2020-03-24, 19:23
Medlem
Det verkar ju då som att vi kan komma upp i 100 IVA platser i Stockholm redan innan helgen. Då kommer det ju bli tufft, då måste patienter skrivas in på andra Sjukhus. Möjligen Akademiska i Uppsala är väl det närmaste.
Citera
2020-03-24, 19:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bor det mycket iranier i Kista? Tänker på ifall viruset där kommit med hemvändare från Iran senaste veckorna?

Iranierna bor inte i förorterna.
Citera
2020-03-24, 19:24
Medlem
jag har haft konstigt i bröstet (känns djupt in) i flera veckor 6-7 veckor..känt mig bättre i 2 dagar, men nu verkar det lätt komma tillbaka igen.Suck, less!
Citera
Medlem
Forskare från Island hävdar att de har funnit inte mindre än 40 mutationer av coronaviruset, skriver brittiska Daily mail.

Mutationerna upptäcktes vid analys av prover från patienter på Island, där nära 600 fall har identifierats så här långt.

Forskningen är viktig för att visa hur viruset förändras över tid.

Rönen har ännu inte publicerats i någon tidskrift. (Aftonbladet)
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Nej exakt. Är det lämpligt att ha sallads och lunchbuffér som folk går och harklar över. Julbord är en smitthärd av rang tex. Men inte ens det kan man säga klart och tydligt. Är det konstigt att folk som inte förstår språket så bra och kommer från kulturer där tydlighet gäller i kommunikationen inte fattar vad som gäller, ingen vanlig svensk fattar det heller. Det är som schrödingers katt; du ska gå på krogen fast du ska inte gå på krogen. Du ska stanna hemma fast du ska inte stanna hemma.

Bufféer är ÄNTLIGEN förbjudna från och med idag. Restaurangerna får enbart servera gästerna vid bordet. En servitör eller servitris bär ut maten alltså. (Sedan får man hoppas att han eller hon, inte precis har hostat i händerna...)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
I Ryssland?
Svenska skattepengar slösas bort på bidrag till nyanlända. Här i Ryssland har man samlat i kassakistorna och har råd att bygga ett antal nya sjukhus på bara några veckor:

https://www.youtube.com/watch?v=gazlq5v2agU
Citera
Medlem
Idag skulle jag ta bussen för första gången eftersom det ska vara ett miljövänligt alternativ. En gubbe vid busshållplatsen hosta, spotta och peta sig i näsan. Det var mycket kroppsvätskor och jag äcklades som fan och stack därifrån.

Hur tänker vissa människor? Jag vågade inte säga något för det går inte diskutera med äldre de tror de kan allt och vet allt.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark

Om det tex finns antiviral medicin som visat sig hjälpa om man börjar medicinera tidigt i sjukdomsförloppet så kan ju det förhindra ett par tusen lunginflammationer.
Kanske!
Kanske inte!

Nästan all medicin visar sig ha biverkningar. Och det är inte så lätt att tala om "antiviral medicin" i allmänhet. Det kan vara så att en antiviral medicin fungerar på andra typer av virus än de är framtagna för. Men det kan man inte veta förrän man testat.
Citera
Medlem
Märkligt, ingen nämner att våran "omänskliga" hållning leder till virus, vi käkar allt som krälar eller simmar, samt knaprar artificiella piller därefter.
Total panik råder varje gång när våran lika artificiella värld får en minsta lilla jävla törn.
Citera
Avstängd
Tittade in genom fönstren till en körskola i dag. Fullsmockat, säkert 100 pers tätt sittande på stolar. Ganska sjukt när man jämför med andra ansvarsfulla länder.
Citera
Medlem
Hon säger att det vänt i Stockholm och att det nu kommer öka snabbt. Hon sa till mig att inte gå ut utan nu är det att isolera sig och leva på förrådet.
Citera
2020-03-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
jag har haft konstigt i bröstet (känns djupt in) i flera veckor 6-7 veckor..känt mig bättre i 2 dagar, men nu verkar det lätt komma tillbaka igen.Suck, less!

Samma! Var rätt sjuk i februari alltså typiskt förkylning men hade varken ont i halsen eller öronen eller hosta.. sen dess känns det i bröstet än i dag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in