2020-03-25, 21:16
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
På Aktuellt nu:

Stod det en polis med maskingevär utanför sjukhusdörren vid ett Stockholmssjukhus?
Det måste man väl ha numera, med tanke på hur vissa människor beter sig på akuten.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anoss
Enligt läkaren på svt2 har unga och fullt friska läkare dött i bla italien och spanien....

Ja det är över 30 läkare som dött i Italien nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Finland förbjuder in- och utresor ur Helsingfors-regionen

Meanwhile in Sweden: Allt är öppet. Ingen isolering. Ingen karantän. Öppna skolor.

Folk tar det som en semester, att jobba 40% och 90% av lönen, ska börja knega lite svart nästa vecka för att utöka lönen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Världen är ingen hollywoodfilm. Människor kommer börja svälta om man följer dina råd. Komplett vansinne.

Att dra ut på tiden är bara mer smärtsamt för alla. Få det överstökat.
Jag säger bara: Taiwan. Mer än dubbelt Sveriges befolkning och bara 2 döda. Grannland till Kina. Kunde de, så hur fan kan vi misslyckas och ha 30 gånger så många döda?

Sverige är ett jävla u-land i jämförelse. Hade de välorganiserade och effektiva östasiaterna fått sköta detta så hade viruset redan varit utrotat. Det är inkompetenta européer som nu satt hela världen i brand.
Citera
Medlem
Äldre patient på vårt sjukhus:
"Flera i vårt hus har Corona. Hemtjänsten har försökt hålla tyst om det inför de andra brukarna"

Stabilt.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag säger 3000 till juni, vilket jag sagt hela tiden. Du säger då hur många till juni, 70000?

Om inte Löfvén reagerar så tror jag på 10000 döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R-G-B
Antal smittade i Sverige är betydligt större än vad som redovisas!

Jag känner tre som med största sannolikhet har Covid-19 och samtliga är oräknade i statistiken trots deras utsatta arbeten:

1. En är läkare på IVA och har arbetat med Corona-patienter. Läkaren insjuknade med typiska symptom. Chefen ansåg att de inte hade resurser att testa läkaren utan rekommenderade isolering i hemmet!

2. Vårdanställd som kommenderades att ta hand om en äldreboende som återkom efter behandling på sjukhus för annat problem. Den äldre hade då typiska Corona-symptom och Corona förekom på sjukhuset. Den vårdanställde ville att vårdtagaren skulle testas. Ledningen ansåg det onödigt utan den vårdanställde skulle bara kämpa på utan skydd! Åtminstone den vårdaren har insjuknat, troligtvis fler pga snålhet med tester och skydd!

3. Person som träffade vårdanställd i fall 2 ovan innan den vårdanställde insjuknade. Har nu typiska Covid-19 symptom. Isolerad i hemmet utan att testas.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Att Sverige då bara ligger på 17:e plats i listan ovan är troligtvis gravt felaktigt och spridningen antagligen värre än vad profeten Tegnell ger sken av.
är spridningen mycket värre än vad folk tror är det ju enbart positivt. då har vi kommit mycket längre än vi tror på få döda.

för övrigt har det ju varit klart sedan länge att bara de svårast sjuka skall få testas.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Irak hade Bagdad-Bob
Vi har Tegnell

Ja precis, visst så har han fått massor med rosor, men de vissnade på en gång.Nu måste han börja inse allvaret faktiskt, när andra säger att stormen är här, men enligt han så kör han en Dr Alban hela tiden, stabilt......
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Nej självklart förtjänade hon inte att dö men att kalla henne frisk är verkligen att ta i.
Gå till gymmet och ät eran Brocolli, ni har blivit varnade.

Gymmet är det sista stället du ska vara under en pandemi. Speciellt den värsta i modern tid.
Citera
2020-03-25, 21:17
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Inte bara Helsingfors utan hela Nylands län som jag förstått det.

Jadå. Kartan finns på första sidan på is.fi

Ganska stort område man spärrar av.
Citera
Medlem
-GGs avatar
Har torkningen av händer och förpackningar någon inverkan på eventuella viruspartiklar som mot förmodan skulle stannat kvar efter tvätt/disk? Kan man förminska deras kraft genom att torka ordentligt med en bra/hård frottéhandduk?
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Inte bara Helsingfors utan hela Nylands län som jag förstått det.
Ja, Nylands län!
Helsingfors är inte en lämplig enhet. Det vore ungefär som att införa utegångsförbud i endast Stockholms kommun, men ignorera Botkyrka, Danderyd, Ekerö, Haninge, Huddinge, Järfälla, Lidingö, Nacka, Sollentuna, Solna, Sundbyberg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in