2020-03-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Hur många är döda i Sverige. Aktuellt säger 42. Har sett siffran 65. Vad är rätt?
44, 63 eller 66, välj själv:

https://www.worldometers.info/coronavirus/
https://www.coronakartan.se/tidslinje/
https://c19.se/

Självklart serverar regim-TV dig den mest lugnande siffran. Något skall man ju ha för licenspengarna.
Citera
Medlem
Morsan är den envisaste motherfuckern ever.
Jag försöker övertala henne att ta en paus från jobbet, men hon skiter i vad jag säger.
Hon är nästan 70. Har egen praktik som fysioterapeut. Bara hon som anställd.
Kommer regeringen att börja dela ut pengar eller nått så hon inte måste jobba.
Hon underskattar faran och är rädd att hon kommer kånka om hon slutar jobba.
Är osmittad än så länge.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Hur många är döda i Sverige. Aktuellt säger 42. Har sett siffran 65. Vad är rätt?

Runt 65-70
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Om man köper en så kan man ju ta med den till sjukhuset när man åker in.

Kostar ca 50000kr, men i dagsläget tror jag inte du hittar någon att köpa.

Med det sagt, så borde tillfälligt avpolleterade tekniker kunna starta verksamhet och skruva ihop lite basic respiratorerna. Justerbar volym 3-500 ml och övertryck på 30-40 cmh2o.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Haha, säger du medans du har alla andra emot dig. Men du ska ha en eloge för att kämpa mot svallvågen med ditt plastsvärd.

Nej, han eller hon har verkligen inte alla andra emot sig. Tvärtom.

Det är lite farligt att läsa denna tråd och tro att den på något sätt är representativ för verkligheten.
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja men det är ju precis sånt man får möjlighet att fixa nu med den här takten. Före det spårar ur fullständigt.

De har haft flera månader på sig men ändå saknas massor. Vansinne.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det är ju väldigt lågt...

Ryssland är den enda stormakten som verkar ha klarat sig bra hittills från kinesiska sjukan.
Citera
2020-03-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Förstår inte hur USA ska få stopp på smittan? Ingen offentlig sjukvård inga trygghets system. Folk måste gå till jobbet sjuka för att överleva ekonomiskt
Samma sjukvård som under Obama men de kör med karantän. Det kommer antagligen att bli väldigt svårt för dem. De ska få 3000 dollar per familj tror jag det var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Om lungorna är skadade och syretillförseln för låg kan det bl a leda till hjärtsvikt, njursvikt och leversvikt. ECMO ska vara ett alternativ där blodet syresätts utanför kroppen men de resurserna är förstås begränsade och fungerar kanske inte på alla beroende på hälsotillstånd.
Så har jag uppfattat det efter att ha lyssnat på läkare, vet nån bättre får ni gärna rätta mig.

Ecmo. I övrigt korrekt

Antalet ECMO-platser i landet är dock försvinnande få (runt 40). På 10 miljoner invånare.

250 000 personer per ECMO-maskin.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Oj vad du ljuger, du har nedspelat covid19 hela tiden och nnu kryper du till korset, äckel.

Du får nog läsa på lite bättre. Jag kryper inte till något kors. Jag har sagt 3000 döda i Sverige till juni och det säger jag fortfarande. Sjukvården är den svaga länken överallt. Problemet blir USA som saknar trygghetssystem och den verkliga krisen är inte viruset det är att ekonomin lamslås. Många många fler kommer att dö genom psykisk ohälsa och självmord under de kommande tre åren.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman
Hej Hej jag frågar er angående coronaviruset och tänkte bara fråga er hur det är med parfymfri tvål så som neutrals tvål? Funkar den mot coronavirus eller måste man använda starkare och tvål med parfym? Mvh

Spelar ingen roll all tvål är fettlösande vilket dödar virusets skal. Om man dessutom stoppat i parfym spelar ingen roll.

Men handsprit måste vara 60? eller mer för att effektivt mörda viruset. På jobbet har vi 85%handsprit vilket inte heller är optimalt för att den dunstar för fort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekerman
Hej Hej jag frågar er angående coronaviruset och tänkte bara fråga er hur det är med parfymfri tvål så som neutrals tvål? Funkar den mot coronavirus eller måste man använda starkare och tvål med parfym? Mvh
Helst parfymfri, viruset kan ju vara känsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in