tester som gjorts).., så kommer kommer Tegnell inte förorda karantän innan Stockholm bokstavligen är övertänt !
Detta är ju om han "säger vad han menar".
Nu tror jag nog att han kände till Stockholms dystra dödsfall idag, men slapp att konfronteras med de i.o.m att FHM höll sin pressbrief först.
Jag vet inte vad Tegnell sysslar med :
-undermåligt med utrusning på sjukhusen..
-undermåligt med testande..
-dödsfallen och smittade ökar..
-krassa råd i att stänga "allt ifrån A till Ö" i samhället..
Och detta är hans jobb ?
Det måste vara något fundamentalt jag missar i detta.., för jag ser inte att han sköter sitt jobb !
Med tanke på den explosiva smittspridningen som förefaller att ske i Stockholm (man vet inte tack vare de få tester som gjorts).., så kommer kommer Tegnell inte förorda karantän innan Stockholm bokstavligen är övertänt !
Detta är ju om han "säger vad han menar".
Nu tror jag nog att han kände till Stockholms dystra dödsfall idag, men slapp att konfronteras med de i.o.m att FHM höll sin pressbrief först.
Jag vet inte vad Tegnell sysslar med :
-undermåligt med utrusning på sjukhusen..
-undermåligt med testande..
-dödsfallen och smittade ökar..
-krassa råd i att stänga "allt ifrån A till Ö" i samhället..
Och detta är hans jobb ?
Det måste vara något fundamentalt jag missar i detta.., för jag ser inte att han sköter sitt jobb !
Jag kan förklara några av de saker du missat.
1. Fel. Utrustning har inte med FHM eller Tegnell att göra. Det sker på regionsnivå. Däremot har Socialstyrelsen fått i uppdrag att hjälpa regionerna (dvs inte FHM).
2. Ganska fel. Vi testar 6:e mest i världen per capita. Denna är riktad mot personal i vården. Allmän testning är helt meningslös i detta skede.
3. Dödsfallen och smittade kommer att öka. Inte bara här utan i hela världen. Det är pandemi. Den går inte att stoppa. Det loppet har varit kört ganska länge. Nu handlar det att plana ut kurvan gällande intensivvårdsplatser, vilket man lyckats med hittills.
4. Vet inte vilka de krassa råden är. Sverige har en annan linje än nästan alla andra länder i flera avseenden. T.ex stänger vi inte skolor då det skulle innebära att en massa sjuksköterskor mfl skulle stanna hemma (finns många anledningar). Samma bedömning har gjorts av flera andra länder men där har regeringar kört över sina egna experter.
Så ja, du har missat en massa fundamentala saker.