2020-03-26, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hur kan de enbart va 16 friskförklarade i Sverige ? Dom flesta som smittades i slutet på februari och början på mars bör väl vara friskförklarade nu ?

Vi kommer knappast se särskilt mkt tillförlitlig statistik på friskförklarade. Det är liksom ingen som åker ut och verifierar att folk är friska. Den tiden är förbi.. De som kan rapporterad är väl sådana som jobbar i sjukvården etc.
Citera
2020-03-26, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
hur kan du tro att du har bättre koll på detta än en myndighet med flertalet experter som har förberett sig hela sitt aktiva yrkesliv för denna händelsen? för att du har suttit och läst lite kommentarer på flashback och sett ett nyhetsinslag gjort av kinesiska troll?

snacka om att folk har hybris.

De som har hybris är Tegnell och hans pack som gör tvärt emot vad så gott som ALLA experter i världen säger att man ska göra. Samma hybris som du själv är skyldig till.
Citera
2020-03-26, 02:15
Medlem
Her kan man se dagsrapporter fra Norden (nye tilfeller og nye dødsfall) og annen informasjon: https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags--og-ukerapporter/dags--og-ukerapporter-om-koronavirus/
Citera
2020-03-26, 02:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Jo absolut, men kineser är också människor som försöker överleva, de sitter inte på torget och säljer levande fladdermöss för att det är roligt, de måste för att betala hyra och el precis som du. Va försiktig innan du fördömer folk som inte är svenskar och inte jobbar som genuskonsulter och andra hittepåjobb.

Jag tycker inte heller att man ska peka finger åt Kina, det finns fler inblandade i den här härvan, Usa exempelvis, dock omedvetet. (du kan kolla min posthistorik för info). Jag skulle vilja kalla det för det Kines-Amerikanska viruset och hoppas Kina och Usa skakar hand och lämnar det här eländet bakom sig, och öppnar upp sig lite mer. Nu gäller det att se framåt! Fjamåt! Alla kan fela, det är mänskligt! Men HBTQ, Genus och Feminazism kan vi lämna därhän. Vi har viktigare spörsmål att ta hand om, ekonomin t.ex. Det sista vi vill ha nu är WW3.
Citera
2020-03-26, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Diabetes är en självskriven sjukdom. Hade folk gett fan i och frossat socker så förbannat mycket så hade det inte ens existerat.

Du är medveten om att det finns två sorters diabetes, där den ena inte har något över huvud taget med intaget av för mycket socker att göra va?
Citera
2020-03-26, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
”Röker greker?”

Här borde den teorin kunna sättas på prov.

750 smittade 20 döda.

Jag tar av mig hatten för Greklands skull och det gör även Italienare som har sagt att Grekland tog krafttag direkt med att stänga skolor och nu är det lockdown ingen får gå ut utan tillstånd annars blir det böter . Det är handlingskraft och att tänka på att rädda liv och inte ekonomin. Sketna fega politiker och mesar är vad politikerna här i Sverige är tänker bara på sin sketna ekonomi och inte på att rädda liv.
Senast redigerad av TJABAXXX 2020-03-26 kl. 02:20.
Citera
2020-03-26, 02:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
”En sak man kan behöva att titta på” - MSB

Det ligger alltså minst två veckor bort i tiden.

Hela den jävla artikeln stinker skit. Så jävla Svenskt att leta problem. Blir så jävla arg. ”Blir problem för räddningstjänst och polis om man sätter upp karantän” bla bla.

Skämtar dem? Får panik när jag hör att världens enklaste grej är ett stort problem. Rulla ut militären för helvete. Sverige styrs av ett gäng idioter som är rädda för att fatta beslut.

MSB ska läggas ner eller döpas om till det gamla hederliga fluortanten. Ansvaret ska åligga FÖRSVARSMAKTEN!

Edit:
Pengarna ska givetvis föras över till försvaret, deras status ska höjas och genus ska utrotas. Genus är ingen vetenskap, det är pseudo-hokus pokus!
Senast redigerad av revodneb 2020-03-26 kl. 02:31.
Citera
2020-03-26, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker inte heller att man ska peka finger åt Kina, det finns fler inblandade i den här härvan, Usa exempelvis, dock omedvetet. (du kan kolla min posthistorik för info). Jag skulle vilja kalla det för det Kines-Amerikanska viruset och hoppas Kina och Usa skakar hand och lämnar det här eländet bakom sig, och öppnar upp sig lite mer. Nu gäller det att se framåt! Fjamåt! Alla kan fela, det är mänskligt! Men HBTQ, Genus och Feminazism kan vi lämna därhän. Vi har viktigare spörsmål att ta hand om, ekonomin t.ex. Det sista vi vill ha nu är WW3.

Blir nog säkert ww3 och jag är utbildad och beredd som vagnchef, inte pga corona i sig själv utan på effekten det har på resten av värden och börsen, folk blåser upp det. Jag litar inte på folk
Citera
2020-03-26, 02:22
Medlem
"Berild forklarer at influensavirus kan ødelegge overflaten på luftveiene. Slik kommer bakteriene lettere ned i lungene. Noen ganger går de over i blodet og gir alvorlig blodforgiftning.

Pasienter i respirator har ikke lenger hosterefleks. Dermed blir lungene lettere infisert av bakterier.

Bakteriene angriper også stamcellene som skulle sørget for å bygge opp igjen virusinfisert lungevev. Dette gjør at lungene ikke får reparert seg etter virusinfeksjonen, påpeker Martiniussen.

I en studie publisert i anerkjente The Lancet fant forskere at over halvparten av pasientene som døde av viruset i Wuhan i Kina, hadde pådratt seg en sekundær bakteriell infeksjon før de døde."
https://www.nrk.no/urix/korona-dodeligheten-i-italia-kan-skyldes-resistente-bakterier-1.14959498
Citera
2020-03-26, 02:24
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Sverige verkar ha utfört 24,500 tester varav 2,510 har visats sig vara positiva

Norge har tex testat nästan 3ggr så många 73,089 vilket antagligen är anledningen till att de har istort sett lika många fall och döda som i Sverige.

https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_testing

Rättning

Norge: 3000 smittade, 15 döda
Sverige: 2500 smittade, 62 döda

Källa:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Norge har hårdare åtgärder, testar fler samt tar smittan på allvar. Därav det stora skillnaden.

Hade sverige testat lika många hade vi haft helt andra siffror, kanske tillochmed dödssiffrorna då jag inte riktigt är 100 säker på vår rapportering
Citera
2020-03-26, 02:25
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Rättning

Norge: 3000 smittade, 15 döda
Sverige: 2500 smittade, 62 döda

Källa:

Sry. Helt korrekt, editerade posten
Citera
2020-03-26, 02:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Blir nog säkert ww3 och jag är utbildad och beredd som vagnchef, inte pga corona i sig själv utan på effekten det har på resten av värden och börsen, folk blåser upp det. Jag litar inte på folk

Jag är också redo, men jag vill ju egentligen inte, det var bättre förr! Jag skiter i börsen, lär förlora miljoner på det här, men det skiter jag i, vad har pengar för värde om du är död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in