2020-03-25, 21:18
Medlem
Jag har så himla svårt att förstå varför man skulle envisas och vara så fast kring den här strategin när man vet vilka förutsättningar vi har?

Jag menar, för att det här överhuvudtaget ska fungera så måste det ju masstestas för att man ska ha någon som helst koll på när vi ska införa restriktioner.

Vi har total brist på material och skyddsutrustning, och väntar inga leveranser.

Och dessutom så har vi så få intensivvårdsplatser.

Varför väljer man den här utdragna processen när det är så självklart att det kommer skita sig på en gång?
Citera
2020-03-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Gymmet är det sista stället du ska vara under en pandemi. Speciellt den värsta i modern tid.

Alla kommer bli smittade ändå, gymbesökare blir smittade lite fortare.

Flockimmunitet på ingång Jeffrey, du vet hur vi rullar i Sverige.
Citera
Medlem
SER NI AKTUELLT ELLER? Det är som ett krig säger den italienska överläkaren. Aldrig varit så fullt med iva patienter tidigare.
Citera
Medlem
GobbeMobilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R-G-B
Antal smittade i Sverige är betydligt större än vad som redovisas!

Jag känner tre som med största sannolikhet har Covid-19 och samtliga är oräknade i statistiken trots deras utsatta arbeten:

1. En är läkare på IVA och har arbetat med Corona-patienter. Läkaren insjuknade med typiska symptom. Chefen ansåg att de inte hade resurser att testa läkaren utan rekommenderade isolering i hemmet!

2. Vårdanställd som kommenderades att ta hand om en äldreboende som återkom efter behandling på sjukhus för annat problem. Den äldre hade då typiska Corona-symptom och Corona förekom på sjukhuset. Den vårdanställde ville att vårdtagaren skulle testas. Ledningen ansåg det onödigt utan den vårdanställde skulle bara kämpa på utan skydd! Åtminstone den vårdaren har insjuknat, troligtvis fler pga snålhet med tester och skydd!

3. Person som träffade vårdanställd i fall 2 ovan innan den vårdanställde insjuknade. Har nu typiska Covid-19 symptom. Isolerad i hemmet utan att testas.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Att Sverige då bara ligger på 17:e plats i listan ovan är troligtvis gravt felaktigt och spridningen antagligen värre än vad profeten Tegnell ger sken av.
Är väl bra att dom isolerar sig, slipper dom sprida det vidare. Vad spelar det för roll om dom testas eller inte, mår dom bättre efter ett test?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Om inte Löfvén reagerar så tror jag på 10000 döda.

...och om han reagerar, 7000?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ja våran ser dock sämre ut.. 71% hittills.

Förhoppningsvis och förmodligen går den ner lite.
Ingen håller räkning på de friskförklarade, så de där siffrorna är meningslösa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Här är en lite tråkig fråga.

När man väl har hamnat i respiratorn, hur stor chans har man att överleva?

Överlevnaden ligger på cirka 40-50%. Om vi inte tar hänsyn till andra faktorer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Den jag var mest intresserad av var lite mer åt det industriella hållet och kopplades till ventilationen. Helt annan prislapp dock.
Nu var det ett tag sedan jag såg annonsen, men det var många företag som köpt den...kommer bara inte ihåg om det var umeå el. luleå. Men går säkert googla fram!
Citera
2020-03-25, 21:20
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Finland gör allt rätt hela tiden, få se om lillebror följer detta, börja med att stänga alla skolorna, sen lägg ned hela Stockholm i karantän...
Fullt möjligt att fler skulle dö av en sådan åtgärd. Det är allvar nu. Ekonomin måste räddas för att inte massvält skall utbryta.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Fel. Gymnasieskolor är stängda. Komvux-skolor är stängda. Universitet är stängda.

Precis, vi kan inte stänga ner allt. Barnen måste få vara i skolan. Det svenska experimentet, som vissa kallar det, kommer gå vinnande ur denna situationen när det kommer till människoliv och ekonomiskt.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Alla kommer bli smittade ändå, gymbesökare blir smittade lite fortare.

Flockimmunitet på ingång Jeffrey, du vet hur vi rullar i Sverige.

Oroa dig inte, ni kommer bara tvungna till lockdown förr eller senare...
Citera
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Här är en lite tråkig fråga.

När man väl har hamnat i respiratorn, hur stor chans har man att överleva?

Fick svaret för Italien i alla fall ganska omgående i Aktuellt.
40% dör.
Så enligt mina beräkningar överlever 60%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in