2020-03-25, 18:16
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Elaborera gärna, med tanke på dina konstanta katastrof/panik inlägg?

Kolla på presskonferensen, det är tragiskt.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Samma i det lilla landet Indien. Snart så i hela världen.
I Sverige ska vi tvätta händerna och gå ut och promenera i solskenet. Gärna gå till en restaurang också så konsumtionen hålls igång.

Känns som nästan alla beslut handlar om detta, hålla konsumtionen igång så länge som möjligt innan skiten träffar fläkten.

Man har ingen som helst empati för alla som dör och deras nära och kära.

Nu ser vi läget som händer i Stockholm, katastrofläge. Allt för att regering och myndigheter förminskat och folk betett sig som vanligt, rör sig i stora massor och smittat en hel del på en kort period.

Om inte regeringen sätter hårda insatser nu är de för sent, om de inte redan är det.

Kommer bli som Italien, sanna mina ord. Tyvärr.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Sades precis på Region Stockholms PK

Jo, jag ser samma krigsrubrik på Expressen. Är något tveksam till att det stämmer dock. Frågan är hur man räknar dygnet.
Citera
2020-03-25, 18:17
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Undrar hur länge det är aktivt, alltså kan ta sig in i cellerna och föröka sig? Det är egentligen en viktigare siffra än hur länge det är "vid liv".

Antar att den minskade "livslängden" på koppar beror på att koppar är giftigt. Synd att det inte är modernt längre (men OK det är ju giftigt för människan också såklart).
Koppar är inte så giftigt (jämfört med kvicksilver, bly, cadmium och arsenik) men oxiderar fettsyror, så jag gissar att det påverkar virushöljet. Även bakterier har visst svårare klara sig på koppar. Koppar ingår ofta i kosttillskott, giftigare än så är det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
En fråga om Sveriges strategi:

Vi ska få folk smittade i den takt så att sjukvården kan ta hand om alla som kräver vård för att få ner dödstalen och minska trycket på sjukhusen. Utan att ha för hårda restriktioner. So far soo good gissar jag.
Men folk går ju redan i konkurs och om ett par månader på samma sätt kommer Sverige hamna i ett läge som vi inte varit i sedan medeltiden.
För att vår strategi ska funka med den berömda tillplattade kurvan måste ju smittspridningen ske under ett års tid gissar jag(?)ett år där vi måste fortsätta leva som nu.
Hur går det ihop??

I alla andra länder tar man en enorm smäll ekonomiskt men under en kortare tid. Med Sveriges strategi tar vi en nästintill lika hård smäll men under en mycket, mycket längre tid.

Tror inte det kommer ta längre tid i Sverige jfrt med omvärlden, snarare tvärtom, att bristen på skarpa regler gör att smittan går fortare här. Än har epidemin inte mer än startat. Men den kommer snart att accelerera på samma sätt som ex Italien.
Citera
Bannlyst
Det komiska är att de finns folk som tror att Italien är första landet att genomföra experimentet med lockdown. Och så finns muppar som hoppas att det inte ger effekt så de kan fortsätta dumma sig med deras flockimmunitet-idiotin.
De missar att Kina redan gjort det och lyckats. Så det behövs inga ytterligare bevis för att fastställa att lockdown är bästa metoden.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Jag har sagt i flera dagar att dom måste stänga ner Stockholm, alltså stoppa utresorna därifrån.

Håll käften. Du snackade om ditt jävla gym.
Tack vare att du och andra tonat ner allvaret till folk kommer tusentals i sverige att dö...
Citera
Medlem
Paladins avatar
"Nu är stormen här"
"18 döda på ett dygn i Stockholm"

https://www.expressen.se/nyheter/ud-flyger-hem-personal-fran-utlandet/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
https://c19.se/
Citera
2020-03-25, 18:18
Medlem
Ratis avatar
Snart är det ingen idé att rapportera enstaka fall i Sverige. Kanske lika bra att rapportera i en klump en gång om dagen.
Citera
Medlem
Kanske regeringen ska lyssna på den här mannen istället för Tegnell
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Vet du vad jag säger då? Då säger jag bara en sak: BELGIEN

Befolkning: 11 miljoner.
Debutdatum: 4 Februari
Döda idag onsdag: 56 (bara idag!)

Sverige: 10 miljoner
Sverige: 31 Januari
Sverige: Döda idag: 4

Hur får du ihop det med att 18 dött det senaste dygnet bara i region Stockholm? Svt rapport just för någon sekund sedan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frugan87
Nej men du har missförstått det lite nu. Det ligger 177 st inne på intensiven. Sen flyttas dessa runt på olika avdelningar eller blir förflyttade till andra sjukhus. Då räknas dom på nytt igen. Dvs 177 på intensiven. 200+ är antalet VÅRDTILLFÄLLEN.
Vart står det att dom räknas på nytt, det är nog bäst jag hör med släkten som jobbar som både läkare och sjuksk. ...man kan väl för skjutsingen inte räknas in på nytt flera ställen p ga förflyttning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in